P-C Skrivet 11 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2007 (redigerad) Hahah.. skrattretande. Kom du inte på något sämre exempel? Priset då: ett gram hasch kostar kanske *letar på Wikipedia* 50-100:- grammet. Ett hektogram lösviktsgodis kostar ungefär 7 riksdaler. Det innebär att ett hektogram hasch kostar 10 000:-. Det betyder att haschet kostar 1427% mer än godis i samma enhet. Good one, bra exempel! Ska jag ta glass och läsk också? Som sagt - anser du att du inte behöver pengar och hälsa till annat kan vi sätta punkt på denna diskussion. Annars kan du fortsätta och mata på med dåliga argument. JIIIZEZ! Du behöver inte lika mycket hasch som godis för att bli mätt/hög. Säg att 5g kostar runt 400:- .. du röker ungefär 0.2g-0.7g per joint. Alltså för 400:- kan du bli hög 25 till 7 gånger för 400:- .. sounds like a good deal to me. And how's this för bra argument? Sjukdomar som Cannabis lindrar/botar AIDS Drogberoende (till exempel alkohol och heroin) Astma Epilepsi Depression Glaukom (grön starr) Cancer (Kemoterapins biverkningar) Cancer (Tumörhämmande) Anorexi Migrän Multipel skleros Morbus Crohn Neurodermit Sömnstörningar Smärttillstånd Spasmer Stresstillstånd Tourettes syndrom Leukemi (Dödar "sjuka" celler) Parkinsons sjukdom PMS-besvär Hyperaktivitet, ADHD Källa: http://www.erowid.org Yes box. Redigerad 11 februari, 2007 av P-C Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 11 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2007 Hahah.. skrattretande. Kom du inte på något sämre exempel? Priset då: ett gram hasch kostar kanske *letar på Wikipedia* 50-100:- grammet. Ett hektogram lösviktsgodis kostar ungefär 7 riksdaler. Det innebär att ett hektogram hasch kostar 10 000:-. Det betyder att haschet kostar 1427% mer än godis i samma enhet. Good one, bra exempel! Ska jag ta glass och läsk också? Som sagt - anser du att du inte behöver pengar och hälsa till annat kan vi sätta punkt på denna diskussion. Annars kan du fortsätta och mata på med dåliga argument. Du måste inse att dina argument inte håller. Exemplet med priset är skrattretande då man inte behöver lika mycket hasch som godis för att få önskad "effekt". Jag kan förstå att du är emot droger. Jag tycker själv att dom tyngre drogerna ska vara olagliga, och jag vet inte riktigt om lättare ska vara lagliga men kom i alla fall med relevanta argument. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 11 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2007 Samuelszon är passé. Kommer inte och vill inte argumentera mer med dig om en sak du inte har en aning om. Och att gämföra med godis och att det skulle vara nyttigare och billigare. Nu är du ju iofs bara 14 år lilla ponken, men vet du vad ett tandläkarbesök kostar förfolk över 20? Kom tillbaka om 6 år när du växt till dig och säg sen att godis inte är så farligt när du får punga ut 500:- för varje tand som du har hål i. Då blir genast godis något mycket dyrare än cannabis någonsin kommer bli, för om du äter godis för lika mycket som du röker cannabis för varje vecka så kommer du inte ha några tänder kvar. Och cannabis kommerstå och skratta åt dig som är tandlös, antagligen fått diabetes och whatnot, medans han bara njuter av ett skönt rus, som försvinner. R2: "och jag vet inte riktigt om lättare ska vara lagliga" Jag är själv emot tyngre drogor, men blir så förbannad på hur smutskastad just cannabis blivigt, och att det är olagligt gör det ännu värre. Både alkohol och tobak finns att köpa i affär, och båda är beroendeframkallande och skadar kroppen på mycket större skala än cannabis någonsin kan göra. Du kan dö av överdos av nikotin och alkohol, men inte av cannabis. Cannabis hämmar många sjukdommar, medans nikotin och alkohol försämrar kroppens imunförsvar. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 11 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2007 R2: "och jag vet inte riktigt om lättare ska vara lagliga" Jag är själv emot tyngre drogor, men blir så förbannad på hur smutskastad just cannabis blivigt, och att det är olagligt gör det ännu värre. Både alkohol och tobak finns att köpa i affär, och båda är beroendeframkallande och skadar kroppen på mycket större skala än cannabis någonsin kan göra. Du kan dö av överdos av nikotin och alkohol, men inte av cannabis. Cannabis hämmar många sjukdommar, medans nikotin och alkohol försämrar kroppens imunförsvar. Jag har aldrig sagt att cigaretter ska vara lagliga heller. Eftersom det är bevisat att det ger t.ex. cancer och allmänt skadar kroppen så funkar det inte riktigt med det sjukvårdssystem som vi har i Sverige (d.v.s. alla betalar åt varandra). Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 11 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2007 sigg är väl lagligt för att när du röker så blir du inte full/ vad säger man att man blir av droger. js typ så. men fan vad denna diskusion avr lång Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 11 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2007 sigg är väl lagligt för att när du röker så blir du inte full/ vad säger man att man blir av droger. js typ så. men fan vad denna diskusion avr lång Man får sig ju ett slags rus av nikotinet med. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 11 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2007 sigg är väl lagligt för att när du röker så blir du inte full/ vad säger man att man blir av droger. js typ så. men fan vad denna diskusion avr lång Röker du en ciggaret första gången kommer du få en sk. nickokick. Anledningen till att det inte syns på många är för kroppen bygger upp en tolerans mot nikotinet så du behöver mycket mer om du ska få en nickokick igen. