Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Coolt! Det visste faktiskt inte jag. Eller jag har inte prövat funktionen innan...

Även solen har fläckar :mellow:

(Ni som inte förstog uttrycket så har jag snott det från en snubbe och det betyder ungefär: Även den bästa kan ha fel/ Den bäste behöver inte kunna allt!) :mellow:

Redigerad av Ante_freeman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det nån blocket-liknande sida som är gratis att lägga in annonser på?

Annonsdirekt.se var iaf gratis för några år sedan.

"Annonsering är GRATIS för privatpersoner.

I några kategorier kostar det från 19 kr att annonsera."

Redigerad av skribb
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur citerar man flera sammtidigt i ett inlägg?

Det har frågats flera gånger, tror jag. Svar har du redan fått, men jag kan tillägga att du inte måste vara i samma tråd för att få med det. Du kan alltså trycka QUOTTE+ på mitt inlägg här och trycka "Add Reply" i en annan tråd. Mitt svar kommer ändå med.

Även solen har fläckar :blink:

(Ni som inte förstog uttrycket så har jag snott det från en snubbe och det betyder ungefär: Även den bästa kan ha fel/ Den bäste behöver inte kunna allt!) ;)

Löl, det är ju hur vanligt som helst. :wub:

Hur är en miniräknare "programerad"?

Vad vill du få reda på? (w00t) Språk eller?

Fråga: Varför heter det "one-o-one" eller 101 när det gäller... tja, guider och instruktioner? Har även nyligen sett det som ett uttryck. Vad står siffrorna för?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fråga: Varför heter det "one-o-one" eller 101 när det gäller... tja, guider och instruktioner? Har även nyligen sett det som ett uttryck. Vad står siffrorna för?

'At universities in the United States, Canada and South Africa, often the course number of basic or entry-level courses. By extension, it is informally used elsewhere to indicate things that are meant for beginners. At universities with four-digit course numbers, the equivalent course number is 1001 or 1010. This usage is not common in the rest of the world.'

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

'At universities in the United States, Canada and South Africa, often the course number of basic or entry-level courses. By extension, it is informally used elsewhere to indicate things that are meant for beginners. At universities with four-digit course numbers, the equivalent course number is 1001 or 1010. This usage is not common in the rest of the world.'

Ah, det hade jag ingen aning om. Då vet jag! :blink: Tackar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Typ, hur vet den att 1+3 är just 4?

Eller att 2+2*2 är 8?

Jo, det är ju lite mystiskt, inte bara med miniräknare. Här har vi virtuella verktyg - gör nu ett program eller en hemsida. Ja, det kan ju kännas naturligt, men hur i h-e kommer jag nånsin i mitt liv förstå hur hela alltet sitter i ett kiselchip?!?! (w00t)

Men åh, jag jag glömde ju länken! :blink:

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...