Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Alla på forumet reagerar ju så fort man använder ordet CP eller damp men bög ska vi skita i? Alla bögar är ju fjolliga och hår runt med tajta jeans och läspar.

Vad alla ska missuppfatta saker och ting i dag då.

Du skrev "Och då ÄR man homosexuell?", men de pratade bara om att man KALLADES homosexuell. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad alla ska missuppfatta saker och ting i dag då.

Du skrev "Och då ÄR man homosexuell?", men de pratade bara om att man KALLADES homosexuell. :D

Vad är fel att kallas homosexuell då? Visst... jag skulle inte gilla det men att använda det på forumet som en direkt förolämpning förstår jag inte. Min syrras bästa kompis är bög. Han är en jävligt fin människa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det för dag idag?!

alla-bråkar-med-alla-i-alla-trådar-dagen!?

Vad står egentligen 1337 för och hur uppkom det?

Modern Slang Usage

* Originally used by computer hackers to avoid simple net searches that would turn up, for example, "I am an elite hacker".

Instead hackers would say "1 4|\/| 4|\| 31337 |-|4x0|2". "31337" was later shortened to "1337".

* Now 1337 used mainly by the computer gaming community (also in chatrooms) to mean an especially skilled player.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.susning.nu/1337 :ermm:

2. Hackeruttrycket

1337 = "LEET" = "Elite" eller på svenska "elit", vanligt förekommande beteckning på en mästare eller något mycket bra inom "hacker"-kretsar (används dock inte av riktiga hackers). På samma sätt som h4xx0r = Hacker.

Detta sätt att ersätta bokstäver med liknande siffror (E blir 3, T blir 7, o.s.v.) och ändra ords stavning (wares blir warez, elite blir leet/1337, hacker blir hackor, Haxxor eller h4xx0r, boxes blir boxen, jfr engelska plural av ox, oxen [just denna term kanske mer gäller äldre unix-kultur]) är ett sätt att skapa en skriftspråklig sociolekt, som fungerar i BBSer, elektroniska anslagstavlor, e-post och liknande moderna former av datorburen kommunikation. Kallas ibland leetspeak. Det rör sig inte om någon entydig transkription, utan en viss tvetydighet uppstår, som förutsätter att läsaren kan göra rätt tydning utifrån sammanhanget. Leetspeak av detta slag förekom åtminstone i det sena 1980-talets BBSer, inom de kretsar som höll på med phreaking, dvs knäckning av telefonnätet. Enstaka förkortningar som B4 (before) har länge förekommit bland telegrafister och radioamatörer.

Det finns även über-1337 där man även använder olika tecken (/, | o s v). Ett exempel på detta är: "Hello, How are you today?" som blir: "|-|3||0 |-|0\/\/ 4|23 ´/0|_| 70|)4´/"

Den 19 sept 2002 publicerades i [en artikel] på Slashdot följande leet-version av Fader vår:

0wr F4th3R, wh0 0wnz h34\/3n, j00 r0x0rs! M4y 4|| 0wr b4s3 s0m3d4y

Bl0ng t0 j00! M4y j00 0wn 34rth juss |1|3 j00 0wn h34\/3n. G1v3 us

th1s d4y 0wr w4r3z, mp3z, 'n pr0n thr0ugh a ph4t |. 4nd cut us s0m3

sl4ck wh3n w3 4ct lik3 n00b l4m3rz, juss 4s w3 g1v3 n00bz 4 l34rn1n

wh3n th3y l4m3 2 us. Pl34s3 d0n't l3t us 0wn s0m3 p00r d00d'z b0x3n

wh3n w3'r3 t00 p1ss3d t0 th1nk 4b0ut wh4t's r1ght 4nd wr0ng, 4nd 1f

j00 c0uld k33p th3 f3i 0ff 0wr b4ckz, w3'd 'pr3c14t3 1t. F0r j00 0wn

4ll 0wr b0x3n 3v3r 4nd 3v3r, 4m3n!

Jämför serien H4x0r Economist.

Se även B1FF.

Kanske inte först, men med bäst information SUCKERS ! :D

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är onsdag den 22:a november. :)

1337 står typ för "Elit" någonting har jag för mig, och det är ju faktiskt jääättelikt. :ermm:

Edit: Simpan, du... du din... :D

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är fel att kallas homosexuell då? Visst... jag skulle inte gilla det men att använda det på forumet som en direkt förolämpning förstår jag inte. Min syrras bästa kompis är bög. Han är en jävligt fin människa.

Jag har i alla fall aldrig påstått att det är fel att kallas homo, det får du ta med KalleR.

Vi bråkar inte. Jag stoppade t o m in en smiley i mitt inlägg för att visa det, men det hjälpte tydligen inte. :D

Kom ihåg att det är ett diskussionsforum.

Varför finns människor :ermm:

Varför inte?

Avslutningsvis, en fråga från mig:

Vem av Funnylin, Panimala och Jacker var först med idén att skriva i lite... Annorlunda intressen?

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...