eXotic Skrivet 7 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2005 Ja, nu är det så att pappa sa i helgen att vi skulle uppgradera till 2Mbit och att han hade ringt och sagt till eller om han hade mejlat eller något, och han hade fått beskedet om att det skulle dröja ett dygn, men alla mina kompisar som har uppgraderat har fått vänta en vecka så jag litar mer på att det tar en vecka. Men jag undrar om det finns något sätt att kolla hur snabb uppkoppling man har, kollar man via nätverksinställningarna eller nått sånt så står det ju bara 100Mbit, och det är ju nånting att linan skulle klara det om vi hade bättre lina eller nått sånt, men jag vill se hur mycket vi har, om det går. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 7 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2005 Också undrat det några har ju en ikon nere i det högra hörnet där det e typ 2 skärmar o en sladd på bilden så håller man kvar musen så ser man hstigheten... HUr fixar man en sån grej -----------------------------> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 7 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 november, 2005 Också undrat det några har ju en ikon nere i det högra hörnet där det e typ 2 skärmar o en sladd på bilden så håller man kvar musen så ser man hstigheten... HUr fixar man en sån grej -----------------------------> Jo, vi har en sådan ikon, men det står 100Mbit på den, så jag tror den ljuger för mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 7 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2005 Jo, vi har en sådan ikon, men det står 100Mbit på den, så jag tror den ljuger för mig Aha.. Hur fixar man en sådan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 7 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2005 Också undrat det några har ju en ikon nere i det högra hörnet där det e typ 2 skärmar o en sladd på bilden så håller man kvar musen så ser man hstigheten... HUr fixar man en sån grej -----------------------------> Men ffs den visar bara hastigheten mellan eran dator och modemet! Inte mellan Modemet och Telestationen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 7 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2005 Men ffs den visar bara hastigheten mellan eran dator och modemet! Inte mellan Modemet och Telestationen. Áhahe SorRy men kan inte så värst mycket om datorer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 7 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2005 Áhahe SorRy men kan inte så värst mycket om datorer Ahh de e lungt, inte meningen om jag lät sur Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Benvit Skrivet 7 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2005 AC-Net Hastighetstest Annars finns tp-test också, googla Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 7 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 november, 2005 AC-Net Hastighetstest Annars finns tp-test också, googla 1903 Kbit/s säger den, då är allså uppgraderingen klar ? Men jag märker ingen skillnad i varken ping på cs eller att internet går fortare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 7 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2005 (redigerad) 6606 kbit/sek.. hur snabbt e det då? Vet inte men kanske kan få lite snabbare om jag stänger några program .. testar Edit : 6885 kbit/sek Har chellos "medium" paket som borde va mellan 2-8 Mbit /sek Redigerad 7 november, 2005 av Xazzi Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 7 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 november, 2005 6606 kb/sek.. hur snabbt e det då? Vet inte men kanske kan få lite snabbare om jag stänger några program .. testar Ungefär 6,5Mbit i sekunden, om det nu ens finns något sådant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 7 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2005 10000 per sekund. Är det hastigheten man överför med, eller hastigheten på internet? Har 24mb BBB, ska bara kunna tanka i 3000/s då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 7 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2005 Det finns tyvärr inget sätt att kolla sin hastighet, förutom att ringa sin ISP. Testet visade 650 Kbps, när jag egentligen har 8 Mbps. Problemet ligger i att man bara kan kolla sin anslutning mot en server, och oftast har man högre hastighet än servern. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 7 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 november, 2005 Det finns tyvärr inget sätt att kolla sin hastighet, förutom att ringa sin ISP. Testet visade 650 Kbps, när jag egentligen har 8 Mbps. Problemet ligger i att man bara kan kolla sin anslutning mot en server, och oftast har man högre hastighet än servern. Jaha, men då får man väl gå på känsla då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 7 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2005 Det finns tyvärr inget sätt att kolla sin hastighet, förutom att ringa sin ISP. Testet visade 650 Kbps, när jag egentligen har 8 Mbps. Problemet ligger i att man bara kan kolla sin anslutning mot en server, och oftast har man högre hastighet än servern. Njea.. Det som står på pappret stämmer oftast inte med verkligheten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 7 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2005 (redigerad) 8250kb/sek - har 10mbit BBB. Lystring! Alla som har Bredbandsbolaget med fiber kommer under 2006 få 100mbit/sek gratis! http://www.bredbandsbolaget.se/portal/PRIV..._BREDBAND%2B100 Det är klart vecka 4 hos mig edit: vecka 49! snart ju! Din bredbandsanslutning kommer att uppgraderas till 100 Mbit/sekund nedströms och 10 Mbit/sekund uppströms vecka 49 Redigerad 7 november, 2005 av Ceone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Benvit Skrivet 7 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2005 8250kb/sek - har 10mbit BBB. Lystring! Alla som har Bredbandsbolaget med fiber kommer under 2006 få 100mbit/sek gratis! http://www.bredbandsbolaget.se/portal/PRIV..._BREDBAND%2B100 Det är klart vecka 4 hos mig edit: vecka 49! snart ju! Men åh! Jävla storstadsbor.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 7 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2005 AC-Net Hastighetstest Annars finns tp-test också, googla 460 när man har 50 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 7 november, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2005 TPtest funkar för mig... ganska bra test iaf:P Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 7 november, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 november, 2005 (redigerad) Om jag säger så här istället, hur lång tid tar det att uppgradera ungefär ? Redigerad 7 november, 2005 av x_simpa_x Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts