Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Att drömma är väl inte samma sak som att tänka. Eller? :lol:

Drömmer gör man vanligtvis under REM-sömn, rapid eye movement. Alltså att ögona rör sig snabbt och lite sånt där.

Det är väl som Umberto säger, du tänker medan du sover. Det är hjärnans sätt att bearbeta saker den tagit in. Jag drömmer ofta som saker som hänt nyligen, ibland mixas en massa saker ihop också..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skiter fullständigt i om det är en papperskorg där eller inte. Slänger det bara på marken :lol:.

Morr, grrr, roff! Grr! :P ( :lol: ) Men det är ju dumt? Släng det i korgen istället!

Varför fick ordet "brandvägg" namnet brandvägg? ;)

Skogar delas ofta in i kvarter, där "gatorna" kallas brandväggar. De är till för att minska bränderna; om ett kvarter brinner till grunden, spelar det ingen roll för resten av skogen.

Om inte annat är det väldigt avtändande. Lika bra att sluta.

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har drömt en massa jävla konstiga drömmar. ööh folk tror inte på det, men dom värsta drömmarna har hänt i verkligeheten.. samma sak med mina tankar.. jag tänker på nått och det händer :wub:

så nu är frågan tror ni att det kan hända att man tänker/drömmer nånting och så händer det ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har drömt en massa jävla konstiga drömmar. ööh folk tror inte på det, men dom värsta drömmarna har hänt i verkligeheten.. samma sak med mina tankar.. jag tänker på nått och det händer :P

så nu är frågan tror ni att det kan hända att man tänker/drömmer nånting och så händer det ?

Det kan ju hända, men då är det mest troligt en ren slump. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har drömt en massa jävla konstiga drömmar. ööh folk tror inte på det, men dom värsta drömmarna har hänt i verkligeheten.. samma sak med mina tankar.. jag tänker på nått och det händer :wub:

Det händer mig ofta. Att jag tänker att en sak händer och så två timmar senare händer det. Vet inte vad det kan vara.. kanske något sjätte sinne.

Fuledit: stavfel.

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...