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Helpiswhatiwant Skrivet 11 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2007 Hur får man in pappret i sånna dära lyckokakor?? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 11 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2007 Det är olagligt att ladda ner upphovsskyddad musik utan upphovsmannens tillstånd, så nej. Är det lagligt att ladda ner musik man har i CD-form i ens bokhylla, när man inte orkar rippa? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 11 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2007 Hur får man in pappret i sånna dära lyckokakor?? själva kakan bakas och friteras eller hur fan dom nu gör, och medans den är mjuk stoppas pappret in i kakan, som sedan stelnar. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/69/Cookies_factory.jpg Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 11 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2007 själva kakan bakas och friteras eller hur fan dom nu gör, och medans den är mjuk stoppas pappret in i kakan, som sedan stelnar. Gissar du eller du vet? Nu har inte jag sett en sådan kaka i verkligheten men om du friterar dem så kan du oftast inte stoppa in något i dem sedan, eftersom att de blir hårda och ömtåliga. Antingen får de frittera två halvor som de sedan klistrar igen med hjälp av tex. smält socker (som med pepparkakshus) eller så lämmnar de en liten öppning så att de kan trycka i pappret eller som tredje allternativ så friterar de en kaka som har ett tomrum innut i sig och när de är klart gör de ett håll och stoppar in pappret. (men det verkar osanoligt då fritterade grejer ofta är väldigt spröda) Man kan kanske baka en kaka i ugnen och ta ut den när den fortfarande är mjuk, men då blir ju kakan helt seg och äcklig. Är inte de hårda och knapriga? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 11 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2007 Är det lagligt att ladda ner musik man har i CD-form i ens bokhylla, när man inte orkar rippa? Japp. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 11 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2007 Japp. Oj, de visste jag inte Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 11 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2007 Japp. Skönt att veta Tack! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 11 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2007 (redigerad) Tyckte självklart att det stod olagligt! Nej, det är inte lagligt att ladda ner något, trots att man äger det i "riktig" form. Redigerad 11 februari, 2007 av Kebab Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 11 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2007 Japp. Alltså kan dom aldrig ta en. Dom kan ju knappast veta vad man har/inte har köpt. Gäller det samma för film och spel? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 11 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2007 Gissar du eller du vet? Nu har inte jag sett en sådan kaka i verkligheten men om du friterar dem så kan du oftast inte stoppa in något i dem sedan, eftersom att de blir hårda och ömtåliga. Antingen får de frittera två halvor som de sedan klistrar igen med hjälp av tex. smält socker (som med pepparkakshus) eller så lämmnar de en liten öppning så att de kan trycka i pappret eller som tredje allternativ så friterar de en kaka som har ett tomrum innut i sig och när de är klart gör de ett håll och stoppar in pappret. (men det verkar osanoligt då fritterade grejer ofta är väldigt spröda) Man kan kanske baka en kaka i ugnen och ta ut den när den fortfarande är mjuk, men då blir ju kakan helt seg och äcklig. Är inte de hårda och knapriga? Vet inte om dom är friterade, men var bara en dolig chansning. Kex blir mjuka när dom blir blöta, och hårda när dom torkar, och mannen på bilden stoppar in pappret i kakan och låter den stelna, så det min nya chansning. Dom kanske doppar kakan i sirap eller liknande sedan, för att få den extra spröd. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 11 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2007 Hallå, det är väl olagligt att ladda ner musik what ever fast man har det på skiva. är nästan hundra på det. men det fanns ju två olika lagar som sa olika saker Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 11 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2007 Hallå, det är väl olagligt att ladda ner musik what ever fast man har det på skiva. är nästan hundra på det. men det fanns ju två olika lagar som sa olika saker Vad jag vet så säger lagen att det är olagligt att ladda ner musik man inte själv betalt för, eller motsvarande. Därför borde jag få tanka mina köpta CD-skivor. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 11 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2007 Hallå, det är väl olagligt att ladda ner musik what ever fast man har det på skiva. är nästan hundra på det. men det fanns ju två olika lagar som sa olika saker Vad jag vet så säger lagen att det är olagligt att ladda ner musik man inte själv betalt för, eller motsvarande. Därför borde jag få tanka mina köpta CD-skivor. Vad jag har hört så är det lika olagligt, oavsett om du äger skivan eller inte. I vilket fall så är det olagligt via BitTorrent eftersom man då laddar upp till andra samtidigt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts