Jump to content

Burberry kepsar

Hummler
 Share

Recommended Posts

Låt grabben vara huligan/ned/chavster för fan!

Men ska du inte åka runt i nån stylad bil i hundra 130 på småvägar

Dricka stella

Titta på, och älska "romeo must die" och kung-fu filmer

Använda så många förkortningar du kan på din nokia-mobil du bara kan

Lyssna på dålig hip hop (se kapitel "50 Cent", "Sean Paul" etc.)

Spraya på rikligt med skitparfym

Skaffa en ful hund

Skaffa dig vita reebok-skor av den där härliga chav-modellen

Fixa lite fejkat bling-bling

Ha på dig träningsoverall

Äta skitmat på nåt hak

Förolämpa folk när du står utanför en matvarubutik 23.00 en lördagskväll med dina homies, när du ändå är inne på det spåret?

Oi! Sod off you twat! Snacka inte skit om Reebok-skor, träningsoveraller och kung-fu filmer... with the exception of Romeo Must Die. Jävla MTV-skräp.

Redigerad av Mahalo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 45
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vet du ens vad det innebär att vara casual? :unsure:

Man går i kläder som ser ut som nåt din farmor skulle ha på sig, Men kostar en månadslön

Man står inte i klack på läktaren och sjunger sånger m.m, Man förenas genom kärlek till klubben

Man är med i "firmor" som före och efter matcher träffas och bankar skiten ur varrandra

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det jag pratar om är den så kallade chav-kulturen (neds i skottland) som från början växte fram i Londons förorter på 90-talet. Numer finns de spridda över hela landet men det har inte så mycket med det här fallet att göra.

Viktigt är dock att poängtera att detta har inget med casuals, huliganer, wannabes, eller små äckliga hoodrats att göra, kepsen passar ju för alla smaker!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är skillnaden? casual är huligan...

de som klär sig som casuals(aka huliganer) men som nite slåss är chavs

Nope, casulas är inte huliganer även om det är det i din inskränkta värld. Skillnaden kanske inte är överdrivet lång menmen.

Blanda inte in chavsen i det här...dom är en helt annan liten kultur som sträcker sig från 10-åringar wannabe-chavs till de patetiska 23-åriga chav-snubbarna som ofta är hyfsat kriminella.

Redigerad av GrandTheftCarl
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Burberry är rätt hip hop i staterna. Det var några år sedan då det inte var hårdlanserat här. Nu är det inte kul längre. Ännu ett fjårtizz-märke som folk köper av någon outgrundlig anledning. "Jag är skejtare typ. Fast jag kan inte åka skejt-båård..."

Fråga: Vet ni var man kan köpa JL-tröjor, Burberry-kepsar eller annan random crap företagen sagt åt mig att jag måste ha?

Svar: Ditt opersonliga helvetesbarn! Göm dig innan jag sparkar sönder ditt apatiska ansikte med mina Bagheera-sneakers för 300 spänn, motherfucker!

Vad cool du är, jag menar det, vetkligen astuff :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förklara vad du menar med hoddreats, idiot.

Snubbar som hänger i sitt kvarter och är inspirerade av den amerikanska hip-hop vågen. Precis som chavsen så hänger dom ofta i gäng, har likartad klädsmak och liknande intressen. MÅnga tror att man måste vara svart för att vara hoodrat, men det stämmer faktiskt inte, även om situtionen ofta (tyvärr) ser ut så.

(yes i am a sissy, but don't tell anyone)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor