Jump to content

GTAsajten - Game Awards 2005

Jacker
 Share

Recommended Posts

GTAsajten - Game Awards 2005

Året 2005 börjar närma sig sitt slut. I och med det är också spelåret 2005 slut, och det är dags för oss att kora årets bästa spel. Det hela görs det pollar av sen.

Kategorier:

Årets bästa spel

Årets actionspel

Årets first person shooter

Årets äventyrspel

Årets racingspel

Årets rollspel

Årets strategispel

Årets plattformsspel

Årets sportspel

Årets beat 'em up

Årets pusselspel

Årets onlinespel

Årets bästa mod

Årets sämsta spel

Om fler kategorier önskas är det bara att säga till. Man behöver givetvis inte rösta på alla, men så många som möjligt vore bra. Ge helst en motivation också!

- - -

Årets bästa spel:

Metal Gear Solid 3: Snake Eater - Få spelserier är så ambitiösa som Metal Gear- serien. Efter två succéspel skapade Hideo Kojima ännu ett mästerverk med samma djupa story, filmiska scener och gripande spelmoment och bevisar ännu en gång att han är världens främste spelproducent. I trean tas spelaren tillbaka till en era då kärnvapenkrig bara låg runt hörnet och spionage var vardagsmat. Givetvis är det Kalla Kriget - Snake skickas till Sovjet för att rädda en vapeningenjör, men det hela visar sig vara mycket mer komplicerat än så. Dem som hängivet följt spelserien får äntligen veta grunden till storyn som alla spel bygger på. Det här är helt enkelt ett av den få mästerverk som kommer leva i spelhistorian förevigt. Något annat en titeln "årets spel" förtjänar det inte.

- - -

(Har ont om tid för tillfället, så jag får skriva mer sen)

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Årets bästa spel: Metal Gear Solid: Snake Eater - Hideo kan sin sak, och efter ett flertal förseningar kom då äntligen MGS3 till europa. Jag hade redan spelat 30 minuter hos en kompis i Januari. Men spelet hade allt förutom multiplayer. Musiken, grafiken, humorn, storyn, CQC m.m.

Ett perfekt slut på trilogin om Big Boss.

Årets online-spel: World of Warcraft - Behöver jag säga mer?

Årets racingspel: Gran Turismo 4 - Ett utav de snyggaste spelen till PS2, och med flera hundra bilar och banor. Sen är det nog det mest verklighetstrogna spelet när det gäller körningen.

Årets plattformsspel: Ratchet: Gladiator - Ratchet-spelen har tagit genren från gulliga lila drakar till ett spel där man köper vapen, humorn är rå, och online & co-op är tillagt.

Kommer mer...

Redigerad av RadiuZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Årets bästa spel

Battlefield 2

Årets actionspel

Battlefield 2

Årets first person shooter

Battlefield 2

Årets racingspel

Project Gotham Racing 3 (xbox 360)

Årets rollspel

Oblivion

Årets strategispel

Age of Empires 3

Årets sportspel

Fifa 2006

Årets onlinespel

Matrix online

Årets bästa mod

Vettefan

Årets sämsta spel

Pikmin (gamecube)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har ingen aning. Det är i allafall världens sämsta spel någonsin

Världens sämsta är det väl inte? Däremot kan jag hålla med om att det är dåligt.

Har inte spelat det själv men jag har för mig att Gamereactor tyckte att Robocop var så uselt så att dem inte ens kunde spela klart det. :unsure:

Edit:

Årets bästa spel - Antingen GTA: San Andreas eller Fahrenheit.

Årets actionspel - GTA: San Andreas

Årets first person shooter - F.E.A.R.

Årets äventyrspel - Hmm, räknas Fahrenheit som äventyrsspel? Vet inte vart jag ska sätta det.

Årets rollspel - Knights of the Old Republic 2 - The Sith Lords

Årets strategispel - Age of Empires 3

Årets onlinespel - World of Warcraft (fastnade däremot aldrig i det, men nog var det lite speciellt att få utforska den världen, om man säger så, men det blev trist efter ett tag)

Årets sämsta spel - Matrix Online (kanske finns sämre, men jag kommer inte på något)

Redigerad av CurunirOfValinor
Länk till kommentar
Dela på andra sidor