Tiger Skrivet 16 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2005 Vote: Nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 16 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2005 (redigerad) Egentligen skall jag inte utrycka mig i dessa trådar. Så jag låter bli att skriva nackdelarna med att snusa för det är ingen som slutar för det. Samt att folk blir arga på mig och börjar käfta emot. Så jag svarar enkelt på trådens fråga och går därefter min väg. Får alltid The Dude emot mig som är exakt lika envis som jag Vote: Nej. Redigerad 16 november, 2005 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 16 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2005 Ja det gör jag men inte så jätte ofta... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 16 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2005 + att man får vidrig andedräkt. Tuggummi ? Nu när jag har tjej går jag alltid runt med en tuggummi påse i fickan . Perfekt. Och en fråga längre bak i tråden vad en dosa kostar här . På Konsum får jag en portion Rapé för 20, annars på andra affärer ligger det runt 22-23,- Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 16 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2005 Votar, Ja när det bjuds Samma här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_KeeperBoy Skrivet 16 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2005 (redigerad) Tuggummi ? Nu när jag har tjej går jag alltid runt med en tuggummi påse i fickan . Perfekt. Och en fråga längre bak i tråden vad en dosa kostar här . På Konsum får jag en portion Rapé för 20, annars på andra affärer ligger det runt 22-23,- Så om om du möter tjejen nånstans å ni kanske ska kyssa varann (oplanerat)så måste du säga till henne å vänta för att du måste tugga tuggummi för att få bort din dåliga andedräkt Redigerad 16 november, 2005 av The_KeeperBoy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 16 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2005 (redigerad) Nej, är däremot lite sugen på att testa att trycka upp te i käften. Redigerad 16 november, 2005 av CurunirOfValinor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 16 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2005 Nej, är däremot lite sugen på att testa att trycka upp te i käften. Jag har prövat och tyckte inte speciellt mycket om det. Smakade inte så mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 16 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2005 Nej. Det luktar ju fan skit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 16 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 november, 2005 MUAhahahAHAhahAHAa ,käNn Er EGda^ Jag kan köpa en dosa ettan bak och ettan portion för 10 spänn på ett ställe i stan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 16 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2005 (redigerad) MUAhahahAHAhahAHAa ,käNn Er EGda^ Jag kan köpa en dosa ettan bak och ettan portion för 10 spänn på ett ställe i stan Känn dig ägd. Jag snusar inte och sparar därmed minst 10 spänn, istället för att slänga bort pengar på snus och få en snusgrop, dålig andedräkt, och värre tandkött för varje gång man andvänder det. Redigerad 16 november, 2005 av Cortez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 16 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2005 Tuggummi ? Nu när jag har tjej går jag alltid runt med en tuggummi påse i fickan . Perfekt. Och en fråga längre bak i tråden vad en dosa kostar här . På Konsum får jag en portion Rapé för 20, annars på andra affärer ligger det runt 22-23,- Fan vad orättvist, jag får betala minst 25 för en rapé. Sen ni som fördömmer snus, har ni äns provat? @Zcruwen hur då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_KeeperBoy Skrivet 16 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2005 (redigerad) Sen ni som fördömmer snus, har ni äns provat? Nej men man lär sig iaf lite i skolan Redigerad 16 november, 2005 av The_KeeperBoy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 16 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 november, 2005 (redigerad) Det är ett par turkar som har det där stället jag brukar köpa på, varje gång jag går in så frågar jag om dom har nått för 10 kronor, då lägger dom alltid upp en dosa med (insert valfrit snus) bak och (insert valfrit snus) port. Nej men man lär sig iaf lite i skolan This is really weird, jag känner folk som har snusat nästan hela sitt liv, och dom har aldrig någonsin fått åka in till sjukhus pga nån snus (ex muncancer) Dom har inte heller fått dåligt tandkött eller dåliga tänder Det beror mest på vad du själv har för tandhygien Redigerad 16 november, 2005 av ZcruweN Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 16 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2005 Det är ett par turkar som har det där stället jag brukar köpa på, varje gång jag går in så frågar jag om dom har nått för 10 kronor, då lägger dom alltid upp en dosa med (insert valfrit snus) bak och (insert valfrit snus) port. This is really weird, jag känner folk som har snusat nästan hela sitt liv, och dom har aldrig någonsin fått åka in till sjukhus pga nån snus (ex muncancer) Dom har inte heller fått dåligt tandkött eller dåliga tänder Det beror mest på vad du själv har för tandhygien Men dom kan ju inte gå med vinnst då? Fick skruf gratis av en polare förr, hans farsa jobba där. Men säg det goda som varar länge... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_KeeperBoy Skrivet 16 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2005 http://www.tupakka.org/asp2r/default2.asp?...03&agc=0&gc=430 Snusets inverkan på slemhinnorna Vid upprepad beröring med snus irriteras slemhinnorna. Redan efter ett ganska kortvarigt snusande kan man se förändringar på slemhinnan där var snuset hålls. Först blir slemhinnan skrynklig och skrovlig. Ojämnheterna är ljusa och ibland något gulbruna. På ytan finns ofta rester av snus. Den skada som det kortvariga snusandet åsamkat återställs vanligen genast efter att man slutat snusa.Efter långvarigt snusande förändras slemhinnornas färg så småningom och de blir samtidigt hårdare. Hos känsligare personer börjar slemhinnan spricka upp. Slemhinnorna i hela munnen irriteras och de blir tjockare. Regelbunden snusning färgar slemhinnorna brunaktiga. Snusandet kan också leda till att tandköttet dras uppåt på sina ställen, varvid tandrötterna kan komma fram. Inflammation i tandköttet. Efter långvarigt bruk orsakar snuset tandköttsinflammation. Inflammationen ger ofta upphov till illaluktande andedräkt. Snusarens tänder och ljusa framtandsplomber kan bli bruna till färgen. Snusets grova tillsatsämnen kan också tära på tänderna. Då salivavsöndringen ökar känner snusaren ett behov av att spotta. Långvarigt snusande orsakar också sjukdomar i tandköttsvävnaden. Då vävnaderna fräts börjar tanden hänga och kan till slut lossa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 16 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 november, 2005 *LÅNG jävla MaddaFakka text* Jag fatta inte ett skit av det som stog där och jag orkar inte anstränga mig för att läsa igenom och förstå nått heller,men Snusa komemr jag allt fortsätta med det är mitt liv jag förstör inte dit så det så Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 16 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2005 Egentligen skall jag inte utrycka mig i dessa trådar. Så jag låter bli att skriva nackdelarna med att snusa för det är ingen som slutar för det. Samt att folk blir arga på mig och börjar käfta emot. Så jag svarar enkelt på trådens fråga och går därefter min väg. Får alltid The Dude emot mig som är exakt lika envis som jag Vote: Nej. Jag är ju som sagt ingen snusare så du får gärna säga vad du tycker. Har bara provat en gång, fick en dosa av min syster som hon vunnit i en fiskdamm Det smakade iofs rätt gott, nåt mentolsheisse fast jag blev illamående och yr i huvudet :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 16 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2005 Nej, är för interligent för sånt. Men ändå så kan du inte stava till "intelligent". --- Aldrig snusat, kommer aldrig göra. Som jag ser det så finns det inget positivt med det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 16 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2005 (redigerad) Taha @ totalägning av Krullet. Jag snusar ej, tänker inte göra då jag tycker det ser enormt äckligt ut och luktar bajs. Men ska man snusa ska man snusa kramsnus och inte mes-portionssnus. Redigerad 16 november, 2005 av Bubbli Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts