Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Varför väljer folk den här tråden framför susning eller wikipedia? Går ju knappast snabbare.

1. Det sociala

Då man frågar något, inleder ofta man en konversation, som båda parter vinner på.

Den som svarar på frågan blir glad då han/hon känner att denne gjorde något bra, medan den som frågade kan glädjas åt att han numer har mer kunskap, samt att han gjorde någon (svararen) glad.

2. En hel del av de frågor som ställs är snarare "Varför..."/"Hur kommer det sig att..."-frågor (exempel: din fråga), som ibland inte står/är svåra att hitta på Wikipedia/Susning. Till frågor som "Vad heter huvudstaden i Tyskland?", däremot, tror jag de flesta använder Wiki/Susning.

Fyll gärna på med fler tänkbara alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har då aldrig slagit då jag har spelat bowling, verkar underligt.

Vad fan skulle jag kalla det då? :)

Jag har, när jag var som bäst fått dom 10 första strike på raken, sen en 9/spare. Blev lagom arg när det hände.. -.-

Hax. ;)

Men det finns alltså personer utanför forumet som lyckats med denna enastående bedrift?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det något likt babelfish som översätter en text från engelska till svenska?

Hmm, jag har en sida inlagd i "Favoriter" hemma. (Är på jobb nu) Tror inte att det är babelfich. Den funkar sådär :/. Översätter men inte helt gramatiskt korrekt. Jag kan lägga en länk till det när jag kommer hem om du inte har fått ett svar tills dess. (c:a 21:30)

Söker du bara en sida som översätter ord så använd lexin. Det är överbra.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...