Wu Zi Mu Skrivet 17 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2005 (redigerad) Vet att det kanske inte är så uppskattande med sånna här topics, men har akut behov av idéer om hur och vad man kan skriva en insändare om. Nej, inte bara ta en insändare, men tips på hur man kan börja och sånt. Fast man skulle ju inte tacka nej till en färdig insändare och göra om den med egna ord Help.. ´ 9 Views å inga svar.. Redigerad 17 november, 2005 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 17 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2005 Börja med att tänka på något som du irriterar dig på i samhället, sen är det bara att gnälla på... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 17 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2005 (redigerad) Jag skrev en insändare en gång om att man ska avstå att konfirmera sig, den har ett år på nacket och kan inte ansvara för textkvalliten. Här är den iaf, använd den som du vill: Avstå från kyrkan Jag vill uppmana alla blivande konfirmander att avstå från denna förtryckarverksamhet som kallas kyrkan. När ni konfirmerar er bekräftar ni ert stöd till klasskillnader, orättvisor, rasism, homofobi, förtryck och allt vad nu kyrkan ansvarar för genom tiderna. Från dåtidens korståg till nutidens pingstförsamlingar. Religion är ett medel av makthavarna att manipulera och kontrollera folket, att hålla dem i schack och få dem till underkastelse. Det är också ett otroligt primitivt och skevt sett att se på verkligheten. Det finns inga trovärdiga bevis på att en gud någonsin skulle ha funnits men däremot går det att motbevisa alla övernaturliga berättelser som Bibeln innehåller många gånger om med hjälp av dagens teknik och sunt förnuft. Det enda stället där Gud existerar är i de troendes hjärnor, och på så sett finns han ju. Inte nog med att det kyrkan predikar är bluff och båg utan dessutom direkt skadligt för individen borde avskräcka de flesta. Det gör det också i stor utsträckning nu i Sverige då människan äntligen lärt sig tänka på egen hand, utan hjälp av tusenåriga skrifter med ett skevt budskap. Redigerad 30 december, 2009 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 17 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 november, 2005 Jag skrev en insändare en gång om att man ska avstå att konfirmera sig, den har ett år på nacket och kan inte ansvara för textkvalliten. Här är den iaf, använd den som du vill: Avstå från kyrkan Tackar skribb och The Dude, och tack för den där texten, blev inspirerad nu Kloka ord. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 17 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2005 Varför vill alla ha hjälp med läxan nuförtiden? Är ni för lata själv eller helt enkelt dumma? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 17 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2005 Varför vill alla ha hjälp med läxan nuförtiden? Är ni för lata själv eller helt enkelt dumma? Lättja + fett bredband = ilskefaktor. I ditt fall, i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 17 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2005 Lättja + fett bredband = ilskefaktor. I ditt fall, i alla fall. Euhm? Okej, Jag är trögfattad, Kan nån översätta den där meningen? till lätt svenska? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 17 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2005 Euhm? Okej, Jag är trögfattad, Kan nån översätta den där meningen? till lätt svenska? När folk har Internet ser de Internet som en billig lösning på sina läxproblem. Capisce? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 17 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2005 När folk har Internet ser de Internet som en billig lösning på sina läxproblem. Capisce? Räjjjjjt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 17 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 november, 2005 (redigerad) När folk har Internet ser de Internet som en billig lösning på sina läxproblem. Capisce? Och dina ord gäller för alla?. Jag är helt enkelt väldigt dålig på att skriva insändare, att komma på nått att skriva alls. Så varför inte ta chansen?. Bättre det än att sitta på måndag och säga "Nej, jag kom inte på nått, och vill inte försöka på andra sätt". Jag ser Internet som en livlina i detta fall, när jag själv inte kan prestera nog mycket så tar jag hjälp av andra. Det finns inget rätt & fel när man ska göra en läxa, så länge man inte kopierar nån annans uppsats/arbete eller liknande och bara ger det. Men att få inspiration och idéer via andra och i detta fall via Internet är inte "fel". Redigerad 17 november, 2005 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 17 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2005 Compadre, jag sa aldrig att du gjorde något fel. Saken är bara den att om du levt för tjugo år sedan, då dina lärare var yngre, så skulle du aldrig ha använt dig av Internet. De är inte införstådda med dagens teknologi, och därmed har vi ett försprång, men jag klassar det inte som fusk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 17 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 november, 2005 Då missförstod jag dig, Ber om ursäkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 18 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2005 Skriv om piratkopiering och om hur dumma i huvet apb &co är. Nån som har läst senaste nyhteten på piratbyrån? Knark + fildelning = sant Min kompis fick vg på en rätt dålig insändare om det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 18 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2005 Vet inte om man kan kalla det insändare. Men det går säker att göra om till en. Lite jag skrev om Antipiratbyrån. http://www.webbforum.com/viewtopic.php?p=557 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 18 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2005 När folk har Internet ser de Internet som en billig lösning på sina läxproblem. Capisce? Kan du eller nån förklara vad som menas med Capisce? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 18 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2005 Kan du eller nån förklara vad som menas med Capisce? Förstått. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 18 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2005 Förstått. Tack för svaret! "Compadre" betyder typ "Kompis" eller nått sånnt va´? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 19 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 november, 2005 Tack för svaret! "Compadre" betyder typ "Kompis" eller nått sånnt va´? Compadre - Vän Ja, ungefär.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts