Jump to content

3 Frågor om Gymnasiet!

RavenE
 Share

Recommended Posts

Lyssna nu, kids. Jag ska säga det här så snällt jag kan: Om ni går en IT/Media-linje så kommer ni sluta som bensinmacksbiträden och hemlösa. Det finns ALLDELES för många som redan går media eller "något IT-relaterat" och ni kommer alla gå samma öde till mötes, om ni inte uppfinner något riktigt smart (som t ex. en TV som drivs av vatten eller ett operativsystem som inte kan krascha) Snälla, save yourselves from unemployment. Gå Natur eller Samhäll och läs vidare på universitet om ni vill ha ett jobb. Eller bli snickare eller gruvarbetare...

Öhh...Eller så inte.

Visst, det finns många som går IT/IT-Media; men det finns även väldigt många jobb inom det området.

Kanske för att du känner nån/några som inte har klarat sig bra, så behöver ju inte alla som går den linjen gå samma öde tillmötes?

OBSERVERA: Jag skrev KANSKE

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 43
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Lyssna nu, kids. Jag ska säga det här så snällt jag kan: Om ni går en IT/Media-linje så kommer ni sluta som bensinmacksbiträden och hemlösa. Det finns ALLDELES för många som redan går media eller "något IT-relaterat" och ni kommer alla gå samma öde till mötes, om ni inte uppfinner något riktigt smart (som t ex. en TV som drivs av vatten eller ett operativsystem som inte kan krascha) Snälla, save yourselves from unemployment. Gå Natur eller Samhäll och läs vidare på universitet om ni vill ha ett jobb. Eller bli snickare eller gruvarbetare...

Just nu finns det få jobb, men när ungarna är klara med utbildningen kan de finnas massor med jobb. Och när det gäller IT så utvecklas det hela tiden och nya yrken kommer för varje år som går.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor