Chucky_4 Skrivet 19 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2005 Hej allihopa!... Jag är inte så bra på grafikkort men vill köpa ett nytt... har ett dåligt geforce 5500 fx som suger ...... ... men jag undrar om ni kan ge tips på ett bra grafikkort (agp) runt 4-5 tusen...... btw undrar om ett geforce 6800 ultra 256 mb är att rekommendera? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 19 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2005 XFX Geforce6800XT är helt okej. http://komplett.se/k/ki.asp?sku=313369&cks=PRL Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 19 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2005 Ett 6800Ultra är nog det allra bästa du kan få för agp (läs: jag rekommenderar detta lätt, då det klarar av alla dagens spel med maxad grafik). Men det skulle vara bra om vi fick veta vilken processor du har. Att sätta in ett monster kort i en allmänt sugig dator (t.ex. p4 2ghz) kommer inte att hjälpa dig alls Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chucky_4 Skrivet 19 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 november, 2005 Okej tack så mycket för rekommendationerna....... förresten har jag ett Intel P4 3.4......så det bör inte vara några problem med det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 19 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2005 Okej tack så mycket för rekommendationerna....... förresten har jag ett Intel P4 3.4......så det bör inte vara några problem med det? Nej, en p4 på 3.4 är en fin processor och tillsammans med ett 6800Ultra (om du ahr råd med ett sånt) så kommer din dator verkligen få mycket bättre prestanda jämfört med ditt FX5500 - det lovar jag dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 19 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2005 Vill du ett riktigt bra kort så kan den här vara något. Det har trots allt dubbelt så mycket MB som dagens kort Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 19 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2005 Vill du ett riktigt bra kort så kan den här vara något. Det har trots allt dubbelt så mycket MB som dagens kort Han vill ha ett AGP kort inte ett PCI-E kort Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 19 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2005 Han vill ha ett AGP kort inte ett PCI-E kort Jaha, skummade bara igenom topicen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 19 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2005 Vill du ett riktigt bra kort så kan den här vara något. Det har trots allt dubbelt så mycket MB som dagens kort Dagens kort har alla 512mb minne, då pratar jag om X1800XT 512, X1800XL 512, X1600XT 512 och som du nämnde 7800GTX. Men alla dessa är för PCI-E, och inte AGP (chucky skulle ha ett för AGP). OM du har 4-5 tusen så finns det bara ett val egentligen. Det är 6800Ultra. Visst finns även X800XTPE som t.o.m. är snabbare än ett Geforce 6800Ultra, men detta kort saknar stöd för shadermodel 3.0. Därför rekommenderar jag dig att köpa ett 6800Ultra, du kommer inte att ångra dig - det är det bästa som finns för AGP idag (och det finns en stor chans att det förblir det kraftfullaste agp-kortet under en lååång tid framöver). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts