Eudoros Skrivet 16 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2006 (redigerad) Vilket ämne är det i energidrycker som får dig att bli pigg ?? Oavsett hur många burkar energidryck, oavsett märke har jag aldrig blivit piggare... Jolt är det enda som tycks fungera 'lite' om man dricker typ 5-8 burkar... I t.e.x Red Bull finns det även taurin, som finns naturligt i kroppen och våra muskler. Men eftersom taurin är en konditionell essentiell aminosyra (Vad fan betyder egentligen det?) så innebär det att det det kan uppstå brist på det i kroppen och musklerna vid stress och fysisk utmattning. Och en burk Red Bull återställer det. Källa: RedBull.se Redigerad 16 december, 2006 av Eudoros Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 16 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2006 I t.e.x Red Bull finns det även taurin, som finns naturligt i kroppen och våra muskler. Men eftersom taurin är en konditionell essentiell aminosyra (Vad fan betyder egentligen det?) så innebär det att det det kan uppstå brist på det i kroppen och musklerna vid stress och fysisk utmattning. Och en burk Red Bull återställer det. Källa: RedBull.se Förklarar väl en hel del, men har svårt att tro att en Red bull har så mycket koffein som motsvarar en kopp bryggarkaffe som det står på deras hemsida Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 16 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2006 Det är rätt enkelt hur atomerna är placerade. Kol och diamant t.ex. består av exakt samma saker, men i kol ligger atomerna i lager, medans de sitter ihop i klungor i diamant. Därför blir diamant überhårt och oförstörbart, medans kol är ömtåligt och tjafs. Är rätt bombsäker på att det är så, annars har mitt liv varit en lögn. Meh, var väl på hyffsat rätt spår. Atom-uppbyggnaden i en diamant, atom-uppbyggnaden i kol. Är atom-uppbyggnad rätt ord? Vill gärna skriva något annat, men kommer inte på något. Nu kan jag sova gott och slippa ligga och grubbla i ovisshet. Tack. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 17 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2006 Någon som vet vad som har hänt med Cortez? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 17 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2006 Någon som vet vad som har hänt med Cortez? Japp. Han har inte skrivit så mycket bara, och vart inne på lite andra forum. Ingen ko på isen, som man säger Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 17 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2006 Finns det något bra och billigt tvkort till datorn som kan få in kanalerna Discovery Channel och Tv6? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 17 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2006 Japp. Han har inte skrivit så mycket bara, och vart inne på lite andra forum. Ingen ko på isen, som man säger Okej Så han är inte bannad då iaf . Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 17 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2006 Finns det något bra och billigt tvkort till datorn som kan få in kanalerna Discovery Channel och Tv6? Det finns det säkert, men det är ju inte gratiskanaler! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 17 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2006 (redigerad) Finns det något bra och billigt tvkort till datorn som kan få in kanalerna Discovery Channel och Tv6? Tv6 får du om du köper en digitalbox från boxer. Behövs inget kort för det. Vill du ha Discovery så får du pynta... jag tror det är 169 kr/ månaden, men jag är inte säker. Men för helvete. Du snackade datorkort. Redigerad 17 december, 2006 av Kebab Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 17 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2006 (redigerad) Tv6 får du om du köper en digitalbox från boxer. Behövs inget kort för det. Vill du ha Discovery så får du pynta... jag tror det är 169 kr/ månaden, men jag är inte säker. Men för helvete. Du snackade datorkort. Kanal 1, 2, 3, 4, 5, 6, mtv, Eurosport, och en massa andra sk*t kanaler får du om du inte bor på landet. Fixar du box får du dicovery, cnn, cbs, tv4+, tv4film, tv400, animalplanet, och en massa andra sk*tkanaler. Redigerad 17 december, 2006 av Vice. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 17 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2006 Finns det något bra och billigt tvkort till datorn som kan få in kanalerna Discovery Channel och Tv6? Eftersom TV6 ligger bland gratiskanalerna ska det räcka med ett DVB-T-kort. Discovery är ju inte gratis så då måste du skaffa ett kort med CA-modul och stuff, blir lätt dyrt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 17 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2006 (redigerad) Tydligen så var en sådan topic i behov, så admin bytte namn på topicen så att det blev den nya TOAO Fråga: Vad betyder TOAO? EDIT: Nvm, "the one and only" såklart. Vad gör ett material hårt/mjukt? Atomuppbyggnaden, hur pass starka bindningarna är mellan de olika molekylerna. Dessutom beror det på i vilken form det är, i fast form är bindningarna starkare än i vätskeform pga att atomerna/molekylerna har högre individuell energi, mest beroende på värme. Vilket ämne är det i energidrycker som får dig att bli pigg ?? Oavsett hur många burkar energidryck, oavsett märke har jag aldrig blivit piggare... Jolt är det enda som tycks fungera 'lite' om man dricker typ 5-8 burkar... Energirika ämnen som kroppen lätt och snabbt kan bryta ned. Socker, taurin, koffein. Men eftersom taurin är en konditionell essentiell aminosyra (Vad fan betyder egentligen det?) Att en aminosyra är essentiell betyder att kroppen inte själv kan producera den, och därför måste vi få i oss den via kosten. Nötter har väldigt hög halt av essentiella aminosyror. Tv6 får du om du köper en digitalbox från boxer. Behövs inget kort för det. Vill du ha Discovery så får du pynta... jag tror det är 169 kr/ månaden, men jag är inte säker. Jag har boxers betalkort på nedervåningen och en box utan betalkort på övervåningen. Tv6 kräver kort. Discovery också, men det ingår i det "vanliga" boxerabonnemanget (ett b, två n. Ska komma ihåg det...) och kräver inte nåt påbyggnadsabonnemang (yay, jag kom ihåg!). Jag märker att jag börjat bli rätt bra på att svara på frågor Redigerad 17 december, 2006 av Henkibojj Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 17 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2006 (redigerad) Hur kommer det sig att det halvroliga Americas Funniest Home Videos förkortas AFV? Det borde ju vara AFHV, eller nåt... Redigerad 17 december, 2006 av GTApimpfoolife Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 17 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2006 Hur kommer det sig att det halvroliga Americas Funniest Home Videos förkortas AFV? Det borde ju vara AFHJ, eller nåt... Isf AFHV Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 17 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2006 Isf AFHV Ja, jag mena det... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 17 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2006 Ja, jag mena det... De är väl eftersom de tkr att de blir lite långt med en bokstav till. Sen tkr de väl att "Home Videos" liksom hör ihop. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 17 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2006 De är väl eftersom de tkr att de blir lite långt med en bokstav till. Sen tkr de väl att "Home Videos" liksom hör ihop. Men isåfall borde det ju vara AFH. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 17 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2006 Fast det är ju mer "America's Funniest Video" än "Americas Funniest Home" Om man nu ska se det på det viset. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 17 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2006 Men isåfall borde det ju vara AFH. Skulle gissa att de ansåg 'Videos' att vara det viktigaste ordet i 'Home Videos', därav användandet av 'V' istället för 'H'. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 17 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2006 Men vafan döper man då inte skiten till Americas Funniest Videos? Nej jag tycker den där onödiga saken är fruktansvärt lustig. Självklart har ni rätt. Men håll med om att det är imponerande korkat. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts