Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

sigg är väl lagligt för att när du röker så blir du inte full/ vad säger man att man blir av droger. js typ så.

men fan vad denna diskusion avr lång

Cigg, likt annan tobak är lagligt pga det långa historiska brukandet. Hade ciggen blivit uppfunnen idag hade den aldrig legaliserats.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är olagligt att ladda ner, även om man äger skivan, då det är någon annans verision som man laddar ner. Man får dock göra kopior på sina köpta skivor, helt lagligt.

Ok, aningen flummiga regler men jag förstår vad du menar... trots att jag kanske kommer fortsätta tanka mina köpta låtar. Ripprogrammet Switch har slutat funka korrekt för mig, och WMP rippar ju bara som wma. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, aningen flummiga regler men jag förstår vad du menar... trots att jag kanske kommer fortsätta tanka mina köpta låtar. Ripprogrammet Switch har slutat funka korrekt för mig, och WMP rippar ju bara som wma. :rolleyes:

Öh, så då finns det inga andra ripprogram som är värda att nämna?

EAC är lite svårt att använda, men då får du ocskå en 100% korrekt rip av skivan (med felkorrigering).

Foobar2000 och iTunes är musikspelare som kan rippa skivor.

CDEX ska tydligen vara bra också.

Herregud, det finns hur många ripprogram som helst. Hitta något som funkar bra bara, du har mycket att välja på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Öh, så då finns det inga andra ripprogram som är värda att nämna?

EAC är lite svårt att använda, men då får du ocskå en 100% korrekt rip av skivan (med felkorrigering).

Foobar2000 och iTunes är musikspelare som kan rippa skivor.

CDEX ska tydligen vara bra också.

Herregud, det finns hur många ripprogram som helst. Hitta något som funkar bra bara, du har mycket att välja på.

Jovisst finns det ju massvis med ripprogram, men jag gillade Switch för att det var så simpelt. (Ja, de andra är säkert lika simpla.)

WMP duger ju iofs eftersom wma ~~ mp3.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jovisst finns det ju massvis med ripprogram, men jag gillade Switch för att det var så simpelt. (Ja, de andra är säkert lika simpla.)

WMP duger ju iofs eftersom wma ~~ mp3.

Bara du rippar i någolunda hög bitrate ska wma vara okej. Skitsnack som att "WMA med 64kbps låter bättre än MP3 på 192kbps" - tro inte på det. 192kbps MP3 är långt ifrån CD-kvalitet också.

Men om du har hög (över 200 eller kanske till och med lossless) så är det nog okej. WMA går ju itne att spela överallt dock, har du MP3-spelare kan det bli klurigt.

Och stäng av kopieringsskyddet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag behöver hjälp FORT. Ska åka skidor imorrn (har redan betalat), men nu får jag inte på mig pjäxorna. Finns det några knep på hur man ska få på sig pjäxorna? Just nu känns det närmare till att hälsenan går av...

Jag vet att foten får plats i pjäxan, men det känns omöjligt att få ner den. Hjälp!

Se till att alla spännen är uppknäppta till max, och försök bända plösen (flärpen rakt ovanför foten) så långt du kan framåt. Kolla om det funkar utan sockar också. Annars får du kanske lämna tillbaka och hitta en större storlek eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Se till att alla spännen är uppknäppta till max, och försök bända plösen (flärpen rakt ovanför foten) så långt du kan framåt. Kolla om det funkar utan sockar också. Annars får du kanske lämna tillbaka och hitta en större storlek eller nåt.

Ska man böja plösen så långt fram (mot tårna) som möjigt, eller ska jag dra den typ uppåt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

What he said. :rolleyes: Försök göra pjäxans öppning så stor som möjligt bara. Det finns inte mycket att förklara, det svåra är att göra det. Plösen framåt, öppna spännen och kanske får du använda skohorn.

http://www.hmi-basen.dk/pics/snet/10924.Jpg

Skohorn var det som krävdes, tack. Men det var inte enkelt, fick sitta ett par minuter innan det plötsligt funkade. Märker även nu att pjäxorna är i minsta laget, men de duger väl.

Som sagt, tack.

Redigerad av Tackleberry
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick faktist ett PM utav Nord där han krävde att jag skulle ta tillbaka min avatar :)

Gör det, nu när man har börjat känna igen användarna efter dess avatarer så byter dom eller tar bort.!

T.ex, nu vet jag inte att det är SlewME som skriver hans poster när han inte har hulken med jätteballe som avatar!

:teehee::P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...