Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Hur behandlar man personer som föds döva, stumma och blinda?

Som sälar, man klubbar ihjäl dom.

Na, skämtosido, det finns folk som föds upp på det viset. Dom pratar med kroppsspråket. Minns en film eller artikel om det, att dom typ skrev i handen vad dom ville och så. Jävligt etnisk fråga, men jag skulle avliva en sådan person, då det bara skulle tillföra problem för personen genom hela livet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som sälar, man klubbar ihjäl dom.

Na, skämtosido, det finns folk som föds upp på det viset. Dom pratar med kroppsspråket. Minns en film eller artikel om det, att dom typ skrev i handen vad dom ville och så. Jävligt etnisk fråga, men jag skulle avliva en sådan person, då det bara skulle tillföra problem för personen genom hela livet.

Hur behandlar man då personer som föds döva, stumma, blinda och inte har någon känsel?

Btw, höns kan simma. Mina höns kan simma.. ^____________^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur behandlar man då personer som föds döva, stumma, blinda och inte har någon känsel?

De klubbar man säkert ihjäl, det borde vara lätt också eftersom man vet att personen i fråga inte känner någonting, och inte vet vad som händer eftersom den varken kan se eller höra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...man måste nästan känna sig död då om man inte har någonting av de, de enda man kan göra är att tänka. Men eftersom man inte hör något eller ser är det är rätt svårt att tänka om man aldrig sett eller hört något tidigare.

Redigerad av Ceone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det går inte.

Man har alltid någon "del" som fungerar, om en person skulle födas som du säger skulle personen dö pga att hjärnan inte används(personen är alltså hjärndöd).

Förlorar man en "del" så blir dom andra bättre(blir du blind får du bättre känsel och hörsel), men om du inte har hörsel, syn, tal eller känsel så kan du inte leva, eftersom dina egenskaper inte har någonstans att ta vägen. Du kan ju inte precis leva bara på doft och smak resten av ditt liv. Du kan heller inte kommunicera med bara smak/lukt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom på en klurig fråga, om man är blind från man föds och sen dör, kan man då se där man hamnar efter döden eller är man blind där med?

Man kan se "mönster" om man blundar, och blinda ser säkert också såndana mönster. Men det beror också på vad man tror, som man kommer till himlen och sånt skit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan se "mönster" om man blundar, och blinda ser säkert också såndana mönster. Men det beror också på vad man tror, som man kommer till himlen och sånt skit.

Men det är väl ljuset som gör att man ser mönstrena? Eller är det abra jag som har fått det om bakfoten?

*Smyger in i en garderob och kollar*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det är väl ljuset som gör att man ser mönstrena? Eller är det abra jag som har fått det om bakfoten?

*Smyger in i en garderob och kollar*

Fan vet jag, jag är inte blind :mellow:

Om du stänger ögonen ett tag och sen riktar du huvudet mot en ljus så ser nu att det blir ljusare fast du blundar?

Och det kommer lite möster iaf?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan vet jag, jag är inte blind :)

Om du stänger ögonen ett tag och sen riktar du huvudet mot en ljus så ser nu att det blir ljusare fast du blundar?

Och det kommer lite möster iaf?

Hmm, vet inte om det där var en fråga eller ett påstående. :D

Men jag har tänkt på en annan sak också.. De där mönsterna man ser, kan inte de bero på ens egen hjärna? Alltså att man hittar på dem? Det kanske inte finns några mlnster där egentligen? :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, vet inte om det där var en fråga eller ett påstående. :)

Men jag har tänkt på en annan sak också.. De där mönsterna man ser, kan inte de bero på ens egen hjärna? Alltså att man hittar på dem? Det kanske inte finns några mlnster där egentligen? :mellow:

Hmm..

Jag tror att det det är avtryck på allt som man ser innan man blinkar, och sen snurrar ögonen omkring och alla möster börjar röra omkring till en enda röra.

Om syftet är med de blinda, så tror jag att de ser ljusen när de blundar och kan föreställa sig hur de ser ut, så de röran (mönster röran) inom sig.

Eller har jag fått fnatt :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför bildas det klyftor i frukter, till exempel apelsiner, mandariner m.fl? De borde ju egentligen vara helt runda och hela. ;)

För att det ska vara lättare att äta dom. :)

Dom är runda från början, sen kommer det en stor maskin och jag har tråkigt, go natt.

Redigerad av aKi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm..

Jag tror att det det är avtryck på allt som man ser innan man blinkar, och sen snurrar ögonen omkring och alla möster börjar röra omkring till en enda röra.

Om syftet är med de blinda, så tror jag att de ser ljusen när de blundar och kan föreställa sig hur de ser ut, så de röran (mönster röran) inom sig.

Eller har jag fått fnatt ;)

Människor som är blinda kan inte se någonting, det är inte svart eller nåt. De ser lika mycket från deras ögon som du ser från ditt lillfinger.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...