Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Ligger Starforce på Bob Dylan - Modern Times? Fick den i julklapp och har ännu inte vågat stoppa den i datorn. :teehee:

Starforce ligger vad jag vet inte på musik-CDs.

I vilket fall så kan du ju bara stänga av autorun för cd-skivor, strunta i att öppna skivan från den här datorn och bara rippa den från ett musikprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Starforce har krachat fler Os än något annat program på minsta möjliga tid :teehee:

Du vet inte vad du pratar om.

Någon som kan bekräfta det?

Läs hela mitt inlägg. Det om autorun gäller i vilket fall.

*edit*

Och Starforce gör ingen nytta på en musikcd. Det den kan göra är att se efter om skivan är orginal och då stänga spelet om det är kopierat, men det skyddar inte mot att man kopierar filer från skivan eller liknande, så det gör ingen nytta.

Tror inte att något skivbolag vill ha så aggressiva kopieringsskydd efter Sony/BMG-skandalen heller.

Redigerad av R2D2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läs hela mitt inlägg. Det om autorun gäller i vilket fall.

*edit*

Och Starforce gör ingen nytta på en musikcd. Det den kan göra är att se efter om skivan är orginal och då stänga spelet om det är kopierat, men det skyddar inte mot att man kopierar filer från skivan eller liknande, så det gör ingen nytta.

Tror inte att något skivbolag vill ha så aggressiva kopieringsskydd efter Sony/BMG-skandalen heller.

Jag läste hela... Men det kändes onödigt att genomföra om inte Starforce fanns. Bob Dylan ägs av Sony/BMG, det är ju därför jag är skraj. Har inte de något skydd som gör att man inte kan piratkopiera på CD:n?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag läste hela... Men det kändes onödigt att genomföra om inte Starforce fanns. Bob Dylan ägs av Sony/BMG, det är ju därför jag är skraj. Har inte de något skydd som gör att man inte kan piratkopiera på CD:n?

Inte numera, dom fick ju så mycket skit för MediaMax så dom har inte det längre. Möjligt att dom använder Macrovision men det installerar inget på datorn utan utnyttjar bara en skillnad mellan CD-spelare och CDROM-spelare för att göra så att skivan i vissa fall kommer att ha massa oljud (mer än deras oftast dåliga musikutbud), men det är bara att testa. Om det låter skit så låter det skit men inget händer med datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...