D.E Skrivet 7 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2006 Från och med nu ska jag de-okkalisera mig själv. Bli tråkig. För det här är inte roligt. :'( Vote: Rock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 7 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2006 (redigerad) 80-talsrock FTW!! finns inte mkt som slår de e. Nåt år sen skulle de varit blink-182 men gruppen Stryper har konverterat (fel? ) mig EDIT: oj, glömde nästan : Vote: Rock Redigerad 7 juni, 2006 av spajdermän Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 7 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2006 Vote: Rock. Lyssnar mest på indierock. Hard Fi, Bloc Party, The Killers, Razorlight, Built to Spill, The Kooks och Death Cab For Cutie är favoriterna just nu. En del elektronisk indie blir det också, Postal Service till exempel. Det var mer förut, men en del metal också. Roadrunner United, Trivium, Deftones, In Flames, Slipknot. Blir lite annan elektronisk musik, Chemical Brothers, LCD Soundsystem (började nyligen), Faithless, Phoenix och liknande. Det var nog det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 7 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 juni, 2006 Hiphop, Cypress Hill kommer alltid ligga nära mitt hjärta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 8 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2006 Vote: Rock. Lyssnar mest på indierock. Hard Fi, Bloc Party, The Killers, Razorlight, Built to Spill, The Kooks och Death Cab For Cutie är favoriterna just nu. En del elektronisk indie blir det också, Postal Service till exempel. Det var mer förut, men en del metal också. Roadrunner United, Trivium, Deftones, In Flames, Slipknot. Blir lite annan elektronisk musik, Chemical Brothers, LCD Soundsystem (började nyligen), Faithless, Phoenix och liknande. Det var nog det. Phoenix är väl själva definitionen av pop? Nåväl. Too Young är nog 2000-talets bästa singel någonsin. Basta. Tihi. Ehm, tja, musik. Pet Shop Boys, Pet Shop Boys, Pet Shop Boys, Pet Shop Boys. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 8 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2006 Phoenix är väl själva definitionen av pop? Kanske. Lite elektroniskt är det också. Fick det taggat som Electronic av freedb, kanske inte är att lita på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 8 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2006 (redigerad) Skulle någon snäll person kunna förklara för mig vad indierick eller vad det nu heter är för nåt? Redigerad 8 juni, 2006 av rabarben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tiger Skrivet 8 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2006 Vote: Rock. Mest indierock/punkrock/hårdrock, som t ex Franz Ferdinand, The Offspring och The Clash. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 8 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2006 Skulle någon snäll person kunna förklara för mig vad indierick eller vad det nu heter är för nåt? Indie=independent. Oberoende/Utgivna av små skivbolag som ingen känner till. Rock med enkla riff, lätt att gilla. Spelas inte på MTV. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 8 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2006 Indie=independent. Oberoende/Utgivna av små skivbolag som ingen känner till. Rock med enkla riff, lätt att gilla. Spelas inte på MTV. Skulle du kunna ge några exempel på band så jag kan förstå vad detta är för musikstil typ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 8 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2006 Skulle du kunna ge några exempel på band så jag kan förstå vad detta är för musikstil typ? Grejen är ju att vanliga personer inte känner igen dom Här har du en lista iaf: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_indie_rock_artists Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 8 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 juni, 2006 Mjo, indierock/hårdrock/punkrock/ Mja, rätt mycket rock ja.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kebabkurt Skrivet 9 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2006 Skitigt dåliga altenativ, Folk måste ju finnas med! Men jag fick ta rock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 9 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2006 Rythm And Poetry (RAP) for the win! Gillar även rock och techno (har just dammat av en gammal Darude skiva jag hade liggandes). Spela mig en klassisk lår (bethoven and the other crappers), så spyr jag. Rakt över dig. Och din flickvän! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_Ricky_ Skrivet 9 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2006 Vote : Annat Lyssnar på : Emo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 9 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2006 Fortfarande Hip-Hop/Rap Men visst lyssnar man på rock och lite annat då och då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 10 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2006 Raggar rock, rockabilly. även viss punk. hmm Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 10 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2006 Jag lyssnar på det mesta, men mest trance och hardstyle så jag votade Techno Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Streetwave Skrivet 11 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2006 Så nedrans svårt det här var då! Jag ser mig själv som en rocker lyssnade på pop, men popen tar up ganska stor tid av min vardag. Dock återfinns inte många popband på min älsklingslista (förutom Popsicle såklart!) utan där hittar man Kyuss, Queens of the Stone Age och The Clash. Erkänner medvilligt att jag då och då petar in Wish eller Disintegration i stereon men huruvida The Cure ska popband-stämplas är jag jävligt tveksam till. Vote: Rock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 11 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2006 (redigerad) Jag har faktiskt lite blandad smak, ibland pop och rock, ibland techno, ibland klassisk etc. Jag diggar just nu låtar jag gör själv (kolla min signatur) Vote: Lyssnar på allt Redigerad 11 juni, 2006 av Jojje Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts