Arman Skrivet 15 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2005 Helt klart att du ska använda "Burly Brawl". Låten då Neo möter alla agent Smiths i "The Matrix Reloaded"... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 15 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2005 Jaa jag har en till! Audioslave - Show Me How To Live Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 15 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2005 Manowar - fight until we die. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 15 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2005 Motörhead- killers motörhead- overkill system of a down- attack Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 16 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2005 Jaa jag har en till! Audioslave - Show Me How To Live Ahh Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crouching.tiger Skrivet 16 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2005 (redigerad) I film tycker jag att det blir bäst om man INTE tar en lättsmält pseudo-metallåt. det har vi hört förr. nåt mäktigt. nu vet jag ju inte om du gör en thriller/action eller komedi/action eller skräck/action, så jag är snäll och ger en hel drös förslag. kolla på Battle Royale hur dom har använt klassisk musik i dom blodiga striderma, väldigt snyggt. en modernare version är ju Era, inget man sitter och lyssnar på kanske, men jag vet av egen erfarenhet att vissa av deras låtar passar otroligt bra i actionscener. eller om det ska vara högt tempo nån instrumental bluegrass-låt (bluegrass=musikgenre som blandar element ur folk och tidig country, oftast med mycket snabb takt och med dominerande banjostämma). det blir fartigt och ger en ganska psykopatisk känsla. om du vill att scenen ska vara endast cool rekommenderar jag en av surflåtarna från Pulp Fiction, de snabbaste är Comanche (spelas i scenen där Marsellus Wallace blir våldtagen) och Misirlou (spelas i förtexterna, väldigt snabb och bra, men den passar kanske inte riktigt i en actionscen. ville ändå nämna den). annars kan du ta en jazzlåt eller blueslåt, det är ju ganska typiskt gangsters och liknande. Guns of Brixton av The Clash kan också rekommenderas. just den låten är som en blandning av punk och gangsterrap. Redigerad 16 november, 2005 av Crouching.tiger Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 16 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 november, 2005 Tackar så mycket för alla tips. Det kommer bli suveränt dethär. Ni kan få se filmen när den är klar, om så önskas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 16 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2005 Ja, det vill vi. Bara den är bra så Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 16 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2005 Vet inte om jag skulle kalla "guns of brixton" för punk/gangster-rap...för det första kommer jag aldrig kalla clash punk heller....möjligtvis "new wave" med lite punk... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 16 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2005 Sweet - Ballroom Blitz. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 16 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 november, 2005 Sweet - Ballroom Blitz. Men lol. Fan, det är rätt bra endå. I nån figthinscen kan man nog ha den endå, kommer se rätt dumt ut, men det är ju trots allt en actionparodi. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 16 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2005 (redigerad) De använde den ju i Kung Fu Hustle... såg inte alls särskilt tokigt ut, enligt moi. EDIT: I trailern, that is. Har inte sett filmen. Redigerad 16 november, 2005 av Crice Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crouching.tiger Skrivet 17 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2005 Vet inte om jag skulle kalla "guns of brixton" för punk/gangster-rap...för det första kommer jag aldrig kalla clash punk heller....möjligtvis "new wave" med lite punk... Hmm, menade nog mer att den milt påminner om både punk och gangsterrap, inte att den är det (det finns visst ingen smilie som skäms, men den skulle ha varit här). Weener, vad tog du för låt(ar)? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 17 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2005 Jag kom på en till passande låt som innehåller lite körsång också. Ministry - No W Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 17 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 november, 2005 Hmm, menade nog mer att den milt påminner om både punk och gangsterrap, inte att den är det (det finns visst ingen smilie som skäms, men den skulle ha varit här). Weener, vad tog du för låt(ar)? Jag har laddat ner i princip alla låtar som skrivits i tråden, och försöker välja. Eftersom vi inte börjat filma än så har jag inte valt några än, men jag tror det blir "Burly Brawl" ur Matrix, hittde även på egen hand en låt ur Matrix Revouloutions (Slutscenen där Neo slåss mot Mr.Smith i regnet och 10.00000000 andra Smithar står och kollar på.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 17 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2005 Mahlers femma. Det blir fint. Kanske lite opera, fast det är uttjatat på ett indie-vis, om du förstår vad jag menar. Men om du vill ha något åt det hållet skulle Nosum Dorma passa fint. Det skulle även vara fint med Tolvkillingsoperan, som Woody använder som soundtrack i Shadows and Fog! Den skulle passa finfint till en aktionscen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts