Umberto Skrivet 11 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2007 Cananbis efter 12 000 år: ZEEEEEEERO! Alkohol ETT år (2001) i USA: Sjuttiofemtusen sjuhundrafemtiofyra Hmmjaa... Men man bör komma ihåg att man i allmänhet ofta brukar se cannabis som en "övergångsdrog" till starkare droger som t.ex. kokain, amfetamin och e m.m. med medföljande problem, elände och död och det är väl främst därför cannabis är förbjudet. Iofs kan ju också t.ex. alkohol fungera som "övergångsdrog" så det är väl en ganska dum teori egentligen. Ho-hum. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 11 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2007 Hmmjaa... Men man bör komma ihåg att man i allmänhet ofta brukar se cannabis som en "övergångsdrog" till starkare droger som t.ex. kokain, amfetamin och e m.m. med medföljande problem, elände och död och det är väl främst därför cannabis är förbjudet. Iofs kan ju också t.ex. alkohol fungera som "övergångsdrog" så det är väl en ganska dum teori egentligen. Ho-hum. Vad testar man först? THC eller Nicotin? Då borde väl cigg klassas som en övergånsdrog? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 11 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2007 Hmmjaa... Men man bör komma ihåg att man i allmänhet ofta brukar se cannabis som en \"övergångsdrog\" till starkare droger som t.ex. kokain, amfetamin och e m.m. med medföljande problem, elände och död och det är väl främst därför cannabis är förbjudet. Iofs kan ju också t.ex. alkohol fungera som \"övergångsdrog\" så det är väl en ganska dum teori egentligen. Ho-hum.Håll i hatten. Detta påstående har varit det ända som folk har kunnat ha att skylla på, då allt annat har bevisats vara lögn. Och inte hur som helst, utan seriös forskning på det. Men det får ändå inte komma ut till media att det är så ofarligt, utan det ska få vara gamla 40-talister som sitter och snackar om hur deras kompisar trodde dom var bananer och skalade sig själva med osthyvlar, bara genom ett bloss av cannabis. Absolut, det skrämmer skiten ur vilken liten 13-åring som helst, så ingen kommer våga testa det.. Förutom dom som inte är lika dumma och har huvudet instoppat i arslet vill säga. Folk som testar på det, är dom som inte tror på all skrämselpropaganda som man matas med dag ut och dag in. Och på den vägen är det. Ska rota fram länken till forskningen (och nej, detta har inte stått i kvällstidningen, då ingen vill att det ska komma ut då det antagligen skulle dras upp till utan och folk skulle börja undra om det är sant, och varför i så fall är drogen illegal) Slutledningen reser allvarliga frågor om legitimiteten av USA"s narkotikapolitik. Marijuana experimentering av tonåringar leder INTE till användningen av tyngre droger, enligt resultaten av en RAND studie släppt under veckan. Studien avfärdar den sk "inkörsport" teorien och ställer frågor rörande legitimiteten av den Amerikanska federala drogpolitiken baserad på det antagandet. "Inkörsportteorin har haft stor populär acceptans, men forskare har alltid haft deras tvivel," sa forskaren Andrew Morral, associerad chef för RAND"s allmänna säkerhet och rättvisa avdelning. "Vår studie visar att dom tvivlen är rättfärdigade." Efter att ha analyserat data från USA"s "National Household Survey on Drug Abuse" som mäter mönster och vanlighet av självrapporterad droganvändning bland Amerikaner, kom forskare fram till att tonåringar som prövat hårda droger var mer mottagliga och hade anlag för det oberoende om dom prövat marijuana eller inte. "Människor som har anlag för att använda droger och har möjligheten att använda droger är mer troliga att använda båda marijuana och tyngre droger," sa Morral. "Marijuana kommer först i raden eftersom det är mer tillgängligt. När vi förenar dessa fakta i vår matematiska modell av tonåringars droganvändning, kunde vi förklara alla dom drogassociationer som har blivit citerade som bevis för marijuanas inkörsporteffekt." Morral sa att studien reser allvarliga frågor om legitimiteten av att basera nationella drogpolitiks-beslut på falska antagande att marijuana är en inkörsdrog. "Tex, förslår den att politik riktade till att reducera eller eliminera marijuanas tillgänglighet är osannolik att ha någon effekt på det tyngre drogproblemet," sa han. NORML"s* chef Allen St. Pierre lovordade studiens resultat och noterade att uppskattningen på befolkningens droganvändning har konsekvent visat på att dom flesta människor som provar marijuana aldrig går vidare till tyngre droger. "Statistiskt gäller att för varje 104:e Amerikan som provar marijuana, finns det bara en regelbunden kokain användare, och mindre än en användare av heroin," sa St. Pierre. "För den överväldigande majoriteten av marijuanarökare är cannabis helt klart en "slutstation" istället för en "inkörsport."" St Pierre spekulerade vidare att bland minoriteten av marijuanarökare som går vidare till tyngre droger, är det marijuanaförbudet istället för användningen av marijuanan som ofta fungerar som en inkörsport till världen av tyngre droger. "Ju mer användare blir integrerade i en miljö där, förutom cannabis, hårda droger kan skaffas, ju större är chansen att dom kommer att experimentera med tyngre droger," sa han. Tidigare studier som kritiserar inkörsport-teorin inkluderar en Kanadensisk Senatsrapport släppt i höstas, och en rapport från 1999 av "U.S. National Academy of Sciences Institute of Medicine." Den senare studien kom fram till att marijuana inte var en "inkörsport-drog i den utsträckning att den är orsaken eller även att det är den mest viktiga siaren av allvarligt drogmissbruk." Den noterade att den "mest viktiga siaren av allvarligt drogmissbruk verkar vara intensiteten av marijuana-användning och återkommande psykiatriska problem eller en familjehistoria av mentala problem, inklusive alkoholism." Resultaten av RAND studien framträder i Decembernumret av den Engelska tidskriften "Addiction." * = National Organisation for the Reform of Marijuana Laws. Datum: 2002-12-05 Källa: NORML & FAJAF Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 11 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2007 Varför blir inte en enda text i VLC synkroniserad med filmen? Finns det någon guide till hur man får den synkad, för det är irriterande att se en film med tv-tre sekunders efterbliven text. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 11 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2007 Varför blir inte en enda text i VLC synkroniserad med filmen? Finns det någon guide till hur man får den synkad, för det är irriterande att se en film med tv-tre sekunders efterbliven text. Wtf, mina är hur synkade som helst? =) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 11 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2007 (redigerad) Wtf, mina är hur synkade som helst? =)Jag kanske ska nämna att jag kör på VLC 0.8.6.0, jag har hört att den ska vara buggig med undertexter. Vad kör du för version? ÄWDIJT: Jag läser på deras feature-sida nu, men .srt-filer står ju inte med i listan överhuvudtaget? Redigerad 11 februari, 2007 av Maimstream Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 11 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2007 Jag kanske ska nämna att jag kör på VLC 0.8.6.0, jag har hört att den ska vara buggig med undertexter. Vad kör du för version? ÄWDIJT: Jag läser på deras feature-sida nu, men .srt-filer står ju inte med i listan överhuvudtaget? Du kan ändra textens offset om du väljer att öppna genom menyn Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 11 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2007 Jag kanske ska nämna att jag kör på VLC 0.8.6.0, jag har hört att den ska vara buggig med undertexter. Vad kör du för version? ÄWDIJT: Jag läser på deras feature-sida nu, men .srt-filer står ju inte med i listan överhuvudtaget? 0.8.4a Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 11 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2007 Du kan ändra textens offset om du väljer att öppna genom menynAh, nu fick jag det att vara synkat. Tack för hjälpen! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 11 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2007 Hur kommer det sig att varje gång jag säger att jag vill börja med cannabis att dom alltid säger "Nej! Johannes, vet du hur jävla svårt det är att komma ur drogträsket?"? Oh, ihi. Nu har jag en bra anledning till att att komma till DH, mina föräldrar kommer slås utav häpnad när jag använder detta som argument. Vad fan? Varför börja med cannabis? Det är farligt, och det kostar skjortan. Finner inga bra argument till att börja. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 11 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2007 Kom till DH så kanske du har turen med dig och jag bjuder på några bloss. Eller kanske baka hashkaka till hela forumet? JAg har aldrig smakat det, låter lockande. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 11 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2007 Vad fan? Varför börja med cannabis? Det är farligt, och det kostar skjortan. Finner inga bra argument till att börja.Du fick inte någon tanke om att den senare posten faktist var ett litet skämt. "Mamma, jag måste få åka till DreamHack, snällasnällasnällasnällasnällasnällasnällasnällasnällasnälla!!! En kille ska kanske bjuda mig på lite bloss utav hans droger." "Hmm... Okej då!" Sedan var ju inte frågan i sig så värst seriös, besides, jag har aldrig påstått att jag ska börja. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 11 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2007 Lika sant som att du LSD lagrar sig i fettet och att du kan få en LSD-trip flera år efter du tagit det.. Jepp, det var ju i princip något sånt som också sades. Att det kan "komma tillbaka" oväntat. Vet dock inte hur "sant" det är, om det finns några bevis eller ej. Går ju jävligt mycket falska rykten om droger. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 11 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2007 Du fick inte någon tanke om att den senare posten faktist var ett litet skämt. "Mamma, jag måste få åka till DreamHack, snällasnällasnällasnällasnällasnällasnällasnällasnällasnälla!!! En kille ska kanske bjuda mig på lite bloss utav hans droger." "Hmm... Okej då!" Sedan var ju inte frågan i sig så värst seriös, besides, jag har aldrig påstått att jag ska börja. Läste inte hela den posten, sorry. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 11 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2007 Vad fan? Varför börja med cannabis? Det är farligt, och det kostar skjortan. Finner inga bra argument till att börja. Men, håll käft? Du är onekligen en riktig jävla svennson, nykterist och drogkonservativ. "ALLT VA BÄTTRE FÖRR, DET SÄGER MIN PAPPA!" AVSKAFFA METAL! FOLK SOM HEADBANGAR FÖRLORAR HJÄRNCELLER OCH KAN FÅ NACKPROBLEM! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 11 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2007 "ALLT VA BÄTTRE FÖRR, DET SÄGER MIN PAPPA!"Bwahahaha Ska VLC stöda .srt-filer eller icke? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 11 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2007 Men, håll käft? Du är onekligen en riktig jävla svennson, nykterist och drogkonservativ. "ALLT VA BÄTTRE FÖRR, DET SÄGER MIN PAPPA!" AVSKAFFA METAL! FOLK SOM HEADBANGAR FÖRLORAR HJÄRNCELLER OCH KAN FÅ NACKPROBLEM! Käft själv? Förstår bara inte hur man kan "fundera" vilket agrument man skall ha till sina föräldrar när man skall säga att man skall börja röka brajj eller snusa eller vad fan det är. Vill du få sämre hälsa samt ekonomi finner jag det bra, men vi alla verkar ha olika behov. Minst sagt. Maimstream: börja röka och skit i dina föräldrar, eller så lär du aldrig få göra det såvida inte dina föräldrar är före detta storrökare! Dessutom tror jag inte att varenda "svennson" är negativa till droger och alkohol. Jag förstår som sagt inte hur man i korta drag elda upp sina pengar och sin hälsa. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 11 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2007 Maimstream: börja röka och skit i dina föräldrar, eller så lär du aldrig få göra det såvida inte dina föräldrar är före detta storrökare!Och vad fan har jag för roll i eran disskusion? Och vad spelar mina föräldrar för roll i mitt egna val? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 11 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2007 Och vad fan har jag för roll i eran disskusion? Och vad spelar mina föräldrar för roll i mitt egna val? Om jag inte läste helt fel så var det du som frågade varför dina föräldrar alltid ifrågasätter när du säger att du vill börja röka. Inte så konstigt att de blir oroliga. Om du vill börja röka/äta, gör det och skit i och fråga dina föräldrar för jag är säker på att de aldrig kommer tillåta dig göra det. Och unge man, fattar du inte varför de blir oroliga bör du läsa på lite. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 11 februari, 2007 Rapportera Share Skrivet 11 februari, 2007 Om jag inte läste helt fel så var det du som frågade varför dina föräldrar alltid ifrågasätter när du säger att du vill börja röka. Inte så konstigt att de blir oroliga. Om du vill börja röka/äta, gör det och skit i och fråga dina föräldrar för jag är säker på att de aldrig kommer tillåta dig göra det. Och unge man, fattar du inte varför de blir oroliga bör du läsa på lite. ÄWT; Nej, jag pratade inte om mina föräldrar. Är DU dum nog att gå upp till dina föräldrar och säger "Jag känner för att bli stenad"?, dem jag i rent generellt sätt pratade om var missbrukare som MISSBRUKADE drogerna. Men jag, I will learn from the best Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts