ZcruweN Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 Vad betyder egentligen "prosit"? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 Vad betyder egentligen "prosit"? Det betyder "God bless you" på engelska! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 Det betyder "God bless you" på engelska! "ACHOOOO" "God Bless You" "WTF?" Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 "ACHOOOO" "God Bless You" "WTF?" Vaddå?! Det betyder God Bless You på engelska. Det är sant. Helt ärligt, fråga din engelska lärare. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 "ACHOOOO" "God Bless You" "WTF?" Man brukar säga att själen försöker rymma när man nyser. Därav "God bless you" Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 (redigerad) Vaddå?! Det betyder God Bless You på engelska. Det är sant. Helt ärligt, fråga din engelska lärare. Latin annars. Oj, såg lite fel. Sorry. Prosit = latin, GBY = engelska. Helt rätt Vyce. Redigerad 21 december, 2006 av Pico Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 Vaddå?! Det betyder God Bless You på engelska. Det är sant. Helt ärligt, fråga din engelska lärare. Om man har mer än en engelsk lärare då? Om den engelska läraren undervisar i fysik? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 Om man har mer än en engelsk lärare då? Om den engelska läraren undervisar i fysik? Kul ? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 Varför fick ordet "brandvägg" namnet brandvägg? Gissar att det syftas på en sådan vägg som håller branden borta? Eller snarare; som ser till att bränder inte sprider sig så fort. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nord Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 Gissar att det syftas på en sådan vägg som håller branden borta? Eller snarare; som ser till att bränder inte sprider sig så fort. Ellooor så kan det vara internet relaterat. Men vad vet jag. Sov gott alla, ta bra hand om forumet inatt ni som är uppe. puss Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 21 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2006 (redigerad) Ellooor så kan det vara internet relaterat. Men vad vet jag. Sov gott alla, ta bra hand om forumet inatt ni som är uppe. puss Klart det är internetrelaterat, men någonstans ifrån har de ju tagit namnet? pusshej --- Hur stor är framsidan på ett cd-skivs-fodral? Räknat i pixlar. Redigerad 22 december, 2006 av Kebab Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 Vart talades Latin från början, och hur kommer det sig att varenda växt har ett latinskt namn ? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 Vart talades Latin från början, och hur kommer det sig att varenda växt har ett latinskt namn ? Att varenda växt har ett latinskt namn kan vi tacka vår Carl von Linné faktiskt.. Han har namngett över 22000 växter tror jag .. (inte säker) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 Klart det är internetrelaterat, men någonstans ifrån har de ju tagit namnet? pusshej --- Hur stor är framsidan på ett cd-skivs-fodral? Räknat i pixlar. Det beror på hur många pixlar per yta du har En pixel har altså inte en bestämd storlek. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 Hur "väljs" drömmar? T.ex igårkväll drömde jag att jag var huvudpersonen i Gears of War, fast jag har inte ens spelat eller tänkt på det! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 Vad betyder egentligen "prosit"? Prosit, som är latin, betyder: Må det bli till lycka! Prosit är nämligen konjuktiv av verbet prosum - med infinitivformen prodesse (göra nytta). Vidare säger inte engelsktalande prosit utan de säger just "God bless you". Därav är "God bless you" inte en översättning utan en motsvarande engelsk term. Veritas! Hur "väljs" drömmar? T.ex igårkväll drömde jag att jag var huvudpersonen i Gears of War, fast jag har inte ens spelat eller tänkt på det! Väljs och väljs... Om du drömde det så tänkte du det. Drömmar är ju egentligen inget annat än tankar i sömnen. Man kan lika gärna ställa sig frågan- hur väljs våra tankar? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 Om man har mer än en engelsk lärare då? Om den engelska läraren undervisar i fysik? Så om engelsk läraren även undervisar i fysik, så kan han inte svara på om Prosit betyder God Bless You på Engelska? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 Det beror på hur många pixlar per yta du har En pixel har altså inte en bestämd storlek. Åh. Vet någon hur stort det är i centimeter då? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 Väljs och väljs... Om du drömde det så tänkte du det. Drömmar är ju egentligen inget annat än tankar i sömnen. Man kan lika gärna ställa sig frågan- hur väljs våra tankar? Att drömma är väl inte samma sak som att tänka. Eller? Drömmer gör man vanligtvis under REM-sömn, rapid eye movement. Alltså att ögona rör sig snabbt och lite sånt där. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
santek Skrivet 22 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2006 Åh. Vet någon hur stort det är i centimeter då? Du skulle ju i teorin kunna ta fram en linjal och mäta. Själva fodralet är 142 * 125 mm Häftet är 120 *121 mm Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts