Geten123 Skrivet 13 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2005 Hejsan. Jag undrar om det finns nåt program som gör att man kan göra en isokopia av en skiva. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 13 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2005 Hejsan. Jag undrar om det finns nåt program som gör att man kan göra en isokopia av en skiva. Det beror på vilken skiva. Ska du bara göra på en vanlig musikskiva eller gammalt spel duger nero. Men ska du göra en backup från ett nytt spel och sen köra det med daemontools utan patchar och sånt, måste du ha alcohol 120% och aktivera alla dpm och sådana alternativ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Geten123 Skrivet 13 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 november, 2005 Det beror på vilken skiva. Ska du bara göra på en vanlig musikskiva eller gammalt spel duger nero. Men ska du göra en backup från ett nytt spel och sen köra det med daemontools utan patchar och sånt, måste du ha alcohol 120% och aktivera alla dpm och sådana alternativ. Det är ett spel som är hyffsat nytt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 13 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2005 Det är ett spel som är hyffsat nytt. Då får du nog köpa alcohol 120% och läsa lite guider om hur du gör en 1:1-kopia. Finns ju demo så att du kan se om det funkar. Men det funkar för mig med anti-blaxx, daemon tools och en alcohol-kopia som jag skapar med dpm-analys, ingen korrigering av skadade sektorer och låg läsningshastighet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Geten123 Skrivet 13 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 november, 2005 Då får du nog köpa alcohol 120% och läsa lite guider om hur du gör en 1:1-kopia. Finns ju demo så att du kan se om det funkar. Men det funkar för mig med anti-blaxx, daemon tools och en alcohol-kopia som jag skapar med dpm-analys, ingen korrigering av skadade sektorer och låg läsningshastighet. Ok. Kanske kan få tag på det på ett annat sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 13 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2005 Jag brukar köra med UltraISO när jag gör ISO filer av mina saker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Geten123 Skrivet 13 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 november, 2005 Jag brukar köra med UltraISO när jag gör ISO filer av mina saker. Är det bra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 13 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2005 Är det bra? Det fungerar bra iallfall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
3reZZ Skrivet 13 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2005 Så här gör jag när jag ska göra iso av mina ps2 spel. Funkar säkert lika bra med pc och liknande ?.. du måste ha dvd decrypter som du kan hitta på google.. 1. Sätt i skivan som du vill kopiera i din dvd läsare. 2. Starta dvd decrypter 3. Välj Mode->Iso->Read 4. Under source fliken väljer du vilken dvd läsare som ska användas (om du har fler än en dvs) 5. Under destination så väljer du vart image filen ska sparas i din hårdisk 6. Tryck på bilden längst ner under destination Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 14 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2005 Är det bra? Det gör inte 1:1-kopior, så ska du spela med UltraISOs iso-filer måste du ha en patch, och då förlorar du nyttan med att göra iso-filer av dina spel (då kan du likaväl ha en nocd-patch). Mitt tips är Alcohol120%, ska du ha hjälp, släng iväg ett pm till mig så ska vi nog lösa det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts