kattälskaren Skrivet 13 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2007 Lagom är bäst. Det trodde jag alla visste. Om det inte är lagom. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 13 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2007 Om det inte är lagom. Då är det helt enkelt Lätt. Finns bara de två allternativen. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 13 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2007 Om det inte är lagom. Det är alltid lagom. Du kan va lagom varm eller lagom kall. Du kan faktist vara jätte lagom varm och kall om du så önskar. Vad är det f.ö. för en fråga? Är det bäst att vara varm eller kall? Hur varm eller kall? Snackar du om människor (varmblodiga) eller reptiler (kallblodiga). Snackar du äns kroppstempratur, eller kanske micromat? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 13 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2007 Det är alltid lagom. Du kan va lagom varm eller lagom kall. Du kan faktist vara jätte lagom varm och kall om du så önskar. Vad är det f.ö. för en fråga? Är det bäst att vara varm eller kall? Hur varm eller kall? Snackar du om människor (varmblodiga) eller reptiler (kallblodiga). Snackar du äns kroppstempratur, eller kanske micromat? Jag tolkar hans mening som människans kroppstemperatur. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 13 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 13 februari, 2007 Jag tolkar hans mening som människans kroppstemperatur. Jag är fullt medveten om det.. Shit pommes. Är det bäst att vara varm eller kall? Ganska självklart. Ville bara idiotförklara frågan, inte personen som frågade. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 14 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2007 Hej. Någon la upp en adress dit man kunde se bla. webb tv. Jag kommer inte ihåg vart jag såg den. Kan någon hjälpa mig?! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 14 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2007 Hej. Någon la upp en adress dit man kunde se bla. webb tv. Jag kommer inte ihåg vart jag såg den. Kan någon hjälpa mig?! superstart.se hade lite sådant. stell - jaha, på det viset. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 14 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2007 superstart.se hade lite sådant. stell - jaha, på det viset. Det var den jag letade efter. Tack så jätte mycket! (+ i kanten för att du svarade så snabbt) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 14 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2007 (redigerad) Hur ändrar jag så att alla låtar automatiskt spelas upp i WMP när ja trycker på dom? Nu spelas dom upp i nån annan skit EDIT: Fixade de EDIT 2: Tack i alla fall L_Voll Redigerad 14 februari, 2007 av SiXxe Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 14 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2007 (redigerad) Hur ändrar jag så att alla låtar automatiskt spelas upp i WMP när ja trycker på dom? Nu spelas dom upp i nån annan skit Högerklicka, öppna med, välj program, tryck på WMP och kryssa i "använd alltid detta program..", tryck på OK. Redigerad 14 februari, 2007 av L_Voll Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 14 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2007 (redigerad) Hur ändrar jag så att alla låtar automatiskt spelas upp i WMP när ja trycker på dom? Nu spelas dom upp i nån annan skit EDIT: Fixade de Högerklicka, öppna med... välj pogram>och du väljer och du tar och kryssar i rutan där nere när du valt. Damn l voll, det kunde ju jag Redigerad 14 februari, 2007 av kobbe Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 14 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2007 (redigerad) Faktum är att jag också funderar lite över kattälskarens fråga. Vilket är farligast: att vara någon grad för varm eller att vara någon grad för kall? Redigerad 14 februari, 2007 av Kebab Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 14 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2007 Faktum är att jag också funderar lite över kattälskarens fråga. Vilket är farligast: att vara någon grad för varm eller att vara någon grad för kall? 38 gradig feber är väl inte så jättefarligt iafl. Åt andra hållet vet jag inte. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 14 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2007 Faktum är att jag också funderar lite över kattälskarens fråga. Vilket är farligast: att vara någon grad för varm eller att vara någon grad för kall? Dr Umberto (leg.läkare, Wikipedia Medical School ) är rätt säker på att det är farligare att vara för kall (hypotermi). Förhöjd kroppstemperatur, feber: Pyrexia (fever) can be classed as * low-grade: 38 - 39 °C (100.4 - 102.2 °F) * moderate: 39 - 40 °C (102.2 - 104 °F) * high-grade: > 40 °C (> 104 °F) * Hyperpyrexia: > 42 °C (> 107.6 °F) The last is clearly a medical emergency because it approaches the upper limit compatible with human life. Sänkt kroppstemperatur, hypotermi: Stages of Hypothermia in Humans Stage 1 Body temperature drops by 1°C - 2°C below normal temperature C (1.8°-3.6°F, or between 96.8°F - 95°F). Mild to strong shivering occurs. Unable to perform complex tasks with the hands; the hands become numb. Blood vessels in the outer extremities contract, lessening heat loss to the outside air. Breathing becomes quick and shallow. Goose bumps form, raising body hair on end in an attempt to create a insulating layer of air around the body (a vestigial response, but useful in other species). Stage 2 Body temperature drops by 2°C - 4°C (3.6°F - 7.2°F, or between 95°F - 91.4°F). Shivering becomes more violent. Muscle miscoordination becomes apparent. Movements are slow and labored, accompanied by a stumbling pace and mild confusion, although the victim may appear alert. Surface blood vessels contract further as the body focuses its remaining resources on keeping the vital organs warm. Victim becomes pale. Lips, ears, fingers and toes may become blue. Stage 3 Body temperature drops below approximately 32°C or 90°F (normal is 37°C or 98.6°F). Shivering usually stops below 32°C; difficulty speaking, sluggish thinking, and amnesia start to appear; inability to use hands and stumbling are also usually present. Cellular metabolic processes shut down. Below 86°F (30°C) the exposed skin becomes blue and puffy, muscle coordination very poor, walking nearly impossible, and the victim exhibits incoherent/irrational behavior or even a stupor. Pulse and respiration rates decrease significantly but fast heart rates (ventricular tachycardia, atrial fibrillation) can occur. Major organs fail. Clinical death occurs. Because of decreased cellular activity in stage 3 hypothermia, the body will actually take longer to undergo brain death. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 14 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2007 Vette tusan om jag ska ta det här eller i datorhjälpstråden...men men... Ska byta bredbandsbolag, har Telia men det fittar sig hela tiden, går segt osv, skulle byta upp mig till deras 24 mbit men det vart dyrt om man inte ringer med deras telefoni, så är dom otrevliga också. Nåväl, fick ett bra erbjudande från Com Hem, jag har en com hem digital-tv box så man får tv och bredband för ett bra pris. Nu undrar jag om det är någon här som har Com Hem bredband och kan berätta om det funkar bra eller om det är skit. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 14 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2007 Umm, Vad har Boomer gjort som Fido Vercetti vill avrätta han för? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 14 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2007 Umm, Vad har Boomer gjort som Fido Vercetti vill avrätta han för? Han berättade för fido (ett flertal gånger) att PS2 börjar bli lite gammalt, och att Xbox 360 har bättre grafik än PS2, vilket fjant_fido vägrade tro på. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 14 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2007 Vad betyder egentligen de här "snel hest"? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 14 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2007 Vad betyder egentligen de här "snel hest"? Snäll häst. Google har svaren. palla fråga här. http://www.google.se/search?hl=sv&q=sn...3%B6k&meta= Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 14 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 14 februari, 2007 Snäll häst. Google har svaren. palla fråga här. http://www.google.se/search?hl=sv&q=sn...3%B6k&meta= Jo, så långt har jag fattat. Men vad kommer de ifrån? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts