Jump to content

PS3:s pris avslöjat!

RadiuZ
 Share

Recommended Posts

Priset på Playstation 3 har avslöjats! Min tidigare gissning var 400$. Sonys CEO Sir Howard Stringer har nu gått ut med priset, 300-400$. Det är alltså någonstans mellan 360:s billiga och dyra paket. Detta kan ha kommit som en chock för de flesta, då den är tekniskt bättre än 360 och den har en Blu-Ray-läsare. Blu-Ray kommer med största sannolikhet ersätta DVD.

Sir Howard Stringer sa även att PS3 ska komma med spel, filmer och TV-serier. Om det är med en ev. hårddisk-version sa han inte.

Hela artiklen hittar ni här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 76
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Låter som ett rimligt pris. Men det kan ändras. XBox 360 priset höjdes ju.

När det gäller spel, filmer och TV-serier så hade PSP det också. Det är sakerna utöver det som jag vill veta.

Blur Ray har de ju sålt till en massa Holliwood företag så det är ju en av styrkorna.

Undrar om PS3 kommer ha lukt generatorn de pratade om innan. Förmågan att ge ut luck från onlika saker i spel. T ex känna luken av mat och Öl när man går in på ett värdshus i ett Rollspel eller luken av vårblommor när man springer genom en äng i ett äventyrs spel eller luken av krut i Killzone 2.

Tänk er kunna känna lukten av vart Zombies är i Resident Evil. :wub:

Tyvärr tror jag de skippar den ideen eftersom de har haft den sen PS2 och vi vet ju alla hur det blev då... INGET. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänker inte pröjsa såpass mycket. Jag väntar tills priset går ner. Tills dess spelar jag SNES och N64, damnit!

Tomten i quoten har en poäng. Eftersom jag alltid annars lyssnar på små filurer i lustiga hattar, så tror jag att jag ska ta hans råd. Små konstiga alver som springer omkring i skogen...

EDIT: Nej, fan jag har varken SNES eller N64. Små hjärntvättande alver!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tomten i quoten har en poäng. Eftersom jag alltid annars lyssnar på små filurer i lustiga hattar, så tror jag att jag ska ta hans råd. Små konstiga alver som springer omkring i skogen...

EDIT: Nej, fan jag har varken SNES eller N64. Små hjärntvättande alver!

*Viskar så att inga moderatorer eller andra ondingar kan höra* Tanka en emulator och skaffa en trevlig gamepad...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Undrar om PS3 kommer ha lukt generatorn de pratade om innan. Förmågan att ge ut luck från onlika saker i spel. T ex känna luken av mat och Öl när man går in på ett värdshus i ett Rollspel eller luken av vårblommor när man springer genom en äng i ett äventyrs spel eller luken av krut i Killzone 2.

Tänk er kunna känna lukten av vart Zombies är i Resident Evil.

Ganska coolt :teehee: , men hur fan ska det gå till då?

" Jaha, titta här har vi Killzone 2.. Oh fan, man måste visst ha 20 st olika Lukt-Patroner till en lukt generator för att det spelet skall fungera.." ;P

---

Jag väntar tills ett bra spel kommer ut, som GTA, MGS eller Warhawk. Men trevligt att en Blu-ray-läsare ingår då de i dagsläget kostar 20.000 kr.

20.000kr ? -_- Hurfan kan dom tjäna på att sälja då?

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blu-Ray är just nu något helt nytt. Det finns nästan inga filmer som ligger på BR-skivor. Om man köper den nu är det mest en status-sak.

Snobbarna på golfklubben: Jag har en Blu-Ray-spelare

Men nästa år ska Sony och andra bolag börja sälja filmer som ligger på BR-skivor.

OMFG!!!!oneelevenonehundredeleven11!

Status ;P

... -_-

Så, om mna är intresserad av teknik, och tekniska saker och är prylbög, så är man en snobb på en golfklubb och har status? :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kina & Japan har jävligt många arbetare, Dom brukar väl ha jäkligt bra kvalité?

Jo, men det kanske är barnarbete, och varorna som de arbetar med kanske inte är i toptrim -_-

Edit: Blu Ray ... är det en ny slags avläsnings teknik som har blivigt förbättrad?

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor