Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Om dom är olagliga eller inte visste jag inget om, så jag ber om ursäkt. Det här var någonting som jag alltid velat veta men aldrig vågar fråga, därför tog jag den här tråden. :unsure:

Jag tror jag skapat en tråd om det, och man kom väl aldrig riktigt fram till om de var olagliga eller inte. Jag tror inte ens lagboken har formulerat tillräckligt bra för att bestämma det. Ifall jag ägde en SNES skulle jag utan tvekan tanka roms till de spel jag köpt, men jag kan väl inte rekommendera dig att göra det pga. forumregler. :D

Vad heter öppningen på både 1l mjölk och 1.5l mjölk.. jag kallar det för flärp... "stäng flärpen".

Har den ett annat ord eller ska jag skicka in ordet flärp till SVA

Flärp har jag alltid sagt, tror jag. Men det är inte särskilt ofta jag snackar öppningar på mjölkpaket, direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du menar att du blir snurrig och synen försvinner nästan helt för att sedan sakta återkomma?!

Det händer ibland om man tex reser sig snabbt. Speciellt om du har tagit djupa andetag precis innan. Eller vid en djup gäspning. Beror, tror jag, på att hjärnan inte får tillräckligt med syre under en liten stund. Eller så var det att blodet försvinner från huvudet för snabbt. Har hänt mig med vid ett par tillfällen.

Tackar... Då vet jag det! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skäms lite över att fråga detta men om jag inte frågar får jag aldrig reda på det.:ermm:

Det gäller trumstockar, varför heter de "5A", "5B", "7A" o.s.v.? Antar antar att det har med hårdhet och så att göra men kan någon förklara lite närmare?

Redigerad av samuelszon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...