Reve Skrivet 25 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2006 Vilken film är det nån säger "U talkin to me?" Ja och en kompis diskuterade det igår och kom fram till antingen Goodfellas eller Scarface. Vilken är det? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
[B][O][T] Skrivet 25 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2006 (redigerad) Vilken film är det nån säger "U talkin to me?" Ja och en kompis diskuterade det igår och kom fram till antingen Goodfellas eller Scarface. Vilken är det? Robert De Niro, Taxi Driver (1976) "You talkin' to me?" EDIT: Ett klipp oxå http://www.youtube.com/watch?v=v-kle3tzynk BOT Redigerad 25 november, 2006 av [B][O][T] Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 25 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2006 [O][T]' date=Nov 25 2006, 14:40' post='805123] Robert De Niro, Taxi Driver (1976) "You talkin' to me?" EDIT: Ett klipp oxå http://www.youtube.com/watch?v=v-kle3tzynk BOT Det är inte det kända "You talkin´to me?" Jag har sett det i en annan film, och det kan inte vara Taxi Driver då jag varken har sett den filmen eller Goodfellas. Så det måste vara Scarface. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
[B][O][T] Skrivet 25 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2006 Håller inte med, det är i Taxi Driver den frasen användes först (1976). Läs mer här, just den frasen är även på en tionde plats här. BOT Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 25 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2006 [O][T]' date=Nov 25 2006, 15:20' post='805149] Håller inte med, det är i Taxi Driver den frasen användes först (1976). Läs mer här, just den frasen är även på en tionde plats här. BOT Du har säkert helt rätt! Jag tror de har kopierat det från den filmen. Sedan har det blivit lide känt. Men det jag tänker på så säger han det lide aggresivt! 99% säkert på att det är scareface. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 25 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2006 (redigerad) Måste ta [O][T]'s sida - "You talkin' to me?"-citatet är från Taxi Driver. Det finns citat i Scarface som är väldigt lika det i Taxi Driver: Tony Montana: NOW you're talking to me, Baby. ____ Tony Montana: Now you're talking to me baby! That I like! Keep it coming! Edit: Det har säkert upprepats ett flertal gånger av olika filmer, och kanske på så sätt har gjorts känt, men för mig är det, och kommer alltid att vara, känt från 'Taxi Driver'. Redigerad 25 november, 2006 av AngryAxel Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 25 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2006 (redigerad) Jag har en fråga: Är Wee-Man död? Jag har fått för mig de. Alla säger att han nickade ett bowlingklot och dog. Men en kompis säger att han var med på Jay Leno inför releasen av Jackass 2. Herregud, går dom rykterna än?! Han är med i 2:an så nej, han är verkligen inte död! Redigerad 25 november, 2006 av SiXxe Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 25 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2006 Herregud, går dom rykterna än?! Han är med i 2:an så, nej han är verkligen inte död! Var ett tag sen som tvåan spelades in, han skulle rent teoretiskt kunnat dö efteråt. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 25 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2006 Var ett tag sen som tvåan spelades in, han skulle rent teoretiskt kunnat dö efteråt. Ja, men jag hörde dom första gången för typ 2 år sen! Och det är ju inte 2 år sedan 2:an spelades in, eller hur? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 25 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2006 Ja, men jag hörde dom första gången för typ 2 år sen! Och det är ju inte 2 år sedan 2:an spelades in, eller hur? Vad du skrev var att det faktum att han var med i tvåan är bevis för att han lever. Vilket det inte är. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 25 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2006 Vad du skrev var att det faktum att han var med i tvåan är bevis för att han lever. Vilket det inte är. Nej, iofs inte. Men dom rykterna att han skulle ha fått ett bowlingklot i huvudet är ju riktigt gamla. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 25 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2006 Vad du skrev var att det faktum att han var med i tvåan är bevis för att han lever. Vilket det inte är. Jomen 2Pac har ju släppt album, det senaste i år! Han lever!!1! w00t w00t! Källa! ( ) Bara skojar, det du säger är rätt. Pikar fantasterna lite, bara. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SiXxe Skrivet 25 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2006 Jomen 2Pac har ju släppt album, det senaste i år! Han lever!!1! w00t w00t! Källa! ( ) Bara skojar, det du säger är rätt. Pikar fantasterna lite, bara. Men han hade också väldigt många låtar som inte hade släppts när han "dog". Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 25 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2006 Hur kommer det sig att på gametrailers.com så får HD-filmerna sämre betyg än de som inte är hd kvalité. Ex. en film som är mp på cod3, hd verisionen får sämre betyg än den som inte är det. Jag tycker att hd filmen borde få bättre betyg eftersom det är bättre bild Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Littlemanie Skrivet 26 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2006 Hur får vi snor ? Vad är det bra för? ( Tror att det skyddar oss mot virus som angriper oss genom näsvägen ) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 26 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2006 Hur får vi snor ? Vad är det bra för? ( Tror att det skyddar oss mot virus som angriper oss genom näsvägen ) http://sv.wikipedia.org/wiki/Snor Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Reve Skrivet 26 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2006 Det är inte det kända "You talkin´to me?" Jag har sett det i en annan film, och det kan inte vara Taxi Driver då jag varken har sett den filmen eller Goodfellas. Så det måste vara Scarface. Det här gjorde mig bara mer förvirrad. Den scenen i "Taxi Driver" var det nog inte för ja har för mig att det var väldigt aggresivt och det var med en spansk eller italiensk brytning. Om ja minns rätt. Är det inte den scenen i "Goodfellas" när Joe Pesci blir hånad eller nåt, det där med "Do i look like a fuckin clown?" har för mig det men ja det kanske är från nån film där dom härmar lite som nån sa. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Littlemanie Skrivet 26 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2006 http://sv.wikipedia.org/wiki/Snor Okej . Tack ! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 26 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2006 Hur gör jag för att få igång en penna som verkar ha torkat? Ska skriva på en cd-skiva, och jag tänker banne mig inte använda den röda! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 26 november, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2006 Hur gör jag för att få igång en penna som verkar ha torkat? Ska skriva på en cd-skiva, och jag tänker banne mig inte använda den röda! Du köper en ny Den där skivan är ändå inget att ha Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts