Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta!

saffecool
 Share

Recommended Posts

Varför blandar man ofta skomakeri med "nyckel och lås"-service :'(?

Antagligen för att marknaden inte är tillräckligt stor för antingen eller, och att dessa två ligger hyfsat nära varandra rent hantverksmässigt.

**

Varför ställer så mycket folk i denna tråden helt efterblivna frågor som man utan problem kan klura ut själv?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad betyder " ^^ "? Är det en referens till ovanstående inlägg eller en :) -smiley? För om det ska föreställa :) kan man ju bara göra en sån! Eller om man inte tycker om våra smileybild kan man ju ersätta den med ^-^ eller nåt liknande...

:)

Därför att det går mycket, mycket snabbare att bara göra ^^. Testa själv. Däremot är det fulare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag höll på att fundera på en sak. Jag har en kompis, som är ganska sjuk och tar mycket mediciner.

En ggn fick hon göra ett drogtest, det visade sig positivt mot morfin... Jag vet att hon inte tagit några droger. Absolut inte.

Men det skumma var att, gränsen för vad en människa klarar av morfin ligger nånstans runt 400. Hon hade 4750.

Läkarna stog som ett frågetecken. Sen gjorde dom det igen, samma siffra kom upp, 4750.

Hon fick åka iväg på drogavvänjning, men hon fortsatte säga att hon inte tog morfin. Sen tredje gången dom gjorde det visade det 0. Inget alls.

Finns det saker man kan äta som kan visa sig positivt mot morfin?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag höll på att fundera på en sak. Jag har en kompis, som är ganska sjuk och tar mycket mediciner.

En ggn fick hon göra ett drogtest, det visade sig positivt mot morfin... Jag vet att hon inte tagit några droger. Absolut inte.

Men det skumma var att, gränsen för vad en människa klarar av morfin ligger nånstans runt 400. Hon hade 4750.

Läkarna stog som ett frågetecken. Sen gjorde dom det igen, samma siffra kom upp, 4750.

Hon fick åka iväg på drogavvänjning, men hon fortsatte säga att hon inte tog morfin. Sen tredje gången dom gjorde det visade det 0. Inget alls.

Finns det saker man kan äta som kan visa sig positivt mot morfin?

Om det finns det, borde väl läkarna känna till det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kanske blir lite amatörmässigt svar, men man kanske kan jämföra med ett alkotest på folk som använt munvatten? När de ombeds blåsa i alkotestet kommer ju en massa munvatten-luft in i röret, och det motsvarar ju inte alls den mängd alkohol man har i blodet. Hur gjordes morfintestet? Blodprov eller? Sen om de använde samma apparat ska man ju inte alltid lita på det. Man ska alltid ha fler informationskällor än en om det är viktigt, vilket ju det här är i högsta grad.

Och jag tror jag vet vem din kompis är, men av respekt och hänsyn pratar vi inte mer om det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...