Jump to content

Är PSP bra?

Sniper
 Share

Är PSP bra?  

50 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Kan man se på film på PSP? Hur funkar det, man laddar ner via en sladd från datorn eller direkt från PSP:n? Kostar?

Null vote: Nej köp det inte nu iallafall. Vänta till Januari när det e mellandags rea. Ska ev. själv köpa den så att jag har nått att lungna nerverna med på planet... :wub:

Man köper filmer till det. Finns Bad Boys 2 och några mer vad jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du borde ha satt dit

"Medelbra" som svarsalternativ.

Jag tycker varken att PSP är den gudagåva många påstår, men jag tycker inte heller den suger.

Så här kan man säga om dess fördelar resp. nackdelar

+Bra grafik

+Stor skärm

+Spelar upp filmer

+Spelar upp musik

+Snygg

-Dålig batteritid

-Oskyddad skärm (DS har ju lock)

-Dyr

-Tveksam support för musik och filmfunktionerna

-Döda pixlar och pixelrader i de första upplagorna

-Otymplig att bära med sig.

Den näst sista punkten måste jag nog förklara lite.

Jag tror nämligen inte på att särsklillt många filmbolag kommer ge ut sina filmer i UMD-format till en konsol som kanske kommer säljas i 50 miljoner exemplar, när det ibland är olönsamt att släppa på DVD som har kanske tio gånger så många användare.

Dessutom kommer nog inte så många köpa filmer, som dom bara kan spela på den (jämfört med TV) futtiga skärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du borde ha satt dit

"Medelbra" som svarsalternativ.

Jag tycker varken att PSP är den gudagåva många påstår, men jag tycker inte heller den suger.

Så här kan man säga om dess fördelar resp. nackdelar

+Bra grafik

+Stor skärm

+Spelar upp filmer

+Spelar upp musik

+Snygg

-Dålig batteritid

-Oskyddad skärm (DS har ju lock)

-Dyr

-Tveksam support för musik och filmfunktionerna

-Döda pixlar och pixelrader i de första upplagorna

-Otymplig att bära med sig.

Den näst sista punkten måste jag nog förklara lite.

Jag tror nämligen inte på att särsklillt många filmbolag kommer ge ut sina filmer i UMD-format till en konsol som kanske kommer säljas i 50 miljoner exemplar, när det ibland är olönsamt att släppa på DVD som har kanske tio gånger så många användare.

Dessutom kommer nog inte så många köpa filmer, som dom bara kan spela på den (jämfört med TV) futtiga skärmen.

A la Nintendo Jak!

Var lite trött efter mitt senaste inlägg, Jag SKA köpa en PSP, Vet bara inte när

Och jak, Se på bussen,Tåget?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

A la Nintendo Jak!

Var lite trött efter mitt senaste inlägg, Jag SKA köpa en PSP, Vet bara inte när

Och jak, Se på bussen,Tåget?

Visst, men jag skulle inte lägga ut pengar på filmer som jag BARA kan se på resande fot.

Jag köper väldigt sällan filmer, och jag skulle ALDRIG köpa en film en gång till för att se på resande fot eller köpa överhuvudtaget speciellt för att se på resande fot.

Inte ens Dark Angel (om man inte skulle lägga till alla bonusar som fanns på den amerikanska utgåvan, PLUS kanske några aldrig någonsin tidigare visade scener som var tänkta att vara en del av nästa sesong)!

Bärbar DVD ska de vara, eller ett tillbehör så man kan lägga över sina DVD-filmer till ett flashminne o glo där... som på Pay Chan till Nintendo DS och Gameboy Advance.

Musik speciellt till den bärbara skulle jag ännu mindre vilja göra.

Då tar jag bara min sketna gamla MP3-spelare o kopierar över från skivan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor