Jump to content

Beep-test?

R2D2
 Share

Recommended Posts

Någon mer som har gjort det?

Vi gjorde det idag.

Fick 9.10. Ska satsa på att träna så att jag får 12 i vår.

Om det är någon som undrar, så ska jag skaffa en bra beskrivning.

*edit*

"The beep test is an excellent way to monitor fitness as well as getting a decent workout in a short period of time, even very fit people are unable to perform a beep test for more than 10 minutes whereas they can run for 30-60 minutes.

The beep test is basically where you measure a distance of say 15-20 metres and mark it out with 2 objects or lines, then run between then to the speed of the beep which is progressively faster."

Redigerad av R2D2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 44
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Någon mer som har gjort det?

Vi gjorde det idag.

Fick 9.10. Ska satsa på att träna så att jag får 12 i vår.

Om det är någon som undrar, så ska jag skaffa en bra beskrivning.

*edit*

"The beep test is an excellent way to monitor fitness as well as getting a decent workout in a short period of time, even very fit people are unable to perform a beep test for more than 10 minutes whereas they can run for 30-60 minutes.

The beep test is basically where you measure a distance of say 15-20 metres and mark it out with 2 objects or lines, then run between then to the speed of the beep which is progressively faster."

Nej något sånt har vi inte gjort, det skulle jag villja testa, kan man göra det hemma på något vis eller har man någon fuckad apparat till det ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gjorde det när jag gick på innebandy. Gick skit för mina knän är inte direkt i bästa form. Knänen gick typ sönder när jag joggade, kunde knappt gå i på en vecka.

Vet ej riktigt hur långt, men mellan 7-8 :">

@simpa; Nej, man kan ej göra det hemma, lätt att fuska då.

Redigerad av Moongoose
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gjorde det när jag gick på innebandy. Gick skit för mina knän är inte direkt i bästa form. Knänen gick typ sönder när jag joggade, kunde knappt gå i på en vecka.

Vet ej riktigt hur långt, men mellan 7-8 :">

@simpa; Nej, man kan ej göra det hemma, lätt att fuska då.

Hur gör man då ?

Inget fusk, fy :wacko::P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, jag förstår inte riktigt... :shifty:

På nivå ett är det 8 pip på en minut eller nåt sånt. Mellan varje pip ska man ha hunnit en sträcka på 15-20 meter.

På nivå 2 är det 1 pip mer än nivå 1, osv.

Tror det är ungefär såhär, men man tänker inte så mycket på det när man springer.

Det finns 23 nivåer, och bara 3 i Sverige har klarat alla, den enda jag kommer ihåg är Håkan Mild.

*edit*

Corleone B)

Redigerad av R2D2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, jag förstår inte riktigt... :shifty:

Man ska springa från en punkt till en annan innan dess att ett pip har ljudit, för om det gör det innan dess att man har kommit fram till punkten blir man diskvalificerad. Om man klarat att ta sig till punkten innan dess att det har pipit springer man samma sträcka igen fast då har man mindre tid på sig. Så här håller man på tills man nästintill stupar i gympasalen.

ÄdDit: R2D2 förklarade kanske bättre.

Redigerad av Corleone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor