Matteus Skrivet 8 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2006 *kvinnofrågor* Fråga Tija och IceCandy Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 8 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2006 Titta på TV 4+ nu Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 8 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2006 Vad har hänt med Funnylin? Han har inte postat sen 25e Januari iår. Han har som sagt innan lämnat forumet. Men det verkade först som det var svårt men nu har han kanske stuckit. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 8 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2006 Har prov imorgon och behöver lite svar: 1.Hur många dagar varar i regel menstruationen? 2.Hur många dagar är det i regel mellan två menstruationer? 3.Varför byggs livmoderns slemhinna regelbundet upp av blodrik vävnad? 4.Vad är det som styr menstruationen? 5.Under vilken period finns det ett moget ägg i äggledaren? 6.På vilket sätt gör sig kroppen beredd för samlag, hos både mannen och kvinnan? 7.Kan befruktning ske trots att ägglossning inte skett vid samlaget? 8.Efter hur lång tid sätter det befruktade ägget sig fast på livmodern? 9.Efter hur många veckor kan graviditetstest utföras? 10.Efter hur många veckor kan fostret överleva utanför moderns kropp? 11.Vad kan orsakerna vara till spontan abort? 12.Vad säger abortlagen om när man får göra abbort? Jag kan väl redan dom flesta frågorna men är inte riktigt säker. Ehhm , vilket ämne e de till då? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 8 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2006 Haha tittade själv på Wikipedia där det stod att Företaget grundades 1942 när man slog ihop Mjölkcentralens glassavdelning, Choklad-Thule och Alaska Glace till Glace-Bolaget. Under 1940-, 50- och 60-talet uppgick flera mindre glassföretag i Glace-Bolaget. Sen stod det också: Företaget hette Glace-Bolaget från början, men varumärket GB Glace var så välkänt att bolaget år 1991 bytte namn till GB Glace. Och det har dotterbolaget du pratade om kallas för Unilever stod det också. Så det kanske var så att Unilever döpte om skiten tilll GB Glace. Äsch men annars kan man ju alltid säga GB Glacé Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 8 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2006 Äsch men annars kan man ju alltid säga GB Glacé Gb Glacé´låter ju fult bättre me Gb Glace. eller Gb Glacë Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 8 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2006 Ehhm , vilket ämne e de till då? Antagligen biologi. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 8 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2006 Han har som sagt innan lämnat forumet. Men det verkade först som det var svårt men nu har han kanske stuckit. Sorgligt :'( Han var ändå en av dom roligaste på forumet. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 8 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2006 (redigerad) Sorgligt :'( Han var ändå en av dom roligaste på forumet. Ja, den allra roligaste tror jag nog.. Hans historier om kamerastativet Redigerad 8 mars, 2006 av Tweak Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 9 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2006 Hans historier om kamerastativet Det måste jag ha missat. Upplys mig. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 9 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2006 Har prov imorgon och behöver lite svar: 1.Hur många dagar varar i regel menstruationen? 2.Hur många dagar är det i regel mellan två menstruationer? 3.Varför byggs livmoderns slemhinna regelbundet upp av blodrik vävnad? 4.Vad är det som styr menstruationen? 5.Under vilken period finns det ett moget ägg i äggledaren? 6.På vilket sätt gör sig kroppen beredd för samlag, hos både mannen och kvinnan? 7.Kan befruktning ske trots att ägglossning inte skett vid samlaget? 8.Efter hur lång tid sätter det befruktade ägget sig fast på livmodern? 9.Efter hur många veckor kan graviditetstest utföras? 10.Efter hur många veckor kan fostret överleva utanför moderns kropp? 11.Vad kan orsakerna vara till spontan abort? 12.Vad säger abortlagen om när man får göra abbort? Jag kan väl redan dom flesta frågorna men är inte riktigt säker. 1.Hur många dagar varar i regel menstruationen? 4-5 dagar 2.Hur många dagar är det i regel mellan två menstruationer? 27 dagar ungefär 3.Varför byggs livmoderns slemhinna regelbundet upp av blodrik vävnad? vet ej 4.Vad är det som styr menstruationen? Ägget vill ju ut, när det inte blivit befruktat. 5.Under vilken period finns det ett moget ägg i äggledaren? vet ej 6.På vilket sätt gör sig kroppen beredd för samlag, hos både mannen och kvinnan? Snorren blir hård, tjejen blir våt..? 7.Kan befruktning ske trots att ägglossning inte skett vid samlaget? 8.Efter hur lång tid sätter det befruktade ägget sig fast på livmodern? 1v kanske 9.Efter hur många veckor kan graviditetstest utföras? 4 tror jag. 10.Efter hur många veckor kan fostret överleva utanför moderns kropp? vet ej 11.Vad kan orsakerna vara till spontan abort? spontan? 12.Vad säger abortlagen om när man får göra abbort? Det är mellan en viss månad. Dvs; när barnet klarar sig själv att leva, när den utvecklas får man inte göra abort. Måste man göra abort får man skicka brev till staten, och ge en BRA anledning. T.ex att man blivit våldtag och därmed gravid. Att man inte kommer klara av skolan samtidigt osv. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 9 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2006 Gb Glacé´låter ju fult bättre me Gb Glace. eller Gb Glacë Eller så säger man bara GB Glass... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Anathema Skrivet 9 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2006 GB heter olika i olika länder. Ola har jag sett i danmark tror jag.. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 9 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2006 Har inte läst igenom tråden, så någon annan kanske redan har frågat vad O RLY är/betyder ? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 9 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2006 Har inte läst igenom tråden, så någon annan kanske redan har frågat vad O RLY är/betyder ? http://www.urbandictionary.com/define.php?term=o+rly Internet slang, short for "Oh, really?". Used in the following ways; often sarcastic: 1. In response to someone who has said/pointed out something very obvious 2. In response to someone who has insulted you or has aggressively disagreed with you 3. In response to a boring, nerdy comment you don't understand or care about (i.e. a peice of trivia) 4. In response to a comment that seems hard to believe or a lie Occasionally some will respond to an "O rly?" comment with "ya rly" or "rly", but this is lame and not recommended. 1. A: Dude! Did you see this? There's an eye on the pyramid on the back of all these dollar bills! B: O rly? 2. A: You're a fucking loser, A Cinderella Story was a shitty movie. B: O rly. 3. A: Yes, but did you all know that the Håller med till 100%! "catapult" is of Hungarian and French origin and roughly translates to blah blah blah...... B: o rly? 4. A: My aunt is friends with Lindsay Lohan's agent's sister, and she's said that Lindz is totally not a cokehead, so stfu. B: O RLY? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 10 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2006 Äsch men annars kan man ju alltid säga GB Glacé Njä, glace uttalas glass. Glacé blir glasé. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 10 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2006 Vad betyder OMG? Omgående eller? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 10 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2006 Vad betyder OMG? Omgående eller? Oh My God Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 10 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2006 (redigerad) Vilka tider och dagar går Nick Cannons Wild n out på MTV? Redigerad 11 mars, 2006 av Tweak Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 10 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2006 Det måste jag ha missat. Upplys mig. Mig med! Det har jag nog också missat. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts