Siana Skrivet 17 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2005 Det måste vara ägget, jag menar ett ägget måste ha utvecklats genom evolutionens gång också knäcktes det och vad stog där: jo hönan........ Och sedan gjorde vi pannkakstårta av hela rasket! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 17 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2005 Ägget tycker jag låter mest logiskt. Man utvecklas väl inte från höna till ägg? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 17 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2005 (redigerad) Ägget, det var en dinosaurie som kapade en sten, grävde ut innehållet och hälde in vit och gul färg, limmade igen den och slipade till stenen så den blev oval, och målade det vitt, och skrev ner idéen, lämnade kvar lappen brevid ägget så hönan visste hur den skulle bära sig åt att föröka sig. Redigerad 17 november, 2005 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 18 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2005 Ägget eftersom den första varelse som kallas höna måste ha kommit ur ett hönsägg... altså Vote: ägget Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 18 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2005 Vart kom ägget ifrån då? Jag tog hönan eftersom att jag tror att rasen höns har varit något annat ifrån början och har precis som människan gått ifrån apa till just människa. Alltså när rasen var färdigutvecklad så kom hönan först sen kunde det första höns ägget komma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 18 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2005 Ändå är det bara du som skriver inlägg som inte hör till tråden. Oj. Jo. Förlåt alla. Som blev irriterade. Jag tycker bara topicen är onödig eftersom vi verkar fått ett svar. Aja tycker jag det kan jag hålla mig utanför den här tills den blir låst eller sjunker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 19 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2005 Jag tror ägget komm först för då kunde börja göra pannkaka http://hagwall.com/bilder/pettson_lagar_pannkaka.jpg MUMS! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
momo Skrivet 19 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2005 Hönan. var skulle ägget komma ifrån då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 19 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2005 Hönan. var skulle ägget komma ifrån då? Var kom hönan ifrån då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 19 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2005 Hönan. var skulle ägget komma ifrån då? En utvecklingstörd pippifågel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 19 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2005 Evolutionen? Röstar på ägget. Ett ägg kan nog bli till av sig själv på något sätt men knappast en höna. Jo jag tror också att det är så. Vote: Ägget Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
-NightHawk- Skrivet 19 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2005 Vote: Hönan Utan hönan skulle inte ägget bli värpt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 19 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2005 (redigerad) Vote: Hönan Utan hönan skulle inte ägget bli värpt Och utan tuppen skulle inte hönan få ägget befruktat. Detta går nog att diskutera hur länge som helst faktiskt. Redigerad 19 november, 2005 av SAAB Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 19 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2005 Tuppen Ägget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 20 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2005 (redigerad) Varelserna på denna jord har inte alltid sett likadana ut. Det kallas evolution - hönan har hela tiden muterat, och mutationerna följer med nästa generation. Alltså såg inte kycklingarna som kom ur äggen likadana ut som sina föräldrar. I och för sig tar det mycket lång tid. Och som jag skrev tidigare; Dem utvecklas väl inte från höna till ägg? Alltså kom ägget först. Pure science! Redigerad 20 november, 2005 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 20 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2005 Trodde inte det fanns typ nån som trodde hönan kom först. Seriöst, ägget är först i hönans livcykel, även om en höna måste ha värpt det. Eller menar ni att hönan har evolutionerats fram i öppen form? Det är som att säga "Vad kom först, människoägget eller en vuxen människa?". Rasen människan började ju knappast i färdigutvecklad form. Fan vad cool jag är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 20 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2005 Fan vad cool jag är. Tål att diskuteras... Men i övrigt håller jag med dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moongoose Skrivet 20 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2005 Men, jag skrev förut att det var två "omaka" djur som hade sex och så blev hönan till av de två, alltså är hönan en mutation Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 20 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2005 Men, jag skrev förut att det var två "omaka" djur som hade sex och så blev hönan till av de två, alltså är hönan en mutation Och med det vill du säga att ägget var först eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts