Anathema Skrivet 18 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2005 Har märkt att många har börjat vilja ha hjälp med läxor här. Så jag tänkte skapa en " Officiell" tråd. Tänkte börja själv. Har bytt skola och då har vi fått börja med algebra mycket senare. Så nu har jag börjat och har en fråga. Hur räknar man ut detta? 3(2x - 3y) 3(2x + 3y) kan jag men inte med -. Tackar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 18 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2005 (redigerad) 3+1x något sånt är det. Det var ca 1 år sedan vi höll på med detta. Redigerad 18 november, 2005 av tommy killer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Anathema Skrivet 18 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 november, 2005 3+1x något sånt är det. Det var ca 1 år sedan vi höll på med detta. Kan du förklarar hur man räknar ut? Har en hel sida med tal. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 18 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2005 Kan du förklarar hur man räknar ut? Har en hel sida med tal. 3 utan x är bara ett tal! 2x-3x=-1x om du har gått igenom -4+4=0 t.ex. Man räknar bara ut telen med x Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Anathema Skrivet 18 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 november, 2005 För att se om jag har fattat det rätt. Vad blir då 7(2p - 7q) Och även vid om det är flera: 3(2p + 4q - 3r) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 18 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2005 Har märkt att många har börjat vilja ha hjälp med läxor här. Så jag tänkte skapa en " Officiell" tråd. Tänkte börja själv. Har bytt skola och då har vi fått börja med algebra mycket senare. Så nu har jag börjat och har en fråga. Hur räknar man ut detta? 3(2x - 3y) 3(2x + 3y) kan jag men inte med -. Tackar! 3(2x-3y) = // Multiplicera in 3 i parantesen 3*2x - (3*3y) = // Räkna ut 6x - 9y Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sir.Per Skrivet 18 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2005 3(2x-3y) = // Multiplicera in 3 i parantesen 3*2x - (3*3y) = // Räkna ut 6x - 9y Rätt ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Anathema Skrivet 18 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 november, 2005 3(2x-3y) = // Multiplicera in 3 i parantesen 3*2x - (3*3y) = // Räkna ut 6x - 9y Men då blir det ingen skilnad om det står 3(2x + 3y) eller 3(2x - 3y) (?) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 18 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2005 Men i helvette. Inte ännu en jävla officiel tråd. Vem fan har utsett denna till en officiell tråd om jag får fråga? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Anathema Skrivet 18 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 november, 2005 Men i helvette. Inte ännu en jävla officiel tråd. Vem fan har utsett denna till en officiell tråd om jag får fråga? Ingen, Men att allt samlas på ett ställe istället för flera trådar tycker jag är ganska bättre. men det är jag det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 19 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2005 Men då blir det ingen skilnad om det står 3(2x + 3y) eller 3(2x - 3y) (?) Jo 3(2x+3y) blir ju 6x + 9y och 3(2x-3y) blir 6x - 9y Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Anathema Skrivet 19 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 november, 2005 Jo 3(2x+3y) blir ju 6x + 9y och 3(2x-3y) blir 6x - 9y Jaså, tackar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 19 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2005 Vad sägs om att ni gör läxorna själva och inte ber om hjälp på forumet istället? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 19 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2005 Vad sägs om att ni gör läxorna själva och inte ber om hjälp på forumet istället? Man ber om hjälp, för fan. :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 19 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2005 Vad sägs om att ni gör läxorna själva och inte ber om hjälp på forumet istället? Just nu är det jobbigare att höra alla som gnäller på att folk ska göra sina läxor själv. Skriv inte i tråden då förhelvete. "Kan ni hjälpa mig, jag förstår inte riktigt" - "Gör dina läxor själv, dumma unge. Det gjorde jag i skolan, jag är smartare än dig... idiot". Bläh. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GrandTheftCarl Skrivet 20 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2005 Tommy visar prov på slående matematikkunskaper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 20 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2005 Nån som vet emk för detta element? - Cu | 1,0 M CuSO4 | 1,0 M AgNO3 | C + Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 20 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2005 Nån som vet emk för detta element? - Cu | 1,0 M CuSO4 | 1,0 M AgNO3 | C + Det är ju bara slå upp formelsamlingen, leta upp lite värden pilla med lite formler. Har inte den hemma dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 20 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2005 Värre är det med fråga 5 på optikhemprovet som ska vara inne i morgon: En ljusstråle infaller från luft mot en glasstav. Figuren visar i naturlig storlek ett tvärsnitt av glasstaven. Strålen träffar staven i P och fortsätter i den riktning figuren visar. Bestäm ljuset hastighet i glasstaven med hjälp av mätningar i figuren. Redovisa med hjälp av en skiss vilka vilka mätningar du gjort och ange de fysikaliska sambanden du använder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 20 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2005 Värre är det med fråga 5 på optikhemprovet som ska vara inne i morgon: En ljusstråle infaller från luft mot en glasstav. Figuren visar i naturlig storlek ett tvärsnitt av glasstaven. Strålen träffar staven i P och fortsätter i den riktning figuren visar. Bestäm ljuset hastighet i glasstaven med hjälp av mätningar i figuren. Redovisa med hjälp av en skiss vilka vilka mätningar du gjort och ange de fysikaliska sambanden du använder. Åh herre..... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts