RavenE Skrivet 15 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2005 Jag ska börja Gymnasiet nu till Sommaren och funderar på att börja IT-Media på John Bauer. Därmed har jag tre frågor: 1, Är det någon här som går den linjen och förklara lite om hur man jobbar och vilka slags uppgifter det är? 2, Har man Matematik B på den linjen? 3, Om svaret är "Ja" på fråga 2, är Matematik B mycket svårare än A? (Eftersom Matematik A nästan är som Matematiken man har i 9:an så är ju den ganska lätt..) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 15 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2005 Går på JB. Iofs inte Media, utan IT. Men jag kan nog svara lite iaf... 1. Man arbetar mycket efter en metod kallad Problem-Baserat-Lärande (PBL) på JB. Och man använder sin dator (som man får) i alla ämnen, utom matte och idrott. 2. Du får välja själv vad du vill läsa. Tror dock inte att Matte B är ett krav på Media. 3. Ja, Matte B är svårare än A. C är svårare än B, osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 15 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 november, 2005 Går på JB. Iofs inte Media, utan IT. Men jag kan nog svara lite iaf... 1. Man arbetar mycket efter en metod kallad Problem-Baserat-Lärande (PBL) på JB. Och man använder sin dator (som man får) i alla ämnen, utom matte och idrott. 2. Du får välja själv vad du vill läsa. Tror dock inte att Matte B är ett krav på Media. 3. Ja, Matte B är svårare än A. C är svårare än B, osv. 1, Okej. Då du säger PBL, får man ett problem som man då ska lösa eller? 2, JAA! Jag gillar inte matte speciellt mycket så det är skönt om det inte är ett krav 3, Jo, det vet jag, men tack för svar iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 15 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2005 (redigerad) 1, Okej. Då du säger PBL, får man ett problem som man då ska lösa eller? Ungefär. Lite svårt att förklara. EDIT: Men Matte A måste alla läsa, oavsett linje. Redigerad 15 november, 2005 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 15 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 november, 2005 (redigerad) Ungefär. Lite svårt att förklara. Okej. Tack så mycket för svaren! Skulle du kunna svara på en fråga till och göra mig en tjänst? Fråga: Får man datorn, eller får man köpa ut den för en billig peng efter studietiden? Tjänst: Skulle du kunna fråga nån på din skola om det är ett krav med matte B? Men Matte A måste alla läsa, oavsett linje. Jo, det det jag. En fråga till: Vart går du på JB? Alltså i vilken stad. Redigerad 15 november, 2005 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 15 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2005 Fråga: Får man datorn, eller får man köpa ut den för en billig peng efter studietiden? Du får köpa ut den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 15 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2005 Örebro. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 15 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 november, 2005 (redigerad) Du får köpa ut den. Okej. Tack för svaret. Ungefär hur mkt kostar den då? Örebro. Okej. Redigerad 15 november, 2005 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 15 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2005 Skulle gissa på någon tusenlapp... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 15 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 november, 2005 Okej. Tack för alla svar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 15 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2005 Ja, Matte B är svårare än A. C är svårare än B, osv. Naa, jag och alla jag har pratat med tycker: A & B är ungefär lika lätt C & D är båda mycket mycket svårare än A & B E är lite lättare än C & D bara man är bra på de andra kurserna för man räknar på samma sätt fast med Imaginära tal (roten ur -1) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 15 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2005 Jag ska börja Gymnasiet nu till Sommaren och funderar på att börja IT-Media på John Bauer. Därmed har jag tre frågor: 1, Är det någon här som går den linjen och förklara lite om hur man jobbar och vilka slags uppgifter det är? 2, Har man Matematik B på den linjen? 3, Om svaret är "Ja" på fråga 2, är Matematik B mycket svårare än A? (Eftersom Matematik A nästan är som Matematiken man har i 9:an så är ju den ganska lätt..) Har en kamrat som har gått där. Han hoppade av o tog naturvetenskap på ett vanligt gymnasium istället. Helt uruselt enligt honom. Man får inga böcker, men man läser inte mindre för det. Alltså får man läsa direkt från datorskärmen, vilket e skitjobbigt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 15 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 november, 2005 Okej. Men många som jag känner som går där tycker att det är hur bra som helst Men, men...alla har ju olika åsikter.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Peskele Skrivet 15 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2005 Vet inte om det här stämmer överens med alla John Bauer skoler, men iaf är det inte så att John Bauer har långa skoldagar och typ inga läxor? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 15 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2005 Naa, jag och alla jag har pratat med tycker: A & B är ungefär lika lätt Det stämmer inte alls, A är som nians matte, sen B, det är galet. I min klass hade ingen problem alls med A, sen i B-kursen fick långt över halva klassen IG (även jag men det fixade jag upp i september). Har även hört folk säga att C är lättare än B. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 15 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2005 Alla mattekurser utom A ligger väl på ganska jämn, fast hög nivå. Jag fick VG i MatteA och MatteB och ligger just nu på G+ i MatteC, det är fan svårt! Om man tänker tillbaka på matten i högstadiet var ju det bit av en tårta. Jag fick mvg på de flesta proven och i betyget och jag tog aldrig hem matteboken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Benvit Skrivet 15 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2005 Vad jag har hört och har även kompisar som går där är det skit, slappt som tusan och dåliga lärare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 15 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2005 (redigerad) ... Då kan jag likaväl fråga lite gymnasiefrågor. Snart är det dags att välja gymnasie för mig(går i nian), och jag bor en liten bit norr om Göteborg. Det kommer bli någon form av IT, gärna med mycket grafik. Media funkar också, alltså IT-Media, capishe? Dessa gymnasium har jag hittat: NTI Gymnasiet IT Gymnasiet framtidsgymnasiet GTG Cybergymnasiet GTI's Gymnasieskola Portalens Gymnasium GTG, IT Gymnasiet och Portalens Gymnasium är väl de som jag tycker verkar bäst. Är det någon som går på dessa gymnasium? Vad har ni för tider? Hur bra dator får man? *fNitTizZ* EDIT: Bah, glömde stort "G" i Göteborg. DU GAMMLA DU FRIA Redigerad 15 november, 2005 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 15 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2005 Hur bra dator får man? Är det det som bestämmer vilket gymnasie du väljer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 15 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2005 Är det det som bestämmer vilket gymnasie du väljer? Tror du det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts