Jump to content

3 Frågor om Gymnasiet!

RavenE
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 43
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Alla mattekurser utom A ligger väl på ganska jämn, fast hög nivå. Jag fick VG i MatteA och MatteB och ligger just nu på G+ i MatteC, det är fan svårt! Om man tänker tillbaka på matten i högstadiet var ju det bit av en tårta. Jag fick mvg på de flesta proven och i betyget och jag tog aldrig hem matteboken.

Då kan jag meddela att du är en av dem som har fallenhet för matematik.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då kan jag meddela att du är en av dem som har fallenhet för matematik.

Men nu i MatteC tar jag hem boken och börjar plugga ett antal dagar i förväg och får ändå bara G+.. det är nians matte som är lätt. Vad höll man på med? Omvandla hekto till kilo och lär sig multiplikationstabellen?

Fast förhoppningsvis scorar jag lite högre på nationella om tre veckor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här på JB i Örebro är det strikta regler mot spelande på lektionerna. Har man otur kan dem till och med ta ifrån dig din dator.

Just nu har vi morgonrast, så jag smygsurfar inte.

Så är det är också! Men lärarna har slutat att orka bry sig. Bara säger till att vi ska sluta. Har inte hänt på länge att någon lärare har tagit våra datorer

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här på JB i Örebro är det strikta regler mot spelande på lektionerna. Har man otur kan dem till och med ta ifrån dig din dator.

Så är det väl på alla JB-skolor? Men ingen bryr sig, trots att dom gnäller jämt.

För tillfället ska jag skriva om Andy Warhol, men jag grejar här och glor på när en snubbe spelar Motorcross Madness.

Grejen är att man alltid jobbar med datorerna (utom på idrotten då), så man kan sitta och ta paus ifrån jobbandet lite jämt. Samt att leka på MSN jämt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

... Då kan jag likaväl fråga lite gymnasiefrågor. Snart är det dags att välja gymnasie för mig(går i nian), och jag bor en liten bit norr om Göteborg. Det kommer bli någon form av IT, gärna med mycket grafik. Media funkar också, alltså IT-Media, capishe? Dessa gymnasium har jag hittat:

NTI Gymnasiet

IT Gymnasiet

framtidsgymnasiet

GTG

Cybergymnasiet

GTI's Gymnasieskola

Portalens Gymnasium

GTG, IT Gymnasiet och Portalens Gymnasium är väl de som jag tycker verkar bäst. Är det någon som går på dessa gymnasium? Vad har ni för tider? Hur bra dator får man? ;)

*fNitTizZ*

EDIT: Bah, glömde stort "G" i Göteborg. DU GAMMLA DU FRIA

Gamla stavas med ett m, Siana... Och du ska ha VG i svenska... :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lyssna nu, kids. Jag ska säga det här så snällt jag kan: Om ni går en IT/Media-linje så kommer ni sluta som bensinmacksbiträden och hemlösa. Det finns ALLDELES för många som redan går media eller "något IT-relaterat" och ni kommer alla gå samma öde till mötes, om ni inte uppfinner något riktigt smart (som t ex. en TV som drivs av vatten eller ett operativsystem som inte kan krascha) Snälla, save yourselves from unemployment. Gå Natur eller Samhäll och läs vidare på universitet om ni vill ha ett jobb. Eller bli snickare eller gruvarbetare...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lyssna nu, kids. Jag ska säga det här så snällt jag kan: Om ni går en IT/Media-linje så kommer ni sluta som bensinmacksbiträden och hemlösa. Det finns ALLDELES för många som redan går media eller "något IT-relaterat" och ni kommer alla gå samma öde till mötes, om ni inte uppfinner något riktigt smart (som t ex. en TV som drivs av vatten eller ett operativsystem som inte kan krascha) Snälla, save yourselves from unemployment. Gå Natur eller Samhäll och läs vidare på universitet om ni vill ha ett jobb. Eller bli snickare eller gruvarbetare...

Gruvarbetare verkar intressant... :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor