Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Näää du, de verktygen rör jag inte på fyllan.

Vet varför inte?, är den fortfarande låst?

EDIT: Så där, nu är den ej längre låst.

Det går uppenbarligen troll i det där. Först fotbollstråden, sen någon annan som jag har glömt bort, och nu musikvideo-tråden. Vad beror det på?

En annan fråga; vad är det här för tråd egentligen? Ett hopp-plock från massor andra trådar? ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det går uppenbarligen troll i det där. Först fotbollstråden, sen någon annan som jag har glömt bort, och nu musikvideo-tråden. Vad beror det på?

En annan fråga; vad är det här för tråd egentligen? Ett hopp-plock från massor andra trådar? ^_^

Hahaha, ja! Fan vad chockad och förvirrad jag blev när jag försökte förstå vad den handlade om ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En annan fråga; vad är det här för tråd egentligen? Ett hopp-plock från massor andra trådar? ;)

HAHA! Det där tar jag på mig. Skulle flytta några stängda trådar som låg och skräpa till papperskorgen, på "moderation options", ligger "merge topics" precis under/över "move topics", så jag råka klistra ihop skiten ^_^ .. tryckte fel helt enkelt, sen palla jag inte fixa till det, skulle ändå till papperskorgen..

EDIT:

Tror det kan vara att "ikonerna" bredvid topicens till höger, det räcker att man klickar på de så stängs skiten. Kan ha hänt att man har varit för snabb med musen så man har råkat klicka där utan att märka det. Men bara hör av er så ordnar vi till det, elloor så ska vi vara slöare på musen... ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det borde väl ändå finnas någon slags grund för det :wub:

Det tror jag inte.

Om nu någon snorunge i USA bråkar med en tjock polis så kanske han liknar honom vid just en gris, och därför skriker "Pig".

Om polisen däremot varit lång som fasen, då kanske han hade skrikit "lighthouse" eller något till han istället. Tror inte det har någon fast grund.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur stor är Sveriges Militärbudget?

$5,5 miljarder (38 mrd kr), eller ca 1,5% av BNP. En respektabel summa för ett land av Sveriges storlek. Tyvärr faller allt på att det finns för få utbildade soldater.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_count...ry_expenditures

-----

@Bubbli:

If you thought the term pig arose in the 1960s, you're in for a surprise. The OED cites an 1811 reference to a "pig" as a Bow Street Runner--the early police force, named after the location of their headquarters, before Sir Robert Peel and the Metropolitan Police Force (see above.) Before that, the term "pig" had been used as early as the mid-1500s to refer to a person who is heartily disliked.

The usage was probably confined to the criminal classes until the 1960s, when it was taken up by protestors. False explanations for the term involve the gas masks worn by the riot police in that era, or the pigs in charge of George Orwell's Animal Farm.

While police officers usually don't mind being called "cops," they aren't usually fond of the term "pig." A policeman's lot is not an 'appy one.

http://www.straightdope.com/mailbag/mcop.html

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...