Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Jo det är korkat, dom har ju snurrat upp det i förkortningen alldeles för mycket. Varför funkade det inte att heta "'Americas Funniest Videos'? Då kan man ju inte svara, "nej det går inte för det är inga videos, det är home videos". Men då kan man ännu en gång fråga sig, varför är förkortningen då bara AFV? Det är helt enkelt ologiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag brukar skölja mina länge och väl under varmt vatten när de är kalla :D

Oh, det gör ju skitont. :D

Kommer ihåg förr i tiden, när man brukade åka skridskor på uterink när det var svinkallt. Och en gång när jag kom in och fötterna var stelfrusna satte jag dom i duschen på högvärme... gör extremt ont. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Händer/fötter brukar vara kallare än den kallaste inställningar på kranar, därför börjar man med iskallt och går mot 37 grader, och uppåt. Annars kanske man kan skålla huden, eller att man förfyser den. Förfrysningen görs ju utomhus ( :D ) men det är inte bra att utsätta kroppen för så extrema temperaturförändringar på så kort tid. Börja med kallt, och gå uppåt. :D

EDIT: Angående moddaren GRIM. Han har ett konto som heter GRIM, och ett som heter GRIM(back. Båda är samma person, och GRIM är inte bannad. (back har som första post ett "Tjena hejsan! jag e tillbaks;)", trots att den första inte är bannad. En som däremot ÄR bannad är Griimn - är det samma person alltihopa? Varför blev Griimn bannad? Hans sista poster verkar inte bryta mot några regler... :D

Vem är vem, och vem är moddaren?

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Händer/fötter brukar vara kallare än den kallaste inställningar på kranar, därför börjar man med iskallt och går mot 37 grader, och uppåt. Annars kanske man kan skålla huden, eller att man förfyser den. Förfrysningen görs ju utomhus ( :D ) men det är inte bra att utsätta kroppen för så extrema temperaturförändringar på så kort tid. Börja med kallt, och gå uppåt. :D

EDIT: Angående moddaren GRIM. Han har ett konto som heter GRIM, och ett som heter GRIM(back. Båda är samma person, och GRIM är inte bannad. (back har som första post ett "Tjena hejsan! jag e tillbaks;)", trots att den första inte är bannad. En som däremot ÄR bannad är Griimn - är det samma person alltihopa? Varför blev Griimn bannad? Hans sista poster verkar inte bryta mot några regler... :D

Vem är vem, och vem är moddaren?

GRIM kontot glömde han lösenordet till tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GRIM kontot glömde han lösenordet till tror jag.

Det kan man ju fixa? Såvida han inte glömt mailadressens lösen också... :D

Ny fråga: Varför buggar sig :D -smileyn så jätteofta? Är det två mellanslag innan och ett efter som gäller? Det funkar aldrig om man inte trycker på smileyn. Med andra smileys kan man ju skriva ":)" eller ":ermm:", men inte med skäms-smileyn? :D

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är en funderare.

Varför heter det "vattenflaska" och "papperskorg"? Det står på återvinningsstationer "glasflaskor", alltså flaskor av glas. Men flaskor man har vatten i, alltså vattenflaskor är ju inte gjorda av vatten? Borde det då inte vara "flaska med vatten"? Samma sak gäller papperskorg.

I filmer och på paketet till turkisk peppar är det ofta män som sprutar eld. Jag har inte lagt så mycket märke till det men har funderat mer på sistonde men kan fan inte komma på någon logisk förklaring: varför symboliserar man styrka med hetta, alltså eld? Mina nära och kära påstår att det "svider" precis som när det är varmt men jag fattar fan inte det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan man ju fixa? Såvida han inte glömt mailadressens lösen också... ;)

Ny fråga: Varför buggar sig :D -smileyn så jätteofta? Är det två mellanslag innan och ett efter som gäller? Det funkar aldrig om man inte trycker på smileyn. Med andra smileys kan man ju skriva ":)" eller ":ermm:", men inte med skäms-smileyn? :(

Japp, det måste vara två mellanslag innan smileyn, det är därför man aldrig kan quota den.:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...