Reve Skrivet 11 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2006 You are such a smart dumbass! --------- Finns det rättvisa? Ibland. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 11 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2006 Finns det rättvisa? Nej, det är någe ljug som en gubbe från något ställe där lite andra gubbar finns har hittat på. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Är "he" ett riktigt ord? Betyder: "Sätt", som i "Sätt på TV:n t.ex." Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Är "he" ett riktigt ord? Betyder: "Sätt", som i "Sätt på TV:n t.ex." Har aldrig hört! "He på TV:n"??? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Är "he" ett riktigt ord? Betyder: "Sätt", som i "Sätt på TV:n t.ex." Vart är du ifrån? Har aldrig hört de ordet förr Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 (redigerad) "he" är rätt så vanligt i norrland. Jag brukar säga det lite då och då. Tex. "He på tv:n", "va fan, du kan ju inte he vatten på datorn". I den senare meningen ersätter alltså "he" hälla. Edit: Tror att det är mest i mellersta och norra norrland som säger det. Men jag är osäker. Redigerad 12 december, 2006 av RavenE Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 "he" är rätt så vanligt i norrland. Jag brukar säga det lite då och då. Tex. "He på tv:n", "va fan, du kan ju inte he vatten på datorn". I den senare meningen ersätter alltså "he" hälla. Edit: Tror att det är mest i mellersta och norra norrland som säger det. Men jag är osäker. Antagligen, för jag har alrig hört de. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 "he" är rätt så vanligt i norrland. Jag brukar säga det lite då och då. Tex. "He på tv:n", "va fan, du kan ju inte he vatten på datorn". I den senare meningen ersätter alltså "he" hälla. Edit: Tror att det är mest i mellersta och norra norrland som säger det. Men jag är osäker. Det är ju en klassiker här uppe i Övik Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Antagligen, för jag har alrig hört de. Okej. Jag bor ju i Östersund, Jämtland. Det är ju en bit upp i norrland. Fråga: Hur matades Lajka, den första hunden i rymden? Lajka, laika.. shit the same. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Det är ju en klassiker här uppe i Övik Kanske ska upp till Övik nästa år Bor nere i småland men hejar ju på MoDo . Och så känner jag trumslagarn i MoDoklacken också Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
antepanteboy Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Kanske ska upp till Övik nästa år Bor nere i småland men hejar ju på MoDo . Och så känner jag trumslagarn i MoDoklacken också Kul Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Hmm okej. Joo hon som påstår att det är ett riktigt ord är från de norra delarna. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Hmm okej. Joo hon som påstår att det är ett riktigt ord är från de norra delarna. Sen är ju frågan om det klassas som ett riktigt ord, om det bara finns i de norra regionerna.. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Kanske ska upp till Övik nästa år Bor nere i småland men hejar ju på MoDo . Och så känner jag trumslagarn i MoDoklacken också Ohfan, du bor i Växjö. Jag bor i Kalmar Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Ohfan, du bor i Växjö. Jag bor i Kalmar Haha . Jag bor ca 2 mil utanför Växjö . Är du hockeyintresserad då? För Kalmar har väl inget lag haha . Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Okej. Jag bor ju i Östersund, Jämtland. Det är ju en bit upp i norrland. Fråga: Hur matades Lajka, den första hunden i rymden? Lajka, laika.. shit the same. Var det inte typ som dagens kaffemaskiner, det föll väl ner mat.. eller var hon fastspänd? Flytande föda genom en slang till magen kanske Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Haha . Jag bor ca 2 mil utanför Växjö . Är du hockeyintresserad då? För Kalmar har väl inget lag haha . Bryr mig inte ett skit om hockey Nu får vi vara tysta Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Var det inte typ som dagens kaffemaskiner, det föll väl ner mat.. eller var hon fastspänd? Flytande föda genom en slang till magen kanske Men om maten föll ner från en liknande maskin, då flyger den ju iväg. Hmm, flytande föda genom en slang låter mer troligt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Det var säkert så det var då! -------------------------------------------- Vad har hänt med Cortez? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 12 december, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2006 Det var säkert så det var då! -------------------------------------------- Vad har hänt med Cortez? Undrar jag med! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts