R2D2 Skrivet 24 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2005 Varför ska hiphop ha 2 olika röstningsalternativ när det finns lika många\fler sorters rock? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 24 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2005 Punk rock Sum 41 Vote:punk Störigt När Man Skriver Såhär ? Håller me helt å hållet. vote: punk! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 24 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2005 Ganksa varierat, har gått igenom de flesta musikgenrerna under mitt liv. Nu är jag tillbaka lite på metalband igen, så som Behemoth, Amon Amarth, Six Feet Under, Cradle Of Filth, Emperor, Entombed, Dimmu Borgir och Hypocrisy. Men också en del lugnare rock: Guns N' Roses, Metallica, Led Zepelin och Judas Priest. Samtidigt är det en del Animals, mycket Dylan, lite Dire Straits och Clapton. Och nu på senare dagar en hel del jazz, kanske inte stor mening jag rabblar namn där dock. Lite gangsta-hiphop och några plattor Cornelis Vreeswijk brukar snurra på mp3-spelaren också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 24 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2005 Och nu på senare dagar en hel del jazz, kanske inte stor mening jag rabblar namn där dock. Rabbla namn, tack. Själv spelas mycket Dylan, Velvet Underground, Nico, Thelonious Monk och Death Cab For Cutie för tillfället. Jag är inne i många korta perioder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 24 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2005 Rabbla namn, tack. Ok. En klar favorit är Dave Brubeck - Take Five. 5-takt fo shizzle. Lite nyskapande: Jaga Jazzist - I could have killed him in the sauna. Göran Kajfes - Zagreb Joshua Redman - Jazz Crimes Och så åker ju Lars Gullin - Dannys Dream på ibland. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 24 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2005 Ok. En klar favorit är Dave Brubeck - Take Five. 5-takt fo shizzle. Lite nyskapande: Jaga Jazzist - I could have killed him in the sauna. Göran Kajfes - Zagreb Joshua Redman - Jazz Crimes Och så åker ju Lars Gullin - Dannys Dream på ibland. Oh, nya grejor; eller? Själv gillar jag Mosorobie-grabbarna, Jonas Kullhammar osv. Har du hört dom? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
comfy Skrivet 24 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2005 Eftersom Metal inte fanns, så tog jag Rock. Men jag lyssnar också på lite Psy Trance då och då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 25 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2005 Och så åker ju Lars Gullin - Dannys Dream på ibland. Skojig anekdot; Lars Gullin föddes i den by på Gotland där jag ofta spenderar somrarna. Var faktiskt på en jazzkonsert i byns kyrka i somras, där de lirade hans verk, bland andra. Hihi. Sköj. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 25 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2005 Rock Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MR_Lene Skrivet 25 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2005 (redigerad) Just nu lyssnar jag mkt på svensk hiphop.negerdunk eller vafan. skiter i vad det kallas, lysnar fortfarande på sån musik som jag tycker om och ger blanka fan i om det kallas för negerdunk eller nått annat. bra är det iaf. Vote : Allt Edit. Gillar föresten inte amerikansk ny hiphop och inte gammal heller för den delen. typ 50 cent osv. "coola gangbangers" helt enkelt Redigerad 25 november, 2005 av MR_Lene Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Streetwave Skrivet 25 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2005 Jag tog rock eftersom det verkade stämma in bäst på mig. men jag skulle ha viljat se dessa två kategorier också: metal, pop och pop/rock. skulle isåna fall ha röstat på pop/rock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
YooSho Skrivet 26 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 november, 2005 Jag tog rock eftersom det verkade stämma in bäst på mig. men jag skulle ha viljat se dessa två kategorier också: metal, pop och pop/rock. skulle isåna fall ha röstat på pop/rock. Sorry, tänkte inte på dom när jag gjorde tråden Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lillhultas Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 (Tog upp en gammal tråd ) Äldre hip hop, sån från 80-talet Vote: 80-90 talets hip hop Annars så är jag ett STORT Red Hot Chili Pepper fan, jag diggar Bob Marley, Michael Jackson, Jimi Hendrix, Rage Against the Machine... ja, musiken kan variera stort Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 (redigerad) Då passar jag på. Resultatet i denna omröstning är föga omtumlande, uppskakande eller mystifikt på något sätt. Rock, och därmed även dess (forntida) subgenre metal, har fått flest röstningar i och med det elementära faktum att rock är: 1) En av de första populära musikstilarna (och därmed även den mest inflytelserika och hyllade av dessa) 2) Den absolut mest varierade genren någonsin: Alternative rock Aquabeat Arena rock Avant-rock Avant-progressive rock Blues-rock British Blues Rock British Invasion Bubblegum Rock Cello rock Celtic rock Chimp rock Christian rock Classic rock Comedy rock Country rock Deathrock Detroit rock Emo Experimental rock Folk-rock Funk rock Funk metal Garage rock Glam rock Gorecore Gothic rock Grindcore Group Sounds Grunge Guitar rock Hair metal Hard rock Hardcore punk Heartland rock Heavy metal Indie rock Industrial rock Instrumental rock Iranian rock J-rock Jam rock Krautrock Lovers rock Math rock Medieval rock Mod New Wave Noise rock Piano rock Pop rock Post Punk Post-grunge Post-rock Power pop Progressive rock Psychedelic rock Psychobilly Punk rock Rockabilly Rock en Español Rocksteady Rap Rock Samba-rock Shoegazing Shock rock Ska punk Soft rock Southern rock Space rock Stoner rock Surf rock Wagnerian rock Yacht rock Black metal Death metal Doom metal Folk metal Glam metal Gothic metal Grindcore Industrial metal Metalcore Neo-classical metal Nu metal Power metal Progressive metal Symphonic metal Thrash metal Cross-genre references Alternative metal Avant garde metal Celtic metal Christian (white) metal Classic metal Dark metal Epic metal Extreme metal NWOBHM Rapcore Speed metal Stoner metal Viking metal Blues rock Hard rock Proto punk Anarcho Punk Anarcho-Skinheads Anti-folk Art punk Cassette Culture Christian punk Clockwork punk Cowpunk Crust punk Deathrock Dance-punk Eeriecore Emo Folk punk Funkcore Gaelic punk Garage punk Glam punk Gothcore Hardcore punk Post-hardcore Queercore Thrashcore Horror punk Nazi Punk New Wave No Wave Noise Rock Oi! Pop Punk also known as Punk Pop Post-punk Psychobilly Pub Rock Australia & UK Punk pop Punkabilly Region Rock Riot Grrrl Screamo Ska Punk Skate punk Skinhead Straight Edge Street punk Two Tone Urban Folk Det finns självklart även subgenrer i alla dessa subgenrer av Rock och dess avkommor; metal, punk med mera. Redigerad 1 juni, 2006 av skribb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 Vöut: Lyssnar på allt. Nästan allt. Beror på vilken sinnesstämning jag är i. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 Hiphop Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 (redigerad) Punk rock Sum 41 Vote:punk GAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!! SUM 41?! PUNK?!! nä nu! läääär er! edit: Usla alternativ..fick bli rock då. Redigerad 1 juni, 2006 av chiligr Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 Jag lyssnar på allt möjligt, nästan. Mest typ Blink 182 och liknande. Jag vote:ar punk! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 Rock Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xersize Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 Är helt klar hip-hoppare! *skuttar omkring* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts