Jump to content

Kan man kolla hur snabb uppkoppling man har?

eXotic
 Share

Recommended Posts

Ja, nu är det så att pappa sa i helgen att vi skulle uppgradera till 2Mbit och att han hade ringt och sagt till eller om han hade mejlat eller något, och han hade fått beskedet om att det skulle dröja ett dygn, men alla mina kompisar som har uppgraderat har fått vänta en vecka så jag litar mer på att det tar en vecka.

Men jag undrar om det finns något sätt att kolla hur snabb uppkoppling man har, kollar man via nätverksinställningarna eller nått sånt så står det ju bara 100Mbit, och det är ju nånting att linan skulle klara det om vi hade bättre lina eller nått sånt, men jag vill se hur mycket vi har, om det går.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Också undrat det B)

några har ju en ikon nere i det högra hörnet där det e typ 2 skärmar o en sladd på bilden så håller man kvar musen så ser man hstigheten... HUr fixar man en sån grej :P ----------------------------->

Jo, vi har en sådan ikon, men det står 100Mbit på den, så jag tror den ljuger för mig :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Också undrat det :shifty:

några har ju en ikon nere i det högra hörnet där det e typ 2 skärmar o en sladd på bilden så håller man kvar musen så ser man hstigheten... HUr fixar man en sån grej B) ----------------------------->

Men ffs den visar bara hastigheten mellan eran dator och modemet! Inte mellan Modemet och Telestationen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns tyvärr inget sätt att kolla sin hastighet, förutom att ringa sin ISP. Testet visade 650 Kbps, när jag egentligen har 8 Mbps. Problemet ligger i att man bara kan kolla sin anslutning mot en server, och oftast har man högre hastighet än servern.

Jaha, men då får man väl gå på känsla då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns tyvärr inget sätt att kolla sin hastighet, förutom att ringa sin ISP. Testet visade 650 Kbps, när jag egentligen har 8 Mbps. Problemet ligger i att man bara kan kolla sin anslutning mot en server, och oftast har man högre hastighet än servern.

Njea.. Det som står på pappret stämmer oftast inte med verkligheten :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

8250kb/sek - har 10mbit BBB.

Lystring! :shifty: Alla som har Bredbandsbolaget med fiber kommer under 2006 få 100mbit/sek gratis! :P

http://www.bredbandsbolaget.se/portal/PRIV..._BREDBAND%2B100

Det är klart vecka 4 hos mig

edit: vecka 49! B) snart ju!

Din bredbandsanslutning kommer att uppgraderas till 100 Mbit/sekund nedströms och 10 Mbit/sekund uppströms vecka 49 
Redigerad av Ceone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor