Jump to content

Internetspråk

Mathias
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 70
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Internet speak is for dumbasses, with exception to lol, lmao, and wtf if used in moderation. It's not that harder to type out what you say, and sure as hell it frys my brain cells when some dumbass "typs leik ths n trys 2 gt u 2 undstnd" I hate "Internetsprak." Conclusion, go fuck yourselves.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Internet speak is for dumbasses, with exception to lol, lmao, and wtf if used in moderation. It's not that harder to type out what you say, and sure as hell it frys my brain cells when some dumbass "typs leik ths n trys 2 gt u 2 undstnd" I hate "Internetsprak." Conclusion, go fuck yourselves.

Haha, eat my shit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"i woek up dis mornin n wuz liek OMG teh houses liek on FIER n i grbbed my cat n my ps2 n liek ran outta teh house LOLOLOLOLOL n teh flames liek came aftr me liek on onlien forums ROFLMAO"

["Den här morgonen började verkligen inte så bra. Mitt hus brann ner, och allt jag kunde rädda var min katt och min spelkonsol."]

Kort sagt; me hates Internetspråk.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"i woek up dis mornin n wuz liek OMG teh houses liek on FIER n i grbbed my cat n my ps2 n liek ran outta teh house LOLOLOLOLOL n teh flames liek came aftr me liek on onlien forums ROFLMAO"

["Den här morgonen började verkligen inte så bra. Mitt hus brann ner, och allt jag kunde rädda var min katt och min spelkonsol."]

Kort sagt; me hates Internetspråk.

Mr jag-överdriver-gärna. Med en sån inställning skulle du kunna få en unge som rev huvudet av en docka dömd till döden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mr jag-överdriver-gärna. Med en sån inställning skulle du kunna få en unge som rev huvudet av en docka dömd till döden.

"Skulle jag kunna få"...? Pssh, been there, done that.

I alla fall, liknande fall existerar faktiskt, och är grunden till mitt hat för Internetspråk. Ska ni tala engelska, gör det ordentligt, eller gör det inte alls. Sitt gärna med onlinespel och uttryck er kortfattat, men håll er för Guds skull borta från mig när ni gör det.

Sedan har faktiskt språkkunnigheten försämrats kraftigt på senare tid, både i Sverige och USA. Skyller inte på just denna faktor, och sannerligen inte enbart på denna faktor, men det tål att tänkas på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det betyder igentligen For Teh Win :P

GF=Good Fight

"Teh" är väl ändå bara en felskrivning av the?

Jag menar, for the win är ju inte bara internetslang utan en fras som används i dagligt tal.

BTW så stavas inte egentligen med i.

Men pwned måste du ju iaf ha med. Från Warcraft 2 när en bana tog slut och det stod typ: You have pwned your enemy.

Pwned = owned (ägd)

Geten123: n1 = Nice one (snyggt gjort)

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor