Jump to content

Modchip till konsoler i sthlm

Cortez
 Share

Recommended Posts

Nåt chip nån vill rekommendera till ps2? Eller varna för? Tack för tipsen.

Det verkar som swemods verkar vara mest pålitliga. Nån som lämnat in sitt ps2 där för chippning? Hur gick det?

Ska man chippa det själv(hur svårt är det på en skala 1-10?), eller är det säkrast att låta dom göra jobbet och betala extra?

Jag funderar på det här chipet: http://www.swemods.com/catalog/product_inf.../198/index.html

Nån som har det? Nån som testat det? Vad tycker ni/tyckte ni om det?

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att du ska skicka in din PS2:a till såna företag som jobbar dagligen med att chippa eftersom du får oftast garanti och så blir det välgjort. Och PSXcare är bland dom kändaste modchipparna i Sverige så oseriösa är dom nog inte.

Jag har läst att PS2 är den svåraste konsollen och chippa om man inte har lödkunskaper, eftersom allt är så smått på moderkortet.

Redigerad av Mr.Dumbom
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var å chippade mitt ps2 på swemodas för ungefär 2 veckors sen.. fungerar galant.. Jag har matrix infinty kortet... Baras att visa spel fyngerar halvbra.. Det vill Säga backups :)

Hur lång tid tog det? Fungerar halvbra? Hur är det? :)

@Mr. Dumbom: Tackar. Men det är en sak jag inte gillar med dom(psxcare) liksom..

De installerar inte toxic bios och det följer inte heller med ett firmware som går runt kopieringsskydd. Det är blockat.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor