Jump to content

3 Frågor om Gymnasiet!

RavenE
 Share

Recommended Posts

Jag ska börja Gymnasiet nu till Sommaren och funderar på att börja IT-Media på John Bauer.

Därmed har jag tre frågor:

1, Är det någon här som går den linjen och förklara lite om hur man jobbar och vilka slags uppgifter det är?

2, Har man Matematik B på den linjen?

3, Om svaret är "Ja" på fråga 2, är Matematik B mycket svårare än A? (Eftersom Matematik A nästan är som Matematiken man har i 9:an så är ju den ganska lätt..:ermm:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 43
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Går på JB. Iofs inte Media, utan IT. Men jag kan nog svara lite iaf...

1. Man arbetar mycket efter en metod kallad Problem-Baserat-Lärande (PBL) på JB. Och man använder sin dator (som man får) i alla ämnen, utom matte och idrott.

2. Du får välja själv vad du vill läsa. Tror dock inte att Matte B är ett krav på Media.

3. Ja, Matte B är svårare än A. C är svårare än B, osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Går på JB. Iofs inte Media, utan IT. Men jag kan nog svara lite iaf...

1. Man arbetar mycket efter en metod kallad Problem-Baserat-Lärande (PBL) på JB. Och man använder sin dator (som man får) i alla ämnen, utom matte och idrott.

2. Du får välja själv vad du vill läsa. Tror dock inte att Matte B är ett krav på Media.

3. Ja, Matte B är svårare än A. C är svårare än B, osv.

1, Okej. Då du säger PBL, får man ett problem som man då ska lösa eller?

2, JAA! Jag gillar inte matte speciellt mycket så det är skönt om det inte är ett krav :lol:

3, Jo, det vet jag, men tack för svar iaf :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ungefär. Lite svårt att förklara. :ermm:

Okej. Tack så mycket för svaren!

Skulle du kunna svara på en fråga till och göra mig en tjänst?

Fråga: Får man datorn, eller får man köpa ut den för en billig peng efter studietiden?

Tjänst: Skulle du kunna fråga nån på din skola om det är ett krav med matte B?

Men Matte A måste alla läsa, oavsett linje.

Jo, det det jag.

En fråga till: Vart går du på JB? Alltså i vilken stad.

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, Matte B är svårare än A. C är svårare än B, osv.

Naa, jag och alla jag har pratat med tycker:

A & B är ungefär lika lätt

C & D är båda mycket mycket svårare än A & B

E är lite lättare än C & D bara man är bra på de andra kurserna för man räknar på samma sätt fast med Imaginära tal (roten ur -1)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska börja Gymnasiet nu till Sommaren och funderar på att börja IT-Media på John Bauer.

Därmed har jag tre frågor:

1, Är det någon här som går den linjen och förklara lite om hur man jobbar och vilka slags uppgifter det är?

2, Har man Matematik B på den linjen?

3, Om svaret är "Ja" på fråga 2, är Matematik B mycket svårare än A? (Eftersom Matematik A nästan är som Matematiken man har i 9:an så är ju den ganska lätt..B))

Har en kamrat som har gått där. Han hoppade av o tog naturvetenskap på ett vanligt gymnasium istället.

Helt uruselt enligt honom.

Man får inga böcker, men man läser inte mindre för det.

Alltså får man läsa direkt från datorskärmen, vilket e skitjobbigt...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Naa, jag och alla jag har pratat med tycker:

A & B är ungefär lika lätt

Det stämmer inte alls, A är som nians matte, sen B, det är galet.

I min klass hade ingen problem alls med A, sen i B-kursen fick långt över halva klassen IG (även jag men det fixade jag upp i september).

Har även hört folk säga att C är lättare än B.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla mattekurser utom A ligger väl på ganska jämn, fast hög nivå. Jag fick VG i MatteA och MatteB och ligger just nu på G+ i MatteC, det är fan svårt! Om man tänker tillbaka på matten i högstadiet var ju det bit av en tårta. Jag fick mvg på de flesta proven och i betyget och jag tog aldrig hem matteboken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

... Då kan jag likaväl fråga lite gymnasiefrågor. Snart är det dags att välja gymnasie för mig(går i nian), och jag bor en liten bit norr om Göteborg. Det kommer bli någon form av IT, gärna med mycket grafik. Media funkar också, alltså IT-Media, capishe? Dessa gymnasium har jag hittat:

NTI Gymnasiet

IT Gymnasiet

framtidsgymnasiet

GTG

Cybergymnasiet

GTI's Gymnasieskola

Portalens Gymnasium

GTG, IT Gymnasiet och Portalens Gymnasium är väl de som jag tycker verkar bäst. Är det någon som går på dessa gymnasium? Vad har ni för tider? Hur bra dator får man? B)

*fNitTizZ*

EDIT: Bah, glömde stort "G" i Göteborg. DU GAMMLA DU FRIA

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor