Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Nu är det dags med ny TV till vardagsrummet.

Den ska vara platt och mellan 37 och 42 tum.

Den måste klara HDTV eftersom den ska hålla några år. Absolut minst 720p/720i men det är ett stort stort plus om den klarar 1080i eller till och med 1080p.

Eftersom det är många fönster i rummet är det nog bättre med LCD eftersom dom inte reflekterar ljus från fönster och lampor men jag vet inte.

Ge mig tips på någon bra för mellan 10000 och 20000 men snarare det lägre. Ganska känt märke måste det vara också (Samsung, Toshiba, Philips, Sony, Panasonic o.s.v.) så att den går att köpa på OnOff eller liknande.

Kanske fel tråd att posta detta i? "Tråden om saker du alltid undrat".. :shifty:

Hur som helst, skall inte för att vara muppzig men tyvärr vet jag inte. Har ingen koll på TV-apparater, tyvärr. Gå till ONOFF, Siba, Elgiganten eller någon annan känd elektronikkedja som har bättre koll på det.

EDIT: Jak er snel. Fast det där med 720p och det vet jag inte alls vad du menar.

http://www.siba.se/product/product.aspx?Identifier=SE92638

http://www.siba.se/product/product.aspx?Identifier=SE91928

http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vP...D=TVLCD37-40tum

Redigerad av samuelszon
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske fel tråd att posta detta i? "Tråden om saker du alltid undrat".. :shifty:

Hur som helst, skall inte för att vara muppzig men tyvärr vet jag inte. Har ingen koll på TV-apparater, tyvärr. Gå till ONOFF, Siba, Elgiganten eller någon annan känd elektronikkedja som har bättre koll på det.

EDIT: Jak er snel. Fast det där med 720p och det vet jag inte alls vad du menar.

http://www.siba.se/product/product.aspx?Identifier=SE92638

http://www.siba.se/product/product.aspx?Identifier=SE91928

http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vP...D=TVLCD37-40tum

Tänkte också att det var lite fel tråd men var ska den vara?

Datorhjälpstråden? Knappast.

Jag söker blabla? Långsökt, fel forum.

Skapa ny tråd? Få stryk av StellGnäll.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du är tjej, varför står det "Kön: Kille/Man" på din profil ?? :shifty:

Är man inte kille/man på det här forumet är man inte respekterad. simpa har rätt, det är givetvis fejkat.

Jag anser även att användaren under namnet SiXxe inte ska uttala sig om att jag har en willy eller inte. Fast du kanske är en sån där som gillar män, vad vet jag?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"he" är rätt så vanligt i norrland. Jag brukar säga det lite då och då. Tex. "He på tv:n", "va fan, du kan ju inte he vatten på datorn".

I den senare meningen ersätter alltså "he" hälla.

Edit: Tror att det är mest i mellersta och norra norrland som säger det. Men jag är osäker.

Det är så att det där med he(ä) ,te(ä) (jag ska tä stan) är riktig bondländsk norrländska.. det är väl mest pratat av såna bonnjävlar i lapphelvetet och har blivit efterapat av ungdomar och en del vuxna.

oBs: No offence emot dom som bor i lappland och eventuella bonnläppar /oBs

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är så att det där med he(ä) ,te(ä) (jag ska tä stan) är riktig bondländsk norrländska.. det är väl mest pratat av såna bonnjävlar i lapphelvetet och har blivit efterapat av ungdomar och en del vuxna.

oBs: No offence emot dom som bor i lappland och eventuella bonnläppar /oBs

He betyder som RavenE sade, "he på TV:n" alltså sätta på någonting (he på henne!). Te har däremot ingenting med norrländska att göra tror jag, säg "jag skall till staden" snabbt så säger du just "ja ska te stan". Ungefär som asså eller herrå. Skriftspråk kallas det nog.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

He betyder som RavenE sade, "he på TV:n" alltså sätta på någonting (he på henne!). Te har däremot ingenting med norrländska att göra tror jag, säg "jag skall till staden" snabbt så säger du just "ja ska te stan". Ungefär som asså eller herrå. Skriftspråk kallas det nog.

Precis. Jag brukar säga "jag ska te krille", tex om man har bråttom. Tror att det är mer vanligt att säga he, än te.

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nåt sånt där skulle jag väl tro, snygg balle du har ritat btw :P

Det äj inte balle det är Discovery! :D

Fråga:

Hur spårade "Signatur och avatar-topicen" The One And Only spåra ur/byta ämne. Det som igentligen är meningen med topicen är att man ska säga den forumits nick som har snyggast signatur. Men nu, och så länge jag vistats här - så handlar den om att visa upp sina nya signaturer och fråga om man ska byta/vad folk tycker om deras nya.

Hur kunde detta ske? B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fråga:

Hur spårade "Signatur och avatar-topicen" The One And Only spåra ur/byta ämne. Det som igentligen är meningen med topicen är att man ska säga den forumits nick som har snyggast signatur. Men nu, och så länge jag vistats här - så handlar den om att visa upp sina nya signaturer och fråga om man ska byta/vad folk tycker om deras nya.

Hur kunde detta ske? :D

Jag startade den topicen för ett bra tag sen för att få igång en diskussion vem som hade snyggast signatur... sen började alla skriva där när dom hade nya signaturer med förhoppningar att man skulle säga att deras nya signaturer var snygga :P.

Sedan märkte man att det helt bytt till en "visa-din-signatur-topic". Det hade funnits en sådan tidigare, men denna hade blivit låst. Tydligen så var en sådan topic i behov, så admin bytte namn på topicen så att det blev den nya TOAO B)

Redigerad av luddee
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag startade den topicen för ett bra tag sen för att få igång en diskussion vem som hade snyggast signatur... sen började alla skriva där när dom hade nya signaturer med förhoppningar att man skulle säga att deras nya signaturer var snygga :P.

Sedan märkte man att det helt bytt till en "visa-din-signatur-topic". Det hade funnits en sådan tidigare, men denna hade blivit låst. Tydligen så var en sådan topic i behov, så admin bytte namn på topicen så att det blev den nya TOAO B)

Kanske du kan editera i förstaposten. ^^

Tänker mäst på alla nya medlemmar som kanske bara kollar på första sidan. :P

Nåja, tack. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...