Jump to content

Rammstein on tour 2005 DVD

P-C
 Share

Recommended Posts

Ja, utan tvekan. Sen finns det ju 14isar som andvänder uttrycket hur som helst. Hrm, host.

Ett sånt uttalande bygger på att de enda som håller på med rap/hiphop(vad man nu vill kalla det, eller som rasisterna eller 14isar) är svarta/bruna, whatever, vilket man inte behöver vara ett geni för att förstå att det inte är så. Sen vissa är ju verkligen så korkade att de tror sånt. Hrm, host.

Och den andra delen "dunk" att musiken enbart innehåller trummor, och vilket anspelar på att säga på ett "gömt" sätt(vilket utförs av kärringar, och de som männen som inte är mer manliga en 5årig flicka, för de vågar inte stå för sina åsikter) att de svarta/bruna whatever fortfarande sitter som vildar och slår på trummor i skogen(a.k.a. indianer).

Sen är själva ordet neger nedsättande om en vit säger det till en svart, utan hans "tillstånd". Vilket alla är vita som andvänder uttryck som "negerdunk", och chansen att de har tillstånd från alla svarta som håller på med "negerdunk", som dessa människor vill kalla det, är inte troligt.

Sen är att ordet kommer från Spanien, och orginalet heter "negro", detta var nedsättande när ordet "skapades".

Så ja, andvänder man ordet neger eller negerdunk och är vit i ett förolämpande sätt,

så är man rasist.

Okej! Så du tycker att säga negerboll är fel?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Innan nån av er två uttrycker er vill jag säga.

1. Lär er tyska så att ni förstår dessa 'Shit vocals'

2. Lyssna på nåt annat än negerdunk.

Innan du uttrycker dig bör ju torka dig i arslet med dina fördomar. Många "negerdunk"-låtar har onekligen mer djup är de tyska gossarnas stånk och stön.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej! Så du tycker att säga negerboll är fel?

Jahaa, var kom ordet "negerboll" in i diskussionen...

Jag tyckte vi diskuterade uttrycket "negerdunk". Men jag har hört(och märkt *host*) att när folk känner sig besegrade så drar de in nåt annat i diskussionen. Det ligger på samma intelligensnivå som att bygga med lego eller kunna säga "din mamma" eller liknande.

Jag har inte sagt att nåt är fel. Jag har sagt att nåt är rasistiskt. Men du kanske har svårt att läsa. Sen får väl folk tänka som de vill. Sen är det alldelles för jobbigt att övertala korkskallar om att hur de tror är fel, och då jag inte får betalt för det, tänker jag inte andvända mitt huvud till det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jahaa, var kom ordet "negerboll" in i diskussionen...

Jag tyckte vi diskuterade uttrycket "negerdunk". Men jag har hört(och märkt *host*) att när folk känner sig besegrade så drar de in nåt annat i diskussionen. Det ligger på samma intelligensnivå som att bygga med lego eller kunna säga "din mamma" eller liknande.

Jag har inte sagt att nåt är fel. Jag har sagt att nåt är rasistiskt. Men du kanske har svårt att läsa. Sen får väl folk tänka som de vill. Sen är det alldelles för jobbigt att övertala korkskallar om att hur de tror är fel, och då jag inte får betalt för det, tänker jag inte andvända mitt huvud till det.

Det kom in när vi pratade om negerdunk. För jag antar att det är neger som du tycker är fel att man säger. Eller är det dunk? :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kom in när vi pratade om negerdunk. För jag antar att det är neger som du tycker är fel att man säger. Eller är det dunk? :unsure:

Det är sammanhanget. Muuusik. Och ja, jag anser det r-a-s-i-s-t-i-s-k-t att kalla en person neger, vilket man gör i sammanhanget i musik("negerdunk"), men en negerboll, kallar man en människa neger då? Nej, en sötsak.

Sen om det är "fel" säga negerboll, det får var och en bestämma.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är sammanhanget. Muuusik. Och ja, jag anser det r-a-s-i-s-t-i-s-k-t att kalla en person neger, vilket man gör i sammanhanget i musik("negerdunk"), men en negerboll, kallar man en människa neger då? Nej, en sötsak.

Sen om det är "fel" säga negerboll, det får var och en bestämma.

Är det fel när Ghetto-pojkarna säger niggas till varandra då? (Alltså negrarna eller förlåt, de svarta)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det fel när Ghetto-pojkarna säger niggas till varandra då? (Alltså negrarna eller förlåt, de svarta)

Nej, om det är en med svart hudfärg som säger det till en annan med samma hudfärg, så är det inte rasistiskt. Personen "förolämpar" sig själv lika mycket som han "förolämpar" personen, så det är ingen skada skedd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Anyway, dumbasses, I didn't say that I didn't like the lyrics. I said the vocals were shitty, as in Till Lindemann can't sing. For shit. His cracky, offpitch voice makes me want to soil myself in disgust whenever I listen to his music.

Go fuck yourself, Rammstein fans.

Oh and by the way, you're not black ghetto stars. You're Swedish. Stop saying w-o-r-d.

And the situation with 'nigger' is that black people can say it, whites cannot. So respect that if you please. Not like I care.

Redigerad av Miles
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alias Mahalo?

Skribb; Alias: Ute och cyklar på stranden.

You say you're lookin' for someone

Never weak but always strong,

To protect you an' defend you

Whether you are right or wrong,

Someone to open each and every door,

But it ain't me, babe,

No, no, no, it ain't me, babe,

It ain't me you're lookin' for, babe.

Det här är något som Dr. Crice har kokat upp... i sitt labb nere i källaren, skulle jag gissa på.

Men vem än den här Miles är så måste jag bara säga: kudos!

Måste bara tillägga att jag är svart, neger, afrikan, mandingo, spearchucker, jungle bunny, och all that jive. Och jag tycker att istället för att sitta hemma framför datorn, där du är anonym, och där ingen kan höra dig... så borde ni gå fram till en neger och säga: "vafan är det för negerdunk du lyssnar på?"

Eller är det lättare att spela "tuff" framför datorn? Slampfittor.

- Dirk Diggler

Redigerad av Mahalo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I don't have the option of Crice ALL THE TIME to translate what you jerkoffs say, so excuse me.

Anyhoo, before anyone calls me racist in this blown out of con-cock-tion argument, I'd like to say that I love Santana, all blues music, and the less mainstream reggae (with exceptions to Bob Marley...*orgasm*).

For your information, most of you cunts just suck up popular American culture like a Republican sucks up prepackaged bullshit. You have your own music there! You have your own folk traditions! You have American music that doesn't suck, like Bob Dylan and Led Zeppelin and all the good Classic Rock, too. I even take a liking to Onkel Konkel!

Myokom, everybody! Myokum!

Myokom=Make Your Own Kind of Music.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor