Mahalo Skrivet 22 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2005 (redigerad) Låt grabben vara huligan/ned/chavster för fan! Men ska du inte åka runt i nån stylad bil i hundra 130 på småvägar Dricka stella Titta på, och älska "romeo must die" och kung-fu filmer Använda så många förkortningar du kan på din nokia-mobil du bara kan Lyssna på dålig hip hop (se kapitel "50 Cent", "Sean Paul" etc.) Spraya på rikligt med skitparfym Skaffa en ful hund Skaffa dig vita reebok-skor av den där härliga chav-modellen Fixa lite fejkat bling-bling Ha på dig träningsoverall Äta skitmat på nåt hak Förolämpa folk när du står utanför en matvarubutik 23.00 en lördagskväll med dina homies, när du ändå är inne på det spåret? Oi! Sod off you twat! Snacka inte skit om Reebok-skor, träningsoveraller och kung-fu filmer... with the exception of Romeo Must Die. Jävla MTV-skräp. Redigerad 22 november, 2005 av Mahalo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hummler Skrivet 23 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 november, 2005 You will turn out like them, i promise ya Vi snacka casual, inte nån wannabe hiphopare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P1rsson Skrivet 23 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2005 Vi snacka casual, inte nån wannabe hiphopare Vet du ens vad det innebär att vara casual? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 23 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2005 Vet du ens vad det innebär att vara casual? Man går i kläder som ser ut som nåt din farmor skulle ha på sig, Men kostar en månadslön Man står inte i klack på läktaren och sjunger sånger m.m, Man förenas genom kärlek till klubben Man är med i "firmor" som före och efter matcher träffas och bankar skiten ur varrandra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hummler Skrivet 23 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 november, 2005 Vet du ens vad det innebär att vara casual? Gudfadern nämnde =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 23 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2005 Casual är en stil...stilrena kläder är casual. Alltså inga stora märken på bröstet (a la J. Lindeberg) utam små loggor på bröstet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P1rsson Skrivet 24 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2005 Casual är en stil...stilrena kläder är casual. Alltså inga stora märken på bröstet (a la J. Lindeberg) utam små loggor på bröstet Precis, att vara casual och hulligan är två helt olika saker BTW vilken firma hade du tänkt att joina då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GrandTheftCarl Skrivet 24 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2005 Det jag pratar om är den så kallade chav-kulturen (neds i skottland) som från början växte fram i Londons förorter på 90-talet. Numer finns de spridda över hela landet men det har inte så mycket med det här fallet att göra. Viktigt är dock att poängtera att detta har inget med casuals, huliganer, wannabes, eller små äckliga hoodrats att göra, kepsen passar ju för alla smaker! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 24 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2005 BTW vilken firma hade du tänkt att joina då? Säkert BBS eller Linköping Casuals Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Miike Skrivet 24 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2005 Viktigt är dock att poängtera att detta har inget med casuals, huliganer, wannabes, eller små äckliga hoodrats att göra, Äckliga hoodrats? Förklara för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dangerboy Skrivet 24 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2005 Precis, att vara casual och hulligan är två helt olika saker BTW vilken firma hade du tänkt att joina då? Vad är skillnaden? casual är huligan... de som klär sig som casuals(aka huliganer) men som nite slåss är chavs Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GrandTheftCarl Skrivet 24 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2005 (redigerad) Vad är skillnaden? casual är huligan... de som klär sig som casuals(aka huliganer) men som nite slåss är chavs Nope, casulas är inte huliganer även om det är det i din inskränkta värld. Skillnaden kanske inte är överdrivet lång menmen. Blanda inte in chavsen i det här...dom är en helt annan liten kultur som sträcker sig från 10-åringar wannabe-chavs till de patetiska 23-åriga chav-snubbarna som ofta är hyfsat kriminella. Redigerad 24 november, 2005 av GrandTheftCarl Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GrandTheftCarl Skrivet 24 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2005 Äckliga hoodrats? Förklara för mig. Det jag menar är att skillnaden mellan hoodrats och chavs finns och är distinkt! Dubbelpost sry Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 24 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2005 Burberry är rätt hip hop i staterna. Det var några år sedan då det inte var hårdlanserat här. Nu är det inte kul längre. Ännu ett fjårtizz-märke som folk köper av någon outgrundlig anledning. "Jag är skejtare typ. Fast jag kan inte åka skejt-båård..." Fråga: Vet ni var man kan köpa JL-tröjor, Burberry-kepsar eller annan random crap företagen sagt åt mig att jag måste ha? Svar: Ditt opersonliga helvetesbarn! Göm dig innan jag sparkar sönder ditt apatiska ansikte med mina Bagheera-sneakers för 300 spänn, motherfucker! Vad cool du är, jag menar det, vetkligen astuff Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Miike Skrivet 24 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2005 Det jag menar är att skillnaden mellan hoodrats och chavs finns och är distinkt! Dubbelpost sry Förklara vad du menar med hoddreats, idiot. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hummler Skrivet 24 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 november, 2005 BTW vilken firma hade du tänkt att joina då? HBG Yngre, sen när jag e över 18 så kanske det blir Helsingborg/Copenhagen =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 24 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2005 Haha, snälla någon. :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GrandTheftCarl Skrivet 25 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2005 Förklara vad du menar med hoddreats, idiot. Snubbar som hänger i sitt kvarter och är inspirerade av den amerikanska hip-hop vågen. Precis som chavsen så hänger dom ofta i gäng, har likartad klädsmak och liknande intressen. MÅnga tror att man måste vara svart för att vara hoodrat, men det stämmer faktiskt inte, även om situtionen ofta (tyvärr) ser ut så. (yes i am a sissy, but don't tell anyone) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dangerboy Skrivet 25 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2005 HBG Yngre, sen när jag e över 18 så kanske det blir Helsingborg/Copenhagen =) OK grattis hoppas du får så mycke stryk att du fattar att det inte finns något mer meningslöst än huliganvåld,..... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 25 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2005 HBG Yngre, sen när jag e över 18 så kanske det blir Helsingborg/Copenhagen =) Jag hoppas, för dig och din familj skull att när du fyllt 18 så har du växt upp tillräckligt. (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts