mr_tobbe Skrivet 15 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2005 (redigerad) Mitt nuvarande batteri är helt fullkomligt slut till min laptop, jag kan inte ens starta datorn. Och för tillfället har jag ingen lust att köpa ett nytt batteri för 1200kr, till en skräpdator Så jag undrar om det är möjligt att "göra" ett tillfälligt batteri av vanliga batterier. Mitt nuvarande batteri ska vara på 10.8V, så jag undrar om man bara kanske kan ta normalstora 1.5 Voltare och seriekoppla x7 =10,5 volt, eller räcker det inte med 10,5 volt, behövs det verkligen exakt 10.8? Eller har ni någon bättre kombination?, kan vara andra batteriertyper. Om nu detta kanske kan fungera så kan jag öppna mitt gamla batteripack och parallelkoppla fler batterierpack så att det är helt fullt och koppla in skiten till kontakterna, det bör ju fungera, eller? Eller har någon nåt HELT annat förslag så säg gärna! Redigerad 15 november, 2005 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 15 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2005 Naa, det borde väl gå... bara det är samma spänning Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 15 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2005 Testa googla på "Make own battery", Annars vet jag inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 15 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2005 (redigerad) Eller har ni någon bättre kombination?, kan vara andra batteriertyper. .köp laddningsbara batterier.. dom ligger på 1,2V så 9st = 10,8V.. + att dom är laddningsbara men en dator drar väl en hel del ström antar jag.. då får du parallellkoppla flera ack som du sa.. Redigerad 15 november, 2005 av ^MeTaNoLiC^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 15 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2005 Mitt nuvarande batteri är helt fullkomligt slut till min laptop, jag kan inte ens starta datorn. Och för tillfället har jag ingen lust att köpa ett nytt batteri för 1200kr, till en skräpdator Så jag undrar om det är möjligt att "göra" ett tillfälligt batteri av vanliga batterier. Mitt nuvarande batteri ska vara på 10.8V, så jag undrar om man bara kanske kan ta normalstora 1.5 Voltare och seriekoppla x7 =10,5 volt, eller räcker det inte med 10,5 volt, behövs det verkligen exakt 10.8? Eller har ni någon bättre kombination?, kan vara andra batteriertyper. Om nu detta kanske kan fungera så kan jag öppna mitt gamla batteripack och parallelkoppla fler batterierpack så att det är helt fullt och koppla in skiten till kontakterna, det bör ju fungera, eller? Eller har någon nåt HELT annat förslag så säg gärna! Öh... Kör med strömsladden i? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 15 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 november, 2005 Öh... Kör med strömsladden i? Öh...jag kanske vill använda den till det den är skapad för. Att vara portabel. Nödvändigt att sitta vid en bärbar om man har en extremt mycket bättre stationär. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Ryder Skrivet 15 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2005 Öh...jag kanske vill använda den till det den är skapad för. Att vara portabel. Nödvändigt att sitta vid en bärbar om man har en extremt mycket bättre stationär. Ladda upp den med strömmkabeln då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 15 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2005 (redigerad) Ladda upp den med strömmkabeln då? .men han skrev ju Mitt nuvarande batteri är helt fullkomligt slut vilket låter som att det inte tar emot laddning eller laddas ur direkt.. Redigerad 15 november, 2005 av ^MeTaNoLiC^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 15 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 november, 2005 .men han skrev ju vilket låter som att det inte tar emot laddning eller laddas ur direkt.. Precis, det ser ut som att den laddar, sen försvinner lampan, och det går inte att sätta på datorn via batteriet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts