Alle090 Skrivet 15 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2005 Tja, jag skulle vilja formatera om min gammla win 98. :"> den är lite smittad och det är många fel på den. :'( problemet är att jag har glömt hur man formaterade om win 98:a. jag har vetat men glömt. :'( Jag har Win 98 cd, grafik korts cd men saknar ljud cd. :'( :"> jag ska bygga en dator efter nyår men jag skulle vilja använda den gammla datan till internet och chatt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 15 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2005 Gå i i dos-läge och skriv: Format: C:\ Y Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 15 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 november, 2005 Gå i i dos-läge och skriv: Format: C:\ Y Två frågor: 1. var går jag in i dos-läge. är det när den startar eller någonstans i windows mappen. 2. skriver ja bara in "format:c/" och sen sätter den igång? ush jag skäms. jag är så noobig på sånt här?! :'( :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 15 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2005 Två frågor: 1. var går jag in i dos-läge. är det när den startar eller någonstans i windows mappen. 2. skriver ja bara in "format:c/" och sen sätter den igång? ush jag skäms. jag är så noobig på sånt här?! :'( :"> Sätt i en startdiskett, eller starta från Windows... jag vet itne var, men sök på DOS ^^ När du har skrivit: Format C:\ så frågar den: vill du formera enhet C:\ Y/N? tryck då: Y Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 15 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 november, 2005 Tack, jag har både startdiskett och cd till win98. ska försöka när jag kommer hem. tack Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 15 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2005 Du formaterar inte ett operativ-system du formaterar en hårddsik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 15 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2005 På windows 98 så sätt på datorn, stoppa in skivan, stoppa in win98 disketten. Stäng av datorn, vänta 15 sekunder(standardgrej). När du har Win98 disketten kommer det komma en meny där det direkt där du kan välja att formatera valfri hårddisk och installera nytt operativsystem eller bara installera 98 utan formatering om du känner för att ha 2 operativsystem installerade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 15 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 november, 2005 På windows 98 så sätt på datorn, stoppa in skivan, stoppa in win98 disketten. Stäng av datorn, vänta 15 sekunder(standardgrej). När du har Win98 disketten kommer det komma en meny där det direkt där du kan välja att formatera valfri hårddisk och installera nytt operativsystem eller bara installera 98 utan formatering om du känner för att ha 2 operativsystem installerade. Alltså Jag vill tömma hårddisken och ominstallera operativ systemet men hade glömt hur man gjorde. Den är ju som sagt lite smittad. Men tack allihop nu när jag kommer hem så ska jag formatera hårddisken. om det går fel så skyller jag på er the-copy (Quote)Du formaterar inte ett operativ-system du formaterar en hårddsiken.(Quote) Och jag vet att jag inte fomaterar operativ systemet. Men operativ systemet ligger ju på hårddisk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts