Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Är det inte bättre att hälla Saltsyra på det/den? :rolleyes: Då förstörs allt utom Guld och Platina :(

Jo, men antingen är det oäkta, då förstörs det med vilken syra som helst, eller så är det äkta, då förstörs det inte med saltsyra. Att man häller kungsvatten på bevisar egentligen ingenting, eftersom kungsvatten förstör a-l-l-t. Hursomhelst borde det finnas ett smartare sätt att kolla äkthet än att förstöra den. Samma säk med diamanter: Ta en "diamant" och en hammare. Ni vet vart jag vill komma ^_^

Om den är oäkta, kommer glasbiten krossas brutalt. Är den äkta, har du ingen hammare kvar.

Kmr inte ihåg, det var det som bilar släpper ut, det är väl "Koldioxid"? lr :nuke: . Säg att jag har rätt annars försvinner mitt VG i NO :)

Edit: Finns det inte nåt som heter Kolmonoxid?

Jo, kolmonoxid finns och är giftigare än koldioxid. Bilar släpper ut båda två.

Shit vad jag har glömt mkt, jag trodde att Monoxid är giftigare än dioxid :lol:

Som sagt, monoxid är giftigast.

I en "ultimat" bilmotor så blir det bara vatten och koldioxid, men det blir det inte. Det blir en massa skit också, förutom H2O & CO2, däribland kolmonoxid. Det som är bra med etanol är att denna molekyl är mycket mindre än "bensinmolekylen", och det gör att den förbränns fullständigt. Det blir helt enkelt bara H2O & CO2, plus att bränslet som används går att förnya. Dessutom är avgaserna inte giftiga för miljön, utan det är ju just koldioxid och vatten som träd och växter vill ha för att producera syre och socker. :o

Dessutom kan de växter som "skapats" av tidigare avgaser göras om till nytt bränsle.

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är Kollinummer för något? Det står så i ens beställning på Webbhallen

Det är ett nummer som står på ditt paket. Kolla posten.se och leta upp var nånstans ditt paket är med hjälp av kollinumret. Är det inpackat? Är det på centralen? Är det på väg? Är det framme? Sånt kan du kolla med det numret.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...