GTApimpfoolife Skrivet 28 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2006 (redigerad) Vad i hela friden är en reflektion? Och kan någon ge ett exempel på det. Redigerad 28 februari, 2006 av GTApimpfoolife Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 28 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2006 Och hur vet man att lampan inte tänds när den är helt stängd då!? Därför man kan kolla? Testade iaf på mitt kylskåp, och lampan släcktes precis innan dörren stängdes. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 28 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2006 Därför man kan kolla? Testade iaf på mitt kylskåp, och lampan släcktes precis innan dörren stängdes. Jag tror han menade "Och hur vet man att lampan inte tänds igen när den är helt stängd då!?" Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 28 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2006 (redigerad) Vad i hela friden är en reflektion? Och kan någon ge ett exempel på det. Exempel: Om du varit elak kan mor din säga till dig: Nu tar du och stannar på ditt rum och reflekterar över vad du har gjort. Hör du det Totte!? Poängen är då att du skall begrunda vad du har gjort. Dvs. tänka över ditt handlande. Mer info: Reflektion. Redigerad 28 februari, 2006 av Vice. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 28 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2006 (redigerad) Exempel: Om du varit elak kan mor din säga till dig: Nu tar du och stannar på ditt rum och reflekterar över vad du har gjort. Hör du det Totte!? Poängen är då att du skall begrunda vad du har gjort. Dvs. tänka över ditt handlande. Mer info: Reflektion. Okej, det handlar alltså om tankar bara? Men om man ska ta ut ett citat ur en bok och sedan skriva en reflektion om det. Hur ska jag då skriva? Jag kan ge ett exempel på ett citat så får du se. "Jag öppnade munnen på vid gavel och fyllde lungorna med den härliga friska luften." Hur ska jag kunna skriva en reflektion om detta? Redigerad 28 februari, 2006 av GTApimpfoolife Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 28 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2006 (redigerad) Okej, det handlar alltså om tankar bara? Men om man ska ta ut ett citat ur en bok och sedan skriva en reflektion om det. Hur ska jag då skriva? Jag kan ge ett exempel på ett citat så får du se. "Jag öppnade munnen på vid gavel och fyllde lungorna med den härliga friska luften." Hur ska jag kunna skriva en reflektion om detta? "Jag gapade och tog ett djupt andetag av den friska luften." Redigerad 28 februari, 2006 av pKz Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 28 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2006 (redigerad) @GTApimpfoolife: Nu är jag riktigt dålig på svenska. Var inte riktigt med på lektionerna. :"> Men jag tror att du reflekterar det genom att tänka dig in i hur personen som andades kände. Vad han tänkte. Vad betyde det för honom att få andas igen osv. Hjälp någon? Redigerad 28 februari, 2006 av Vice. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 28 februari, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2006 @GTApimpfoolife: Nu är jag riktigt dålig på svenska. Var inte riktigt med på lektionerna.:"> Men jag tror att du reflekterar det genom att tänka dig in i hur personen som andades kände. Vad han tänkte. Vad betyde det för honom att få andas igen osv. Okej, så man ska inte fundera ut egna tankar? Tycker iallafall det är äckligt svårt. Men tack så mycket ändå (WUB) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 3 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2006 Seriöst. Varför i helvete heter det "GB Glace" för? Vad fan är Glace? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 3 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2006 Seriöst. Varför i helvete heter det "GB Glace" för? Vad fan är Glace? Kanske skånskans Glass heter glace? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 3 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2006 Seriöst. Varför i helvete heter det "GB Glace" för? Vad fan är Glace? [seriöst.] Det heter Glace på amerikanska, och Ice Cream på engelska.[/seriöst.] Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 3 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2006 (redigerad) [seriöst.] Det heter Glace på amerikanska, och Ice Cream på engelska.[/seriöst.] Man kan väl fråga sig varför det just heter GB Glace när bolaget är svenskt? Redigerad 3 mars, 2006 av GTApimpfoolife Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 3 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2006 Man kan väl fråga sig varför det just heter GB Glace när bolaget är svenskt? För att det är en amerikanskt företag? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 3 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2006 (redigerad) För att det är en amerikanskt företag? Är det helt säker på det? Jag har för mig att det var ett svenskt/finskt företag som grundades i Sverige. Redigerad 3 mars, 2006 av GTApimpfoolife Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 3 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2006 (redigerad) Är det helt säker på det? Nej, men jag kollade lite på susning. Fick inte fram så mycket, bara att gb glace är dotterbolag till ett företag i England. Och att det finns i USA också. EDIT: Dom hette innan Glace Bolaget. Och därmed GB. Och Glace står för glass. Redigerad 3 mars, 2006 av pKz Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 3 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2006 Nej, men jag kollade lite på susning. Fick inte fram så mycket, bara att gb glace är dotterbolag till ett företag i England. Och att det finns i USA också. Haha tittade själv på Wikipedia där det stod att Företaget grundades 1942 när man slog ihop Mjölkcentralens glassavdelning, Choklad-Thule och Alaska Glace till Glace-Bolaget. Under 1940-, 50- och 60-talet uppgick flera mindre glassföretag i Glace-Bolaget. Sen stod det också: Företaget hette Glace-Bolaget från början, men varumärket GB Glace var så välkänt att bolaget år 1991 bytte namn till GB Glace. Och det har dotterbolaget du pratade om kallas för Unilever stod det också. Så det kanske var så att Unilever döpte om skiten tilll GB Glace. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 3 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2006 Nej, men jag kollade lite på susning. Fick inte fram så mycket, bara att gb glace är dotterbolag till ett företag i England. Och att det finns i USA också. EDIT: Dom hette innan Glace Bolaget. Och därmed GB. Och Glace står för glass. Låter ju trevligt eller? Glace Bolaget Glass Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 3 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2006 (redigerad) Glace.. Har aldrig hört det förut. Glace. D'you want some glace? Redigerad 3 mars, 2006 av jaeger Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gizmo91 Skrivet 8 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2006 Har prov imorgon och behöver lite svar: 1.Hur många dagar varar i regel menstruationen? 2.Hur många dagar är det i regel mellan två menstruationer? 3.Varför byggs livmoderns slemhinna regelbundet upp av blodrik vävnad? 4.Vad är det som styr menstruationen? 5.Under vilken period finns det ett moget ägg i äggledaren? 6.På vilket sätt gör sig kroppen beredd för samlag, hos både mannen och kvinnan? 7.Kan befruktning ske trots att ägglossning inte skett vid samlaget? 8.Efter hur lång tid sätter det befruktade ägget sig fast på livmodern? 9.Efter hur många veckor kan graviditetstest utföras? 10.Efter hur många veckor kan fostret överleva utanför moderns kropp? 11.Vad kan orsakerna vara till spontan abort? 12.Vad säger abortlagen om när man får göra abbort? Jag kan väl redan dom flesta frågorna men är inte riktigt säker. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 8 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2006 Vad har hänt med Funnylin? Han har inte postat sen 25e Januari iår. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts