Weener Skrivet 14 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2005 Jo det är så, jag söker en hemsida där man kan hitta skolkataloger, gamla och nya från hela sveriges kommun. Någon som vet nån hemsida där man kan hitta vilken skola och vilken årgång som helst? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 14 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2005 Jo det är så, jag söker en hemsida där man kan hitta skolkataloger, gamla och nya från hela sveriges kommun. Någon som vet nån hemsida där man kan hitta vilken skola och vilken årgång som helst? 1. Sverige är ingen kommun. 2. Nej, det skulle bryta mot pul. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
A13 Skrivet 14 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2005 1. Sverige är ingen kommun. 2. Nej, det skulle bryta mot pul. synd det hade varit fett ...se alla som små ungar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 14 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 november, 2005 Asch då, synd. Sen skrev jag fel, menade inte att sverige var en hel kommun. :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Peskele Skrivet 14 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2005 Det finns en sida där man kan kolla på bilder ifrån gymnasiet men jag kommet inte ihåg sidans namn. :| Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
[B][O][T] Skrivet 14 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2005 Det är inte tillåtet att lägga upp klassfoton på nätet. BOT Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 14 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2005 [O][T],Nov 14 2005, 21:22] Det är inte tillåtet att lägga upp klassfoton på nätet. BOT Mjo, om man har tillstånd av barnets föräldrar. Iofs så bryr sig nog folk inte om den lagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
[B][O][T] Skrivet 14 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2005 PuL står för personuppgiftslagen, en svensk lag (SFS 1998:204). Lagen ersätter den tidigare Datalagen och är en del av EU-anpassningen. Lagen är kontroversiell eftersom den (teoretiskt sett) går emot tryckfrihetslagen?. Detta beror på att flera avsnitt i PuL säger att uppgifter inte får lämnas ut till tredje person. Ex: Jan Guillou får inte lämna ut känslig information om Riddar Arn till Expressen, som i detta fallet är tredje person. Hittils har dock inte lagen hamnat i rättsligt klämmeri med Tryckfrihetsförordningen eller Yttrandefrihetsgrundlagen. BOT Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 14 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2005 [O][T],Nov 14 2005, 21:41] BOT Är skolfotografier känslig information? Man lär sig visst nåt nytt varje dag.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 14 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2005 Är skolfotografier känslig information? Man lär sig visst nåt nytt varje dag.. Alla vill inte att hela världen ska få tillgång till fotografier på dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 14 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2005 Har för mig att skolfoto.net hade en server utanför sverige eller nått sånt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tangelito Skrivet 14 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2005 (redigerad) [O][T],Nov 14 2005, 21:22] Det är inte tillåtet att lägga upp klassfoton på nätet. BOT Okej, jag förstår dig, men varför måste du jämt skriva "BOT" på slutet av din inlägg? Redigerad 15 november, 2005 av Tangelito Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
[B][O][T] Skrivet 15 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2005 Tycker Du oxå det är jobbigt? BOT Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tangelito Skrivet 15 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2005 [O][T],Nov 15 2005, 06:31] Tycker Du oxå det är jobbigt? BOT Ja haha Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts