Sikorka Skrivet 20 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2005 Hejsan! Jag skulle vilja ha lite hjälp när det gäller redigerings program. Jag har tillgång till Windows Movie Maker, Photoshop CS2 och Adobe Premiere Pro 1.5. Men Movie Maker är nästan helt bäng, den hakar upp sig hela tiden och "Automatic Updates" vill inte ladda ner den nya versionen, WMM 2.1. Men jag har en liten bärbar dator som det fungerar med. Till att börja med, -Hur gör man eldflammor, Alltså sånna som kommer från skjut vapen? Hur fixar man det? Klarar jag mig med programmen jag har? Gör gärna en liten "guide" så det är ganska enkelt att följa beskrivninarna, om ni vill. Tacksam för svar! -- Och, vet någon hur jag fixar mitt problem med Windows Movie Maker? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eternal Skrivet 20 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2005 Jag undrar ifall något vet någon film redigeringsprogram eller liknande förutom Windows Movie Maker som lägger av hela tiden. Jag ska alltså bara klippa ihop massa olika sekvenser och lägga till musik, inga andra effekter behövs, programmet ska vara gratis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 21 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 november, 2005 (redigerad) Hm, Ingen som har svarat än? Snälla, eliizar gjorde någon film med eldflammor, Hittar inte tråden. Han förklarade hur man gjorde fast jag fattade ändå inte vad han menade.. Snälla, behöver hjälp! Redigerad 21 november, 2005 av Sikorka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
megawatti Skrivet 21 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2005 Om du använder Premere, så tar du helt enkelt och stannar filmen i det ögonblick han/hon skjuter, väljer "save frame to BMP/bild" öppnar den i photoshop, gör ett nytt lager, i det ritar du in Eldsaken. Tarbort lagrer du nyss inporterar och ersätter med grönt/blått. Så du har bara en bild med Eldflamman, och en blå eller grönbakgrund. Åter till premiere: Importerabilden, sätt den i lagret över filmclipet i premiere. Dra ner bilden så den bara tecker de millisekunder skottet är, lägg på lagret "key" något med "key" har det att göra, tex "key green" "key blue" osv.. Kommer inte ihåg spesifika namn. // MW Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 21 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 november, 2005 (redigerad) Om du använder Premere, så tar du helt enkelt och stannar filmen i det ögonblick han/hon skjuter, väljer "save frame to BMP/bild" öppnar den.. Under vilken katerogi finns "save frame to BMP/bild" ? Edit: Hittade det.. Fanns i File/Export/Frame Redigerad 21 november, 2005 av Sikorka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 21 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 november, 2005 (redigerad) Jag är inte så kung i PS så.. Öppnar den i photoshop, gör ett nytt lager,Hur gör man ett nytt lager? Layer/New/Layer? i det ritar du in Eldsaken Eh, Är det bara att rita? Hur fixar man en snygg eldflamma? Bara ett pensla på? Tarbort lagrer du nyss inporterarSka man ta bort lagret? Försvinner inte det jag målade nyss då? och ersätter med grönt/blått. :'( Vadå ersätta? Hur? Så du har bara en bild med Eldflamman, och en blå eller grönbakgrund. Va? Edit: Ah, nu fattar jag. ----- Glöm allt vad jag skrev nyss, Koncentra dig endast på att förklara hur man "Ritar/Skapar" en snygg eldflamma. Redigerad 21 november, 2005 av Sikorka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
megawatti Skrivet 22 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2005 Eftersom eldflamman kommer synas i ca 2 milli seunder så kan du väl bara rita några sträck.. du kan även ha 2 bilder, (samma förklaring som ovan) fast du lägger in dem halva halva tiden i premere. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 27 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2005 AlamDV2 är rätt bra om man vill göra mynningsflammor, lasersvärd och en massa andra saker till sina filmer, men dessvärre är det inte gratis. Hemsidan är http://fxhome.com/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts