Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

* Hur bildas snor?

Du frågade redan det på sidan 107 om du inte minns !!!!

Du fick en wikipedia-address där det stog hur snoret bildas, läste du inte den eller vill du fråga igen för att få den samma addressen igen ?!?!?!

Liksom vad är det för mening att fråga saker som man redan frågat ?!?!

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför frågar/undrar du?

--------------

Kicken: Ni svarade inte hur det bildades, bara vad det var till för..

Snor kallas det slem som bildas av slemhinnorna i näshålan. Snorets uppgift i en frisk näsa är att samla upp och bära ut dammpartiklar, smuts och mikroorganismer ur näsgångarna så att de inte ansamlas och orsakar sjukdom.

Det stog i wikipedia-addressen, säg mig, är inte det svaret på din fråga hur snor bildas ?!?

Snor bildas alltså av slemhinnorna i näshålan, förstår du det nu ?!?!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur kommer ljud-energin genom sladdarna till högtalare och omvandlas till ljud ? ? ?

Kort sagt, hur får man ljudet?

Genom sladdarna kommer information om ljudet. Högtalarna använder den informationen för att skapa vibrationer i högtalarmembranen som skapar ljud eftersom ljud är luft i rörelse.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okey.. Visst kan jag det. Jag förklarar så gott det går.

Hur kommer ljud-energin genom sladdarna till högtalare och omvandlas till ljud ? ? ?

Kort sagt, hur får man ljudet?

Tackar, nu slapp jag svara igen.

Ljud = vibrationer, inget annat. "ljud" åker inte genom sladdar.

Aja, Rump2Damp2 svarade på din fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man snaggar sig helt och hållet, hur lång tid ungefär kommer det då ta att ha hår till axlarna?

Nu är jag helt fakking lost här!

Jag måste börja med att fråga er gtasajtare.. har min (och simpas) räv två svarta pixlar framför nosen?

http://www.gtasajten.com/legacy/beffo/images/rhfsvyzov3.png

Det är nämligen så att JAG ser dem där men inte han.. är lost som fan, det är nästan läskigt.. :lol:

Nej jag ser inga pixlar

Redigerad av ZcruweN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är jag helt fakking lost här!

Jag måste börja med att fråga er gtasajtare.. har min (och simpas) räv två svarta pixlar framför nosen?

%7Boption%7D

Det är nämligen så att JAG ser dem där men inte han.. är lost som fan, det är nästan läskigt.. :lol:

Nej, era rövar rävar har inga svarta pixlar på sig för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...