Jump to content

Get free Laptop,Ipod,ps3 or cellphones

gizmo91
 Share

Recommended Posts

Free gifts will be dispatched to those users that reach the top of their respective waiting list

Det verkar vara nåt slags pyramidspel, vilket är olagligt. Jag har bara skummat igenom informationen på sidan men troligen måste man vänta tills ett visst antal personer har köpt grejen för 40 dollar innan man får sin gratis ipod.

Jag misstänker att det funkar så att alla som köper produkten hamnar i en lista, sen när kanske 10 personer har betalat (10*40 = 400 dollar) får den första personen i listan något för kanske 200 dollar och på det sättet tjänar de på det. När 20 personer betalat får nummer 2 i listan sin ipod eller vad det nu kan vara och så fortsätter det.

Problemet är bara att ju längre ner i listan man hamnar desto mindre är chansen att man överhuvudtaget någonsin kommer få sin gratis pryl. De enda som tjänar på pyramidspel är de som går med tidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det verkar vara nåt slags pyramidspel, vilket är olagligt. Jag har bara skummat igenom informationen på sidan men troligen måste man vänta tills ett visst antal personer har köpt grejen för 40 dollar innan man får sin gratis ipod.

Jag misstänker att det funkar så att alla som köper produkten hamnar i en lista, sen när kanske 10 personer har betalat (10*40 = 400 dollar) får den första personen i listan något för kanske 200 dollar och på det sättet tjänar de på det. När 20 personer betalat får nummer 2 i listan sin ipod eller vad det nu kan vara och så fortsätter det.

Problemet är bara att ju längre ner i listan man hamnar desto mindre är chansen att man överhuvudtaget någonsin kommer få sin gratis pryl. De enda som tjänar på pyramidspel är de som går med tidigt.

Det där verkar helt rätt men det finns en sån sida fast för europa med ingen i listan så då får man grejen snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har för mig att det var sant, såg på nåt forum om en kille som lyckats få en gratis iPod eller var det var. Det ska tydligen vara väldigt mödosamt att gå igenom alla procedurer, och dessutom så måste man vara myndig och bo i USA. Sen kan det väl även vara så att han hade tur i den hypotes som Arvid ställde tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

text

Ja det verkar troligt att det är så...

Tack för tipset

*Nu vet jag vad jag ska göra hemsida om på Webbdesignen* Tihi :wub:

Den första få en klubba :o

-EDIT- Såg just detta: Number Of Customers Needed To Send Out Next Free Xbox 360: 27 B)

Redigerad av Foo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor