Everest Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 Då passar jag på. Resultatet i denna omröstning är föga omtumlande, uppskakande eller mystifikt på något sätt. Rock, och därmed även dess (forntida) subgenre metal, har fått flest röstningar i och med det elementära faktum att rock är: 1) En av de första populära musikstilarna (och därmed även den mest inflytelserika och hyllade av dessa) 2) Den absolut mest varierade genren någonsin: *All sorts rock som går att komma på* Fy helvete, vilken jävla lista. Copy-paste eller tog du alla från huvudet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The xD Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 Punkrock Sum41,GD,GC,SP å sånt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 Gammal riktig rock från 70-80-talet och framåt, stör mig något så enormt när jag läser om "Britney Spears rocksatsning!111!!!", inse, riktig rock görs knappt längre. KALLA DET INTE ROCK! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 60 - 90-talets "Rock" Heavy metal, power metal. Rolling stones, black sabbath, iron maiden, metallica, helloween, sonata arctica, Iced earth, W.A.S.P., Twisted sister, thin lizzy, judas priest, Steel prophet, Slayer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 Lyssnar på allt, men mest Hip-hop, Eurodance och Dancehall Vote: Hip-hop Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 Polsk musikverkstad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 (redigerad) Saknar Metal på listan, så tog annat...gillar inte "rock" så jag kan ej ta det som är "närmast" :/ Redigerad 1 juni, 2006 av Qouad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 Vart finns reggae nånstans? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 (redigerad) Vart finns reggae nånstans? RnB, eller? Annars så är ju Reggae ungefär som hiphop. Edit: Inte RnB.. Rythm And Blues, är det förkortning på. Redigerad 1 juni, 2006 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 Annars så är ju Reggae ungefär som hiphop. @ Topic: Mitt föråldrade svar gäller än. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 Vet att Reggae och hiphop inte är samma grej. Men man hör och ser iaf Gemensamheter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 (redigerad) RnB, eller? Annars så är ju Reggae ungefär som hiphop. Ehm... absoulut inte! Vad fan är det för likhet mellan en rastafarian och en negers röst.(jag just det ja sa neger) Och musiken ska vi inte snacka om skillnaden.Hip-hop är mer... vad ska man säga. Arg musik? Typ som står och skriker mammaknullare och andra svordomar etc... (INGE MUSIKKRIG NU) Redigerad 1 juni, 2006 av rabarben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 Ehm... absoulut inte! Vad fan är det för likhet mellan en rastafarian och en negers röst.(jag just det ja sa neger) Och musiken ska vi inte snacka om skillnaden.Hip-hop är mer... vad ska man säga. Arg musik? Typ som står och skriker mammaknullare och andra svordomar etc... (INGE MUSIKKRIG NU) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 (redigerad) Ehm... absoulut inte! Vad fan är det för likhet mellan en rastafarian och en negers röst.(jag just det ja sa neger) Och musiken ska vi inte snacka om skillnaden.Hip-hop är mer... vad ska man säga. Arg musik? Typ som står och skriker mammaknullare och andra svordomar etc... (INGE MUSIKKRIG NU) Är det ínte så att dom typ Rapsjunger i Raggae SOOOM hiphop/rap? What's your problem? Redigerad 1 juni, 2006 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 Är det ínte så att dom typ Rapsjunger i Raggae SOOOM hiphop/rap? What's your problem? Nej... dom rappar inte. Alltså... jag vet inte hur man ska förklara det. Dom sjunger mer typ. Det låter ju typ som man snackar fort när man rappar. Det är mer sång typ. Fan... jag slår vad om att Cortez kommer göra en paj av mig och mina kompisar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 What's your problem? Eran irriterande okunskap. Sitter här och sliter håret av mig till tonerna av Don Carlos som desperat försöker trösta mig. Kan ni inte sluta skriva här, snälla? Vill ni bli ansvariga för min död? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 Nej... dom rappar inte. Alltså... jag vet inte hur man ska förklara det. Dom sjunger mer typ. Det låter ju typ som man snackar fort när man rappar. Det är mer sång typ. Fan... jag slår vad om att Cortez kommer göra en paj av mig och mina kompisar... Ok.. Hoppas det är blåbärspaj ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 Eran irriterande okunskap. Sitter här och sliter håret av mig till tonerna av Don Carlos som desperat försöker trösta mig. Kan ni inte sluta skriva här, snälla? Vill ni bli ansvariga för min död? Ehm... om det är så jobbigt kanske du inte ska läsa? Och om vi är okunniga så kanske du kan tala om för oss vad som är så himla fel? Ok.. Hoppas det är blåbärspaj ^^ Om du lyckas göra blåbärspaj av rabarber så får du ett playboy manision av mig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 Allt utom hårdrock och metal och sånt tjafs Är annars faktiskt väldigt varierad i min musiksmak. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 (redigerad) Ehm... om det är så jobbigt kanske du inte ska läsa? Och om vi är okunniga så kanske du kan tala om för oss vad som är så himla fel? Aight. Först och främst: har du ens lyssnat på reggae? Eller har du måhända lyssnat på "The Best of Bob Marley" och antagit att du nu är riktigt bevandrad inom genren? Det verkar för mig som att du, likt de flesta dessa dagar, fastnat för Marleys överexploaterade "greatest hits"-verk och inte ger ett ruttet öre för historien bakom låtarna. Många gör förvisso det misstaget, men du kan ju försöka att bli lite djupsinnigare när du har chansen. "Vad fan är det för likhet mellan en rastafarian och en negers röst.(jag just det ja sa neger)" Väldigt korkat sagt. Rastafarianer är ju oftast "negrer", och du är en generaliserande svenne. (Just det, jag sa "svenne"). Likheten är givetvis i många fall slående; även om det är svårt att missta sig på en jamaicansk reggaeartists säregna slangord och accent. Alla som gör reggaemusik är inte från Jamaica och alla som rappar är inte svarta; så jag fattar faktiskt inte riktigt vad du vill ha sagt. Minuspoäng till dig, kompis. "Det låter ju typ som man snackar fort när man rappar. Det är mer sång typ." "Snackar fort när man rappar", ja jag tackar jag. Detta var väl det klokaste du sa; men så korkat formulerat att jag nu får bära tupé. Tack så jävla mycket. Mitt tips är att du fixar hem lite annan reggae än Bob Marleys bästa [typ Toots Hibbert, Sizzla (om du vill höra en redigt bra mix av reggae och rap), Abijah, Don Carlos, etc.] och studerar reggaens historia lite noggrannare. Kanske får du lite mer insikt i världshistorien också; och slipper bruka rasistiska termer genom ren okunskap. Verkar ju urkorkat att lyssna på artister som sjunger om sitt folks frigörelse och oberoende och samtidigt kalla dem "negrer". Lycka till. Redigerad 1 juni, 2006 av Crice Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